December 07, 2009

ထန္းပင္ျမစ္


ထန္းပင္ျမစ္

ထန္ပင္ျမစ္ေတြ ျမင္ကတည္းက သူ႔စိတ္မွာ မေနနုိင္။ သူ ငယ္ငယ္က တရွဳိက္မက္မက္ စြဲလန္း ႏွစ္သက္ခဲ႔တာ သတိရမိသည္။ အလုပ္က ျပန္ခ်ိန္ လမ္းေဘးမွာ မီးက်ီးတရဲရဲ၊ ယပ္ေတာင္ တဖ်က္ဖ်က္ႏွင့္ မီးေသြးေပါက္သံ တေဖာက္ေဖာက္ၾကားမွာ “ငါးရာဖုိး ဘယ္ႏွေခ်ာင္းပါ၊ တစ္ေထာင္ဖုိး ဘယ္ႏွေခ်ာင္းပါ” တစာစာ ေအာ္ေရာင္းေနၾကေသာ ထန္းပင္ျမစ္ဖုတ္သည္(သယ္) အေဒၚၾကီး အမၾကီးမ်ားကုိ သူ မျမင္ခ်င္ အဆုံး။ အမ်ားအျပား ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။ ဒီျမဳိ႕ေလးမွာက ထန္းပင္ျမစ္သည္ ရာသီေပၚ ရွားပါး အစားအစာ ျဖစ္သည္။ သူ၏ အညာက ရြာကေလးမွာေတာ့ ေဖာခ်င္းေသာခ်င္း ရနုိင္သည္။

ယခုလုိ ထန္းပင္ျမစ္(အညာမွာေတာ့ ထပင္ေညွာင့္ ဟုသာ ေခၚၾကသည္) ေပၚခ်ိန္ ေဆာင္းတြင္း ေရာက္လာျပီ ဆုိလွ်င္ ပခန္းနယ္(မေကြးတုိင္း ေျမာက္ပုိင္း) မွ ေဆြမ်ဳိးမ်ားက တခုတ္တရပင္ ထန္းပင္ျမစ္ေတြ ရာသီစာ လက္ေဆာင္ ပုိ႔ေပးၾကျမဲ ျဖစ္သည္။ အေဖသည္ ထုိေဒသ ဇာတိ ျဖစ္သည္။ ထုိအခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ အေဖသည္ ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီးမွာပင္ မနက္ေစာေစာ ထ၍ မီးပုံၾကီးၾကီး တခု အိမ္ေရွ႕မွာဖုိကာ ထန္းပင္ျမစ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ တေယာက္တည္း ထုိင္ဖုတ္ေနေတာ့သည္။ ရွားသားမီးက်ီး ရဲရဲမွာ တဖ်စ္ဖ်စ္ ျမည္သံမ်ား ဆူညံေနျပီး စားဖုိ႔ အသင့္ျဖစ္ျပီ ဆုိလွ်င္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေမာင္ႏွမ တသုိက္ကုိ ႏႈိးျပီး ထန္းပင္ျမစ္ဖုတ္ ေကၽြးေနက် ျဖစ္သည္။
ျပီးလွ်င္ ထုိစားရန္ အသင့္ ျဖစ္ေနေသာ ထန္းပင္ျမစ္ကုိ အလယ္မွ ခြဲ၍ ဘုံႏွံေခၚ အူတုိင္ကုိ ရယူကာ တမွ်င္ခ်င္း စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ခြဲျပီး အရုပ္ၾကဳိက္တတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ညီမေလးအတြင္ ငွက္ရုပ္ အစရွိေသာ အေကာင္ပေလာင္ ပုံစံေလးမ်ား စိတ္တုိင္းက် အေဖ ခ်ဳိးေပးခဲ႔ဖူးသည္။ အခြံႏႊာျပီး ဖုတ္ျပီးသာ ထန္းပင္ျမစ္ အပုိင္းကေလးမ်ား ကုိယ္စီကုိင္၍ ေမာင္ႏွမ တသုိက္ စားပြဲဝုိင္း အလယ္မွ ဆီႏွင့္ ဆား ပန္းကန္ထဲ ထုိးစုိက္ လုစားၾကဖူးသည္။ ခါးဆိမ့္ဆိမ့္ အရသာႏွင့္ ထန္းပင္ျမစ္ဖုတ္ကုိ သူတုိ႔ တအိမ္သားလုံး ၾကဳိက္ႏွစ္သက္ၾကသည္။ မိသားစု သုိက္သုိက္ဝန္းဝန္းႏွင့္ ေပ်ာ္စရာ ေန႕ရက္မ်ားကုိ ေတြးမိေတာ့ သူ႕စိတ္ထဲမွာ ၾကည္နဴးမိသည္။ ခုေတာ့ သူ ဒီျမဳိ႕ကေလးကုိ ေရာက္ကတည္းက ထန္းပင္ျမစ္ဖုတ္ကုိ တမင္သက္သက္ ဝယ္မစားျဖစ္ခဲ႔သည္မွာ ၾကာခဲ႔ျပီ။
ထန္းပင္ျမစ္သည္ လြယ္လြယ္ႏွင့္ ရေသာ အစားအစာ တခုေတာ့ မဟုတ္ေခ်။ ထန္းသီးအေစ့ကုိ ေျခာက္လခန္႔ ေျမၾကီးထဲ ျမွဳပ္ျပီးမွ ထြက္လာေသာ အေညွာင့္(အျမစ္) ျဖစ္သည္။ သူ ငယ္ငယ္က ပခန္းနယ္မွ ထန္းတက္၍ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ျပဳေသာ အေဖ့ဇာတိ ဘေထြးတုိ႔ ရြာမွာ သြားေနဖူးသည္။ ထန္းေပၚခ်ိန္ ေႏြရာသီတြင္ ထန္းသီးႏုႏုမ်ားကုိ ႏုတ္ႏုတ္စင္း၍ ႏြားစာ လုပ္ေကၽြးရသည္။

ထုိအခ်ိန္သည္ ႏြားစာ ရွားပါးလွေသာ ေႏြရာသီကာလလည္း ျဖစ္သည္။ ႏြားမ်ားကလည္း အရည္ရႊမ္းေသာ ထန္းသီး ႏုႏု မ်ားကုိ ေတာ္ေတာ္ၾကဳိက္ပုံ ရပါသည္။ ထန္းသီး၏ အျပင္သားကုိသာ စဥ္းထုတ္ျခင္း ျဖစ္၍ ထန္းသီးေစ့ကုိ သက္သက္ ခြဲထုတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။အခ်ဳိ႕ထန္းသီးမ်ားတြင္ ႏွစ္ေစ့ သုံးေစ့ပါ၍ အတန္ၾကီးေတာ့ ေလးေစ့ အထိပါတတ္သည္။ တခါတခါ ထုိထန္းသီးေစ့ထဲမွ အသားကုိ ခြဲထုတ္ဘေထြး၏ မိန္းမ ခြဲထုတ္ေကၽြးတာ စားရဖူးသည္။ ထန္းတက္ခ်ိန္ ျပီး၍ အိမ္ေထာင့္မွာ ပုံေနေသာ ထန္းသီး အေစ့မ်ားကုိ ထန္းေတာမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ယာခင္းထဲက တေနရာရာမွာ ျဖစ္ျဖစ္ ၁၀ေပ ပတ္လည္ က်င္းၾကီး တူးကာ ထုိက်င္းထဲမွာပင္ ျမွဳပ္ထားလုိက္ျပီး ထန္းပင္ျမစ္ လုပ္ရသည္။ ထုိအအခ်ိန္ကမွ ယခုလုိ ေဆာင္းဝင္စ ရက္မ်ားတြင္ ျပန္လည္တူးေဖာ္ကာ ေရာင္းတန္တာ ေရာင္း၍ ရပ္နီးရပ္ေဝးမွ ေဆြးမ်ဳိးမ်ားကုိ ရာသီေပၚ လက္ေဆာင္မ်ား ပုိ႔ေပးၾကျမဲ ျဖစ္သည္။
အေဖ့ဇာတိ ရြာကေလးသည္ အညာ ပခန္းနယ္မွ ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ အပူပုိင္း မုိးေခါင္ေရရွားေသာ ေဒသျဖစ္ျပီး ေက်ာက္စရစ္ေတာင္ကုန္းမ်ားႏွင့္ ထန္းေတာမ်ားသာ ရွိသည္။ ႏွစ္ရွည္ပင္ ျဖစ္ေသာ သနပ္ခါးပင္မ်ား စုိက္သည္။ တႏွစ္မွ တစ္သီးသာ ရေသာ ပဲစင္းငုံ စုိက္၍ ရသည္။ ႏွမ္းၾကီး မ်ဳိးပင္ သိပ္မျဖစ္ထြန္းလွ။ ထန္းေပၚလွ်င္ ထန္းတက္ၾကသည္။ အလယ္ပုိင္း ေတာေခါင္ေခါင္ ေဒသ ျဖစ္ျပီး ဝန္ၾကီး ပေဒသရာဇာ၏ ထန္းတက္သမားဘဝ တ်ာခ်င္းမ်ားထဲကအတုိင္း လူေနမႈ ပုံစံမ်ား အတုိင္းသာ။ ေခတ္၊စနစ္ေတြ ေျပာင္းသြားေသာ္လည္း ထုိရြာကေလးမွာ ခပ္စိမ္းစိမ္း၊ ခပ္ကင္းကင္း ေနၾကသလုိ ျဖစ္ေနရသည္။ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးမ်ား အေနျဖင့္ အစစလုိအပ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ျပည့္စုံေနေသာ စာသင္ေက်ာင္း၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတြင္သာ ေနၾကျပီး ေသစာ ရွင္စာ ဖတ္တတ္ၾကရုံ။ ျပီးလွ်င္ မိဘမ်ား၏ ထန္းတက္မႈ၊ စားဝတ္ေနေရး အဝဝ တြင္ ျမဴအုိးေကာက္၊ ထန္းရည္ခ်ဳိဖတ္ စစ္။ဆိတ္ေက်ာင္း၊ ႏြားေက်ာင္းႏွင့္ ၾကီးလာလွ်င္လည္း မိဘ၏ အရုိက္အရာ ထန္းဆက္တက္ၾကရုံသာ ရွိသည္။ ေတြးၾကည့္ေတာ့လည္း ထုိေဒသမ်ဳိးထဲမွ ဆရာ ျမသန္းတင့္လုိ လူမ်ဳိး တေယာက္ ေပၚလာေတာ့ ၾကံဖန္ ဂုဏ္ယူမိေသးသည္။ ျပီးခဲ႔ေသာ ႏွစ္က ထုိရြာကေလးသုိ႔ သူအလည္သြားခဲ႔ရာ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ားၾကားတြင္ ကြန္ပ်ဴတာ ဟူေသာ စကားလုံးကုိ ေျပာမိရာ သူ႕မွာ သူတုိ႔ နားမလည္ေသာ ဘာသာစကား တခုခုကုိ ေျပာလုိက္မိသကဲ႔သုိ႔ ေငးစုိက္ၾကည့္ေနခဲ႔ၾကတာ ခံရဖူးသည္။

လြန္ခဲ႔ေသာ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္က ထုိ မုိးေခါင္ ေရရွားေသာ ေဒသ ေလးအတြက္ ဆည္ေျမာင္းတာတမံ ေဆာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္း လုပ္ခဲ႔သည္။ ေတာင္ကုန္းေတာင္တန္း ေပါမ်ားလွေသာေၾကာင့္ ေခ်ာင္းေျမာင္းမ်ားမွ ေရးမ်ားကုိ ဆည္ကန္႕ထားရန္ ျဖစ္သည္။ တုိက္ဆုိင္စြာပင္ အေဖ့အေမြ သနပ္ခါးေတာႏွင့္ ထန္းေတာေလးမွာ ထုိစီမံကိန္းအတြင္း သက္ဆင္း ငုံးလွ်ဳိးခဲ႔ရသည္။(ထုိဆုံးရွဳံးမႈ အတြက္ ေလ်ာ္ေၾကး တေသာင္းခြဲ ေပးမည္ ေျပာျပီး တစ္ေသာင္း ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာ တိတိ ရရွိခဲ႔တာလည္း မွတ္မိပါသည္။)ထုိ႕ေနာက္ အေဖ့ ဇာတိ ရြာကေလးမွာလည္း စီမံကိန္းႏွင့္ မလြတ္ ဟု ဆုိကာ တရြာလုံး ေျပာင္းေရႊ႕ပစ္ဖုိ႔ စီစဥ္ပါေသးသည္။ ေနာ္ကဆုံးမွ တရြာလုံး ငုိၾက၊ ကန္႕ကြက္ၾကေတာ့မွ ရြာေျခမွာပင္ တာတမံ ကမ္းနဖူး ဆုိက္ကပ္ခဲ႔ရသည္။ထုိစဥ္က အေဖသည္ သနပ္ခါးပင္ ႏုႏုရင့္ရင့္မ်ားကုိ အျမစ္မွ တူးပစ္ခဲ႔ရျပီး ျပန္လည္ ေရာင္းခ်ရန္ အတြက္ အေမႊးတုိင္ လုပ္သန္းမ်ားကုိ လုိက္စပ္ခဲ႔ရသည္။ မတန္တဆ ေစ်းျဖင့္သာ ဝယ္ယူခ်င္ေသာ ထုိ အေမႊးတုိင္ လုပ္ငန္းရွင္ စီးပြားေရး သမား၏ မ်က္ႏွာေပါက္ကုိလည္း ယခုတုိင္ ျမင္ေယာင္ မိေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ထန္းပင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိလည္း ခုတ္လွဲ ပစ္ခဲ႔ရျပီး အေမ့ဘက္မွ အိမ္ေဆာက္ရန္ ႏြားစားျခံေဆာက္ရန္ လုိအပ္ေနေသာ ေဆြမ်ဳိးမ်ားကုိ ေပးပစ္ရတာ သတိရမိသည္။ အမွန္ေတာ့ ထုိကဲ႔သုိ႕ေသာ ေက်ာက္စရစ္ေတာင္ကုန္းေတာင္တန္းမ်ားသာ ရွိေသာ ေျမေနရာတြင္ ေရဘယ္ေလာက္ရရ စပါးစုိက္၍ မျဖစ္နုိင္ပါ။ ထုိေရမ်ဳိးသည္လည္း စုိက္ခင္းမ်ားအတြက္ သုံးရန္ မသင့္ေၾကာင္း သိသင့္သည္။ အငန္ဓာတ္မ်ားေသာေၾကာင့္ ေျမဆီလည္း ပ်က္သုဥ္းျပီး ဆားေပါက္ပါသည္။ တန္႕ဆည္နယ္ကဲ႔သုိ႔ စပါးက်ီ မျဖစ္နုိင္ပါ။ ဧရာဝတီတုိင္း၏ ေျမႏုကၽြန္းမ်ား မျဖစ္နုိင္ပါ။ ေျမေတြကုိပါ ေျပာင္းေပးဖုိ႔ သင့္ပါသည္။ သူ ရြာကေလးသုိ႔ ေရာက္စဥ္ တာရုိးတေလွ်ာက္ လမ္းေလွ်ာက္ ထြက္ခဲ႔ရာ နီက်င့္က်င့္ ျဖစ္ေနေသာ ေရမ်ားႏွင့္ ဆည္ထဲတြင္ ကေလးငယ္တသုိက္ ႏြားေက်ာင္းရင္း ေရဆင္းကူးေနၾကတာကုိသာ ေတြ႕ခဲ႔ရသည္။

တရက္ကေတာ့ အေဖ သူ႕ဆီ ဖုန္းဆက္လာသည္။ထူးထူးျခားျခားပင္ “မေလးရွား သြားမလား” ဟု ေမးသည္။အံ့ၾသမိသည္။ “ဘာလုိ႔လဲ” ေမးေတာ့ “ရြာက မင္းသူငယ္ခ်င္းေတြ မေလးရွားတုိ႕ စကၤာပူတုိ႔ သြားကုန္ျပီ ” ဟု ေျပာလာသည္.။ ဒါနဲ႔ “သူတုိ႔က ဘာအလုပ္ လုပ္ရသလဲ” ဆုိေတာ့ “မသိဘူး” ဟုသာ ေျပာသည္။ဆက္၍ “ရြာကုိေတာ့ တလ ဆယ္သိန္းေလာက္ ပုိ႕တယ္”ဟုလည္း ေျပာသည္။ ပုိ၍ အံ့ၾသရသည္။ ျပီးေတာ့ “ မင္းေဒြးေလး ဘယ္သူ႕အိမ္ေတာ့ တုိက္ေဆာက္လုိက္ျပီ။ ဘယ္သူေတာ့ ေထာလာဂ်ီ ဝယ္လုိက္ျပီ။ သြပ္မုိးနဲ႔ ျဖစ္သြားျပီ” အစရွိသျဖင့္ စီကာ ပတ္ကုံး ေျပာျပသည္။ ဝမ္းနည္း ဝမ္းသာ ခံစားရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သိသေလာက္ တုိက္ေဆာက္လုိက္တဲ႔ အိမ္က လူေတြက တႏွစ္ပတ္လုံး ထန္းေတာမွာသာ ေနၾကသည္။ သိပ္ျပီး နားမလည္နုိင္။ ရြာကေလးမွာ ေခတ္မီလာျပီ ဟုလည္း ေျပာသည္။ ျဂဳိလ္တု စေလာင္းႏွင့္ တရြာလုံး လွ်ပ္စစ္မီးေပးလုိ႔ရသည့္ မီးစက္ႏွင့္ ထန္းတက္ေသာသူ သိပ္မရွိေတာ့ဟု ေျပာသည္။ ဟုတ္္ေတာ့လည္း ဟုတ္သည္။ ထန္းတက္သည္ ဆုိရာမွာ မနက္တခါ ညေနတခါ ထန္းပင္ အပင္ႏွစ္ရာေက်ာ္ကုိ တက္လုိက္ဆင္းလုိက္ႏွင့္ သားသမီးေတြက ထန္းရည္ခ်ဳိအုိး လုိက္သိမ္း၊။ မိန္းမက ထန္းတဲထဲမွာ ထန္းလ်က္(ထညက္) ခ်က္ရ။ ပင္ပန္းလွပါသည္။ ဒီေလာက္ လုပ္ရတာေတာင္ သူတုိ႔ အတြက္ တရက္စာ သာသာ လုံေလာက္ရုံ ျဖစ္သည္.။

ငယ္ငယ္က ထန္းပင္ျမစ္ၾကဳိက္ေသာ သူသည္ အေဖ့ကုိ အလြန္ ပူဆာခဲ႔တာ အခုထိ မွတ္မိသည္။ အေဖ့ရြာကေလးမွ ထန္းပင္မ်ားကုိ ေရာင္းမပစ္ဖုိ႔.။ တျခား ထန္းတက္ေသာ သူမ်ားကုိ ျမည္စား ခ်မပစ္ဖုိ႔ ။ သူ ၾကီးလာလွ်င္ သူကုိယ္တုိင္ ထန္းတက္၍ ထန္းပင္ျမစ္ကုိ ကုိယ္တုိင္ လုပ္ျပီး လုစားရေသာ သူတုိ႔ ေမာင္ႏွမမ်ားကုိ ၾကဳိက္သေလာက္ စားေစခ်င္၍ ျဖစ္သည္။ သူ ျပန္ေတြးၾကည့္လုိက္ေတာ့ ျပဳံးရမလုိ၊ ရယ္ရမလုိ၊။ ထန္းပင္ျမစ္ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ သတိရစရာေတြ ၾကဳံလာတုိင္း သူ႕အေတြးတုိ႔ လြင့္ပ်ံ႕ေနတတ္ျမဲ ျဖစ္သည္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ သူ ထန္းပင္ျမစ္ဖုတ္ စားခ်င္ေသာ ခ်ဥ္ျခင္း ျဖစ္မိေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ေတဇာေအာင္
္(Dec 5,2009)

Featured Post

ကဗ်ာအျဖစ္ ေရးထားတဲ႔ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးကဗ်ာ

လန္းပန္ဘက္ဆီကျပန္ေတာ့ ဖတ္စရာေတြ ေတြးစရာေတြ ပါလာတယ္။ အမွန္မွာေတာ့ အဲဒီမွာ ေတြ႔ခဲ႔တဲ႔ ဆရာၾကီးရဲ႕ေက်းဇူးပဲ။ သူနဲ႔က အဲဒီက်မွ ေတြ႔ရသိရတာ။...