ညနက္နက္ ဆယ္နာရီ၊ အရက္မူးလြန္ျခင္းႏွင့္ တရားမွ်တမႈ


ညနက္နက္ ဆယ္နာရီ၊ အရက္မူးလြန္ျခင္း ႏွင့္ တရားမွ်တမႈ

(တင္ကူးဝန္ခံခ်က္။ ။ ဤစာစုႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ျမွင့္တင္ျခင္းတခုမွ မပါပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ၾကဳံရေသာ(ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ထဲမွာ ခု ေနေသာ) အေၾကာင္းအရာအား ေျပာျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္.။အေျဖတခု ကူရွာေပးဖုိ႕သာ ေတာင္းဆုိခ်င္ပါသည္။)
သူ ေတာ္ေတာ္ မူးေနျပီ.။ အိမ္ျပန္ဖုိ႕ ဆုိင္ကယ္ကုိ လမ္းမေပၚတရၾကမ္း ေမာင္းႏွင္လာခဲ႔သည္.။ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ လမ္းခြဲခါစတုန္းက သူငယ္ခ်င္းက ဆုိင္ကယ္ကုိ ေျဖးေျဖးေမာင္းဖုိ႔ မူးေနသည့္ၾကားမွပင္ ေျပာလုိက္ ေသးသည္.။
မိမိ သဘာဝမွာ ဆုိင္ကယ္စီးျပီ ဆုိလွ်င္ လက္လွည့္လွ်င္ လွည့္သေလာက္ ေျပးမွ ၾကဳိက္သည္.။ ထုိ႕ေၾကာင့္ လီဗာကုိ တက္နုိင္သေလာက္ဆြဲျပီး တုိးေဝွ႕တုိက္ခတ္လာေသာ ေလ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းအား စိတ္မွာ ခံစားရင္း လမ္းမေပၚမွာ သတိမမူမိဘဲ အၾကမ္းအရမ္း စီးေနသည္.။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္သည္ ပုံမွန္ အေနအထားမွာ မရွိေတာ့သည္မွာ ေသခ်ာသည္.။

တေနရာ အေရာက္ လမ္းမေပၚမွာ ခပ္ျမင့္ျမင့္ႏွင့္ တြန္းလွည္းေလးတခုကုိ ေတြ႔လုိက္သည္.။ ကၽြန္ေတာ္ အရွိန္ထိန္း၍ မရေတာ့။ ဘရိတ္နင္းလုိက္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ျမဳိ႕လည္ နာရီစင္ကုိ ဝင္က်ဳံးမိေတာ့မွာ ေသခ်ာသည္.။ မထူးေတာ့.။ ကၽြန္ေတာ္ ေရွ႕တည့္တည့္မွ တြန္းလွည္းကုိ ဝင္ေအာင္းလုိက္မိသည္.။ သြားျပီ။ လူတကုိယ္လုံး ေျမာက္တက္သြားသည္.။ ဆုိင္ကယ္ တျခား လူတျခား.။ ကၽြန္ေတာ္ သတိေတာ့ ေမ့မသြား.။ အသိစိတ္ကုိ အျမန္ဆုံး ျပန္လည္ စုစည္းျပီး လက္ရွိ ျဖစ္ေနရာသုိ႕ ခပ္သြက္သြက္ ျပန္တည္လုိက္သည္.။ ေလာေလာဆယ္ ျဖစ္သြားေသာ ဆုိင္ကယ္ တုိက္မႈမွာ ဆုိးဆုိးဝါးဝါး ျဖစ္မသြားခဲ႔.။ ကၽြန္ေတာ္ လည္း ဘာမွ မျဖစ္.။ သုိ႕ေသာ္ ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္လုိက္မိေတာ့ တြန္းလွည္းေလး၏ ထီးက်ဳိ္းသြားျပီ။ တြန္းလွည္းေလး၏ ဘီးတဘက္ ျပဳတ္ထြက္ေနျပီ.။
ကၽြန္ေတာ္ ဆုိင္ကယ္ကုိ ျပန္ထူလုိက္သည္.။ ဆုိင္ကယ္၏ကာဗာ ေဘးတျခမ္း ကြဲထြက္သြားျပီ.။ ေၾကမြလုိ႕.။
ကၽြန္ေတာ္ တြန္းလွည္းေလးႏွင့္ ေစ်းေရာင္းေနေသာ အန္တီ(အေဒၚၾကီး)အား ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေတာင္းပန္လုိက္မိသည္.။ မူးေနေသာ အရသာလည္း ဘယ္ေရာက္သြားမွန္း မသိေတာ့.။ အေဒၚၾကီး မ်က္ႏွာၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ တင္းေနတဲ႔ ပုံ။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ အားနာေနမိျပီ။ တြန္းလွည္းေလးေပၚမွ တရုတ္ျပည္ထုတ္ ရွဴးဖိနပ္ေလးမ်ားလည္း လမ္းမေပၚမွာ ျပန္႕က်ဲလုိ႕။ ကၽြန္ေတာ္ လုိက္ေကာက္ေပးလုိက္သည္.။ သုိ႕ေသာ္….။
အေဒၚၾကီးက စကားစေျပာသည္.။ သူ၏ ထီးက်ဳိးသြားျပီတဲ႔.။ တြန္းလွည္း ဘီး ျပဳတ္ထြက္သြားျပီတဲ႔.။ ဘယ္လုိ လုပ္မလဲ တဲ႔..။ ကၽြန္ေတာ္ အနူးအညြတ္ေတာင္းပန္မိသည္.။ ဆက္၍ ကၽြန္ေတာ့္ ဆုိင္ကယ္လည္း ရစရာမရွိေအာင္ စုတ္ျပတ္သြားေၾကာင္း ေျပာသည္.။ ျပီးေတာ့ ေဘာင္းဘီလည္း ျပဲေၾကာင္း.၊ ပြန္းပဲ႔ ဒဏ္ရာမ်ားကုိ ျပမိသည္.။သေဘာက သူ စာနာ နားလည္ ေစခ်င္၍ ျဖစ္သည္.။ သုိ႕ေသာ္ အေဒၚၾကီးမွာ ေက်နပ္ပုံ မေပၚပါ။ သူ၏ ပ်က္စီး သြားေသာ ပစၥည္းမ်ားအတြက္ အစားျပန္ေလ်ာ္ေစခ်င္ပုံရပါသည္.။
ထုိ႔ေနာက္… ဘယ္လုိ လုပ္မလဲဟု ေျပာသည္.။ “ဟုတ္ကဲ႔.ကၽြန္ေတာ္ တတ္နုိင္သေလာက္ ျပန္ေလ်ာ္ေပးပါမယ္” ဟု ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေျပာလုိက္မိသည္.။ အိပ္ကပ္ထဲ စမ္းၾကည့္ေတာ့ တရုတ္ေငြ ေလးရာ(ျမန္မာေငြ - 70000)ေလာက္ ပဲ ပါသည္.။ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္ေျပာလုိက္သည္.။ “အန္တီ …ကၽြန္ေတာ့္မွာ ပါတာ ဒါအကုန္ပဲ(ေလးရာကုိ ထုတ္၍)” ဟု ေျပာရင္း..လက္ထဲက ပုိက္ဆံကုိ ထုိးေပးလုိက္သည္.။ တကယ္ေတာ့ သူ၏ က်ဳိးသြားေသာ ထီးႏွင့္ လွည္းဘီး၏ တန္ဖုိးမွာ 40000 ပတ္ဝန္းက်င္သာ ရွိသည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ သိပါသည္.။
သုိ႕ေသာ္ သူက မယူပါ.။ “ငါးရာ ေပးပါ” ဟုေျပာသည္.။ ငါရား မေပးလွ်င္ ၾကဳိက္သလုိ လုပ္မယ္ဟု ေျပာသည္.။ ကၽြန္ေတာ္ မတတ္နုိင္ပါ.။ အၾကိမ္ၾကိမ္ အခါခါ ေတာင္းပန္ေသာ္လည္း မရပါ.။ ကၽြန္ေတာ္၏ ဆုိင္ကယ္ကုိ သူ႕ဆီတြင္ ထားခဲ႔ျပီး (ပုိက္ဆံ-တရုတ္ေငြ ငါးရာႏွင့္) ေနာက္ရက္က်မွ လာယူဖုိ႔ ေျပာပါသည္.။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ လည္း မျဖစ္ပါ.။ ပါလာေသာ ပုိက္ဆံႏွင့္ မျဖစ္လွ်င္ သူမ်ားဆီ ေခ်းရမည္ဆုိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ အေနႏွင့္ အဆင္မေျပပါ.။ အလကားေနရင္း အေၾကြးတင္ မခံနုိင္ပါ.။ သူကလည္း ဇြတ္တင္းခံေနပါသည္.။ ကၽြန္ေတာ္ေပးေသာ ပုိက္ဆံ ေလးရာႏွင့္ မေက်နပ္နုိင္ဟု အတင္းအက်ပ္ ျငင္းဆုိေနသည္.။
“ဟုတ္ကဲ႔..ခဏေလးဗ်ာ..၊ ကၽြန္ေတာ္ ဖုန္းဆက္ ျပီး ေျပာၾကည့္လုိက္ဦးမယ္”ဟု ေျပာလုိက္သည္.။ သူ ေဘးက ေပေစာင္းေစာင္းၾကည့္ေနတာ..ေတြ႔သည္.။ ဖုန္းဆက္တာကုိ သေဘာက် ပုံမရ။
သူေစ်းေရာင္းေနေသာ ေနရာမွာ ျမဳိ႕လည္ အမွတ္(1)ေစ်းအနီး ညေစ်း သိမ္းျပီ ျဖစ္သည္.။ (ညေစ်းသည္ ေန႔လည္ သုံးနာရီတြင္ စ၍ ည ကုိးနာရီတြင္ သိမ္းျမဲ ျဖစ္သည္.။ ထုိ႕ထက္ေနာက္က်ေသာ ေစ်းသည္သည္ တရားမဝင္ လမ္းေဘး ေစ်းေရာင္ေသာ သူသာျဖစ္သည္။) ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္(1)ေစ်း ဥကၠ႒ ဦးစိန္ေမာင္ -ဆီ ဖုန္းဆက္၍ “ဦး..ေရ…ကၽြန္ေတာ္ ဒီမွာ ဆုိင္ကယ္ တုိက္လုိ႔ ဒုကၡေရာက္ေနျပီ”ဟု ေျပာလုိက္သည္.။ “အင္း ခဏေန လာျပီ”ဟု သူ ျပန္ေျပာသည္.။ ကၽြန္ေတာ္ ခဏ ရပ္ေစာင့္လုိက္သည္.။ အေဒၚၾကီးကုိလည္း.ခဏေန ေစ်းဥကၠ႒လာျပီဟု ေျပာရင္း ႏွစ္သိမ္းလုိက္သည္.။ သူ ေက်နပ္သြားပုံ ရသည္.။

အတန္ငယ္ၾကာေတာ့ လန္ခရူဆာတစ္စီး ထုိးဆုိက္လာသည္.။ ဦးစိန္ေမာင္ ဆင္းလာသည္.။ ကၽြန္ေတာ္ သူ ဟု မထင္ပါ.။ တခါမွ ဤကဲ႔သုိ႕ ကားအေကာင္းစား စီးသည္ကုိ မျမင္ဖူးပါ။ သို႕ေသာ္ ခု ကားေပၚမွ ဆင္းလာသည္မွာ ဦးစိန္ေမာင္ပါ ။ လြဲစရာ မရွိပါ.။
ေနာက္ထပ္ အတန္ၾကာေတာ့ ပတ္ကင္းရဲအခ်ဳိ႕လည္း ထပ္ေရာက္လာပါသည္.။ ကၽြန္ေတာ္ ထင္တာေတာ့ျပႆနာ ထပ္ရွုဳပ္ျပီ ဟု ယူဆမိသည္.။ သုိ႔ေသာ္ အေျခအေနမွာ ထင္သလုိ မဟုတ္ေတာ့. ။ ေစ်းဥကၠ႒က “အဲဒီ ေစ်းသည္ေတြကုိ လက္ထိပ္ခတ္လုိက္” ဟု ပတ္ကင္း ရဲအခ်ဳိ႕ကုိ ေျပာလုိက္သည္.။ “ဒဏ္ရုိက္ရမယ္” ဟုလည္း ဆက္ေျပာသည္.။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ မေျပာဘဲ ႏႈတ္ဆိတ္ေနလုိက္မိသည္.။ ျပီး နာရီကုိ တခ်က္ၾကည့္လုိက္ေသးသည္.။ ည 11 နာရီ ထုိးလုျပီ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ သိသည္.။
“ခု 9 နာရီေက်ာ္ေနျပီ ..။ ေစ်းမသိမ္းပဲ ဘာလုပ္ေနလဲ..။ တရားမဝင္ လမ္းေဘးမွာ ေစ်းေရာင္းတာ ဒဏ္ရုိက္ခံခ်င္လုိ႔လား” ဟု ဦးစိန္ေမာင္က ေစ်းသည္ အေဒၚၾကီး ဖက္သုိ႕လွည့္ေျပာတာ ေတြ႔ရသည္.။ ကၽြန္ေတာ့္ ဘက္သုိ႕ ၾကည့္ျပီးလည္း..တိတ္တိတ္ေနဖုိ႕ မ်က္ႏွာ ရိပ္ျပသည္.။ ဘာမွ မေျပာဘဲ ေနလုိက္သည္.။

ထုိ႕ေနာက္…ဆက္တုိက္ အေဒၚၾကီး ကုိ အခ်ဳပ္ထဲ ထည့္ရမလား..။ ဒဏ္ရုိက္ခံခ်င္လုိ႔လား..။ ဘာညာ ေျပာေတာ့သည္.။ အေဒၚၾကီးမွာ ေခါင္းငုံ႕၍ ဘာမွ မေျပာ.။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ အားနာ သြားမိသည္.။ ကၽြန္ေတာ္ ထုိမွ်ေလာက္ မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ပါ.။ အကယ္၍ ဒဏ္ရုိက္ခဲ႔လွ်င္ အနည္းဆုံး ျမန္မာေငြ က်ပ္တေသာင္း အနည္းဆုံး ရွိလိမ့္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ခန္႕မွန္းျပီးသား ျဖစ္သည္.။ သိလည္း သိပါသည္.။ သူတုိ႕ ေစ်းေရာင္လွ်င္ေတာင္ တေန႕စာ ထုိမွ်ေလာက္သာ ျမတ္ပါလိမ့္မည္.။
ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိသည္မွာ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ပါေသာ ပုိက္ဆံ ေလးရာ မွ်ႏွင့္ ေက်ေအး၍ ျပီးျပတ္ သြားလိမ့္မည္ ဟု ယူဆထားခဲ႔ပါသည္.။ အေျခအေနမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးထားသလုိ မဟုတ္ေတာ့.။ အေဒၚၾကီးမွာ ဒဏ္ရုိက္ခံရမည္ ထင္၍ မ်က္ႏွာ မေကာင္းေတာ့သည္ကုိ သတိထားမိသည္.။
ေနာက္မွ ေရာက္လာေသာ သူမ်ားကလည္း သူတုိ႕၏ ရုံးသုိ႕ ေခၚသြားမည္ တကဲကဲ လုပ္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္.။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိသည္.။ တကယ္က ကၽြန္ေတာ္ မွား သည္မွာ ကၽြန္ေတာ္သာ အသိဆုံးျဖစ္သည္။ ဆုိင္ကယ္ကုိ မဆင္မျခင္ ေမာင္းသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္သာ ျဖစ္သည္.။
သုိ႕ေသာ္ အေျခအေနမွာ ထုိသုိ႕မဟုတ္။ မွားေနသူမွာ လမ္းေဘးမွာ (စည္းကမ္း မရွိ) ေစ်းေရာင္းေသာ အေဒၚၾကီး ျဖစ္ေနသည္.။ အစက ကၽြန္ေတာ္ ေပးလုိက္ေသာ ပုိက္ဆံ ေလးရာကုိ ယူ၍ သူ၏ ပ်က္စီးသြားေသာ ပစၥည္းမ်ားကုိ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္လွ်င္ ျဖစ္နုိင္ျပီး ကိစၥမွာ အလ်င္အျမန္ ျပီးဆုံးသြားမည္ ျဖစ္သည္.။ သူိ႕ေသာ္ ယခု သူ႕မွာ ဒဏ္ရုိက္ခံရဦးမည္လုိ ျဖစ္ေနသည္.။
ေနာက္ဆုံးေတာ့ ေစ်းဥကၠ႒၏ ေျပာဆုိ(ေဟာက္စားခ်က္)မ်ားအရ ေက်လည္သြားပါသည္.။ အေဒၚၾကီးလည္း သူ၏ ပ်က္စီးသြားေသာပစၥည္းမ်ားကုိ ေကာက္ကာငင္ကာျဖင့္ ဆုိင္သိမ္းရင္းျဖင့္ပင္ ထြက္သြားပါေတာ့သည္.။ ကၽြန္ေတာ္၏ အိပ္ကပ္ထဲက ေငြေလးရာလည္း. ပုံမွန္အတုိင္း တည္ျမဲ တည္ေနခဲ႔ပါသည္.။

ဤတြင္ စဥ္းစားမိသည္မွာ တရားဥပေဒသည္ မွားေနလွ်င္ေတာင္မွ “လူခင္လွ်င္ မူျပင္သည္၊ လူမုန္းလွ်င္ မူသုံးသည္” ဆုိသည္လုိပဲလား.ဟု ေတြးေနမိဆဲ ျဖစ္သည္.။ အေဒၚၾကီး အေနျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေပးေသာ ပုိ္က္ဆံ ေလးရာကုိ ယူလွ်င္ သူ႕အတြက္ အျမတ္ပင္ ထြက္နုိင္ေသာ္လည္း ေလာဘတၾကီးျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့ ဆီမွ ပုိလုိခ်င္ေသာေၾကာင့္ သူ႕ဒဏ္ သူခံသြားရျခင္းလား. ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစား၍ မရနုိင္ပါ..။ ထပ္ေျပာခ်င္ပါသည္.. ။ ထုိကိစၥတြင္ ကၽြန္ေတာ္၏ မဆင္ျခင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားခဲ႔ေသာ ကိစၥသာ ျဖစ္ပါသည္..။ ကၽြန္ေတာ္ အိပ္၍ မရပါ…။

ေတဇာေအာင္(Nov 25,2009)

Popular posts from this blog

အိပ္ေဆး ေသာက္၍ အိပ္မေပ်ာ္နုိင္ေသာ ေရာင္စံုညမ်ား

ဝတၳဳတုိ မတိုရသည့္ အေၾကာင္း (ျမင့္သန္း)

ပုိမုိညံ႔ဖ်င္းေသာ စိတ္ကူးထည္တုိ႔ျဖင့္ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနႏုိင္ရန္ အားထုတ္မႈ (ျမင့္သန္း)