December 09, 2009

ေခးေအာ့စ္(Chaos)၊ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ သီဝရီမွ အစီအစဥ္ မက်ျခင္းႏွင့္ စာဖတ္သူ ကေမာက္ကမ ျဖစ္စဥ္

ေခးေအာ့စ္(Chaos)၊ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ သီဝရီမွ အစီအစဥ္ မက်ျခင္းႏွင့္ စာဖတ္သူ ကေမာက္ကမ ျဖစ္စဥ္

စာဖတ္သူမ်ား သိျပီးၾကသည့္အတုိင္း(ဒီစကားလုံးမွာတင္ ေဇယ်ာလင္းတုိ႔ ကဗ်ာ ဝပ္ေရွာ့ႏွင့္ သေဘာ ညီေသာ လူစု ဆုိရင္ လွည့္ျပန္တာ ၾကာေလာက္ျပီ။ သူတုိ႔က ဒီလုိ အသုံး အႏႈန္းမ်ဳိးဆုိတာ စာဖတ္တဲ႔ သူကုိ တဆင့္ ႏွိမ့္ခ်တဲ႔ သေဘာ ေရာက္တဲ႔အတြက္ သြယ္ဝုိက္ေစာ္ကားရာ ေရာက္တယ္လို႔ စကားေျပ၊ ဘာသာ စကား သရုပ္ခြဲျပသြားတာ ေတြ႔ရဖူးတယ္။)

ကဲကဲ…ျပန္ေျပာင္းလုိက္ျပီ။ မိတ္ေဆြမ်ား သိျပီးၾကသည့္အတုိင္း(အဆင္ေျပေလာက္ပါျပီ) ျမန္မာျပည္မွာ ပု႔ိစ္ေမာ္ဒန္ ေခါင္းကုိ ဖခင္ၾကီးဆုိရင္ (ဆရာ)ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ကုိပဲ တန္းျမင္ၾကမွာပါ။(ဦးတုိ႔ ဆရာတုိ႔ေတာ့ ေပၚတင္ ထည့္သင့္တာေပါ့ ခင္ဗ်ာ) ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္ေတဇာ အေဖအေမထက္ေတာင္ အသက္ၾကီးတာကုိး။ အသက္ပုိၾကီးေတာ့ အသိပညာအရာလည္း ပုိျမင့္တယ္ ဆုိတဲ႔ သေဘာေပါ့ ခင္ဗ်ာ.။ တနည္း ေျပာရရင္ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ဟာ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ ပညာရွိေပါ့ ခင္ဗ်ာ.။ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ သီဝရီ နည္းနာ ဆုိတာ ေဟာသလုိ ေဟာသလုိ ဆုိျပီးေတာ့ကုိ ခ်ျပ မိတ္ဆက္ေပးသြားတာပါ။ ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္။ ေမာင္ေတဇာတုိ႔လုိ ေက်းေတာသား စာကုိ ဝါသနာ ၾကီးမိသူ တေယာက္အဖုိ႔ အဂၤလိပ္စာကလည္း ေကာင္းေကာင္းမတတ္ေတာ့ အားကုိးေလာက္စရာ သီဝရီ၊ အယူအဆ၊ အုိင္ဒီယာေတြကုိ လြယ္လြယ္နဲ႔ သိကၽြမ္းခြင့္ရတာေပါ့ ခင္ဗ်ာ။

သူ မိတ္ဆက္ တင္ျပလာလုိ႔သာ ရုိလင္ဘတ္သ္(Roland Barthes)တုိ႔၊ ဒယ္ရီဒါ(Jacques Derrida) တုိ႔၊ ဆင္ျမဴရယ္ ဘတ္ကတ္(Samuel Beckkett) တုိ႕ကုိ သိကၽြမ္းခြင့္ရခဲ႔တာပါ။ အႏုပညာ မွန္သမွ်(ဘာမွ)လုံးဝ အသုံးမက်( All art is quite useless) ဆုိတဲ႔ နာမည္ေက်ာ္ စကား တခြန္းကုိ ေျပာခဲ႔တဲ႔ ေအာ္စကာဝုိင္းကုိ သိခဲ႔တာပါ။ အဲဒီ စကားကုိပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္ေတဇာလုိ ငခၽြတ္ကေလးခမ်ာ ေတာ္ေတာ္ သေဘာေခြ႔ျပီး သည္းေျခၾကဳိက္ျဖစ္ခဲ႔ဖူးပါတယ္။ ရသဝါဒ(Aestheticism) ကုိ ေရွ႕ဆုံးက ဦးေဆာင္ခဲ႔သူ ဆရာၾကီး ေအာ္စကာ ဝုိင္းပါ။ ေနာက္ ကန္႕(Immanuel Kant) ရဲ့ က်မ္းျဖစ္တဲ႔( Critique Of Judgement) ထဲက Purposiveness without Purpose(Purposelessness) ဆုိျပီး အႏုပညာ အသုံး(Function) နဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ ဆင္ျခင္ပြားမ်ားစရာ ေကာင္းတယ္လုိ႔ ေျပာဖူးလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္ေတဇာခမ်ာ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ပြားမ်ား သုံးသပ္ဖူးပါတယ္။ (ဆရာ)ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ကုိ ေလးစားအားက်လြန္းလုိ႔ သူ႕ထြက္သမွ် စာအုပ္(လက္လွမ္းမီသေလာက္) အကုန္ ဝယ္ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ ရူးသလဲဆုိ ရွင္မဟာ ရ႒သာရရဲ့ ေရႊစက္ေတာ္သြား ေတာလားကုိ သူကုိယ္တုိင္ သရုပ္ခဲြ ေဝဖန္ ဆန္းစစ္ျပထားတဲ႔ စိတ္ကူးခ်ဳိခ်ဳိ တုိက္ထုတ္ ပါးပါး လွပ္လွပ္ စာအုပ္ကေလးမ်ားပါ မက်န္ ဝယ္ဖတ္ပါတယ္.။

ခုေတာ့ ၾကဳံရပါျပီ ခင္ဗ်ာ.။ သူ႔ရဲ့ မုိးတိမ္အမွတ္ ၉၃ ဆုိတာ။ ဇြန္လ၊ ၂၀၀၉ ထုတ္ပါ။ သူ႔ သိမႈ နယ္ပယ္ အတြင္းကပဲ သူ နားလည္ သလုိ ေရးသြားတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သိပ္နားမလည္ပါဘူး.။ ဒီကိစၥက ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္နဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ နားမလည္ရင္ မဖတ္နဲ႔ ဆုိတဲ႔ သူကုိယ္တုိင္ ေျပာထားတဲ႔ ရွိဖူးပါတယ္။ သိပ္မွန္တယ္ စကား ပါ ခင္ဗ်ာ။ နားမလည္တဲ႔ စာကုိ ဘာေၾကာင့္ အပင္ပန္းခံ ဖတ္ေနဦးမလဲ.။ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္ေတဇာလည္း နည္းနည္း အျမည္းသေဘာေလာက္သာ ဖတ္ျပီး (အလုပ္မရွိတာကုိ) မအားတာနဲ႔ပဲ ေနာက္မွပဲ ေအးေအးေဆးေဆး ျပန္ဖတ္ေတာ့မယ္ စိတ္ကူးျပီး ကၽြန္ေတာ့္ အက်င့္အတုိင္း စာအုပ္ပုံေလးထဲ အသာ ထုိးထား ျဖစ္လုိက္ပါတယ္။

ဒီလုိနဲ႔ ေအာက္တုိဘာမွာ လႈိင္းသစ္မဂၢဇင္း အမွတ္-၈ ထြက္လာပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဆရာစုိးျမင့္သိန္း သူ႕ဆရာ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ရဲ့ စာအုပ္ မုိးတိမ္အမွတ္- ၉၃ ကုိစီးနင္းျခင္း ဆိုျပီး ကဗ်ာ ခံစားမႈက႑မွာ ပါလာပါတယ္.။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ စာအုပ္ကုိ ေသခ်ာ မဖတ္ရေသးတဲ႔ အတြက္ ဘာမွန္း မသိပါဘူး.။ အဲဒီေတာ့မွ စာအုပ္ပုံေလးထဲမွာ စံျမန္းေနရွာတဲ႔ (ဆရာ)ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ စာအုပ္ ေလးကုိ ျပန္လွန္ ဖတ္ရွဳမိပါေတာ့တယ္ ခင္ဗ်ာ.။

ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္က ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ သမား ျဖစ္တဲ့အတုိင္း သူ ႕စာတအုပ္လုံးကုိ သူေရးျပီး ျဖစ္တဲ႔ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ သီဝရီမ်ားကုိ က်က် နန ၾကီး အသုံးခ်သြားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ (တအုပ္လုံးလုိ႔ ေျပာရတာက အၾကမ္းဖ်င္း လွန္ၾကည့္မိသေလာက္ ေျပာတာပါ)။ စာအုပ္ရဲ့ အစမွာပဲ စံေသြမႈ သီဝရီ(Foreground) နဲ႔ စထားပါတယ္။ မာတိကာ မထည့္ပါဘူး.။ Index ေတာ့ ပါလာပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး အပိတ္မွာပါ။ စာသား(Text) အေၾကာင္းေတြ တြင္တြင္ ေရးသြားျပီး စာကုိယ္တခုစီရဲ့ ထိပ္မွာ အမွတ္စဥ္လုိမ်ဳိး ေခါင္းစဥ္ တခုစီ တပ္ထားပါတယ္။ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ နည္းနာ သီဝရီ တမ်ဳိးေပါ့ ခင္ဗ်ာ။ အစီအစဥ္မက်ျခင္း(Discontinous)၊ ၾကဳံရာက်ပန္း ျဖစ္ျခင္း(Aleatory)၊ ေယာက္ယက္ခတ္ ခုန္ေက်ာ္ျခင္း(Discursive) ေနာက္ထပ္ တျခား နည္းနာေတြလည္း ပါမွာပါ ခင္ဗ်ာ.။

ေဟာ…ကၽြန္ေတာ္ စဖတ္ဖတ္ခ်င္း စာပုိဒ္ တခုမွာ ၉၀(ထိပ္က ေခါင္းစဥ္) နဲ႔ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ(ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ကလည္း သူ႔ဆရာလုိ႔ ေျပာပါတယ္) ထုိးဇာတ္လုိ႔ ဘာသာျပန္ခဲ႔တဲ႔ Fiction အေၾကာင္းနဲ႔ စပါတယ္.။ သေဘာတူမႈ၊ မတူမႈ။ 91, 92။ ဟာ…93 ပါမလာဘူး။ မပါတာမွ တအုပ္လုံး မွာကုိ မပါတာပါ။ စာအုပ္ရဲ့ နာမည္ ၉၃ ဆုိတာ တကယ္ မရွိတာလား။ သက္သက္ပဲ ေဖ်ာက္လုိက္သလားဆုိတာ စာေရးသူ ကုိယ္တုိင္ပဲ သိမွာပါ။ ဆက္ဖတ္….။ ၉၄ အႏုပညာ လင္းပြင့္မႈ အေၾကာင္း။ နားမလည္ ပါးမလည္ ဆက္ဖတ္။ ၉၅- ဇင္(Zen) ဝါဒ အေၾကာင္း။ ၄၅- ၄၆ ေရာက္သြားျပီ။ ကၽြန္ေတာ္ လိုက္မမွီေတာ့။ ဒါေၾကာင့္လည္း (ဆရာ)ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ ေျပာခဲ႔တာ ေနမွာ။ ျမန္မာျပည္က စာဖတ္ပရိသတ္ေတြ အစဥ္အတုိင္း လြယ္လြယ္ကူကူ ဖတ္လာတဲ႔ အခါက်ေတာ့ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ အႏုပညာ နဲ႔ေတြ႕တဲ႔ အခါက်ေတာ့ အံမဝင္ ျဖစ္ကုန္တယ္ ဆုိတာ.။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ စာဖတ္ပရိသတ္ေတြ လုိေသးတယ္လုိ႔ ကရုဏာ ေဒါေသာနဲ႔ ဆုံးမဖူးတာ။ လက္ရွိ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္ေတဇာလုိ အစဥ္အလာနဲ႔ ကတၱီပါ လမ္းခြဲ မလုပ္နုိင္ေသးတဲ႔ သူအဖုိ႔ေတာ့ အံမဝင္တာ ဘယ္ဆန္းပါ့လဲ။ ၾကဳိးစားျပီး ဆက္ဖတ္ေသးတယ္…။ ဒီလမ္းကလည္း (ဆရာ)ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ ညႊန္းခဲ႔တဲ႔ လမ္းပါပဲ။

နားမလည္တာေတြ လုိက္မမွီတာေတြ ေက်ာ္….ေက်ာ္။ ၉၈ ေရာက္သြားတယ္။ ရုိလင္ဘတ္သ္ရဲ့ ရုိလင္ဘတ္သ္ ဆုိတဲ႔ ကုိယ္တုိင္ေရး အတၳဳပၸတၱိ အေၾကာင္း။ ေရႊဥေဒါင္းရဲ့ တသက္တာ မွတ္တမ္းတုိ႔၊ သခင္တင္ျမရဲ့ ဘုံဘဝမွာျဖင့္ တုိ႔ထက္ ပုိေကာင္းတဲ႔ သေဘာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ အဂၤလိပ္စာ မဖတ္တတ္ေတာ့ သူ ေျပာတာ သိပ္မသိပါဘူး.။ ကုိယ္ ဖတ္ဖူးထားတဲ႔ အတၳဳပၸတၱိထဲမွာေတာ့ ဆရာၾကီး ေရႊဥေဒါင္းရဲ့ တသက္တာ မွတ္တမ္း အေကာင္းဆုံးပဲလို႔ စိတ္ထဲမွာ က်ိတ္မွတ္ထားသကုိး..။ (ဆရာ)ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ အေျပာအရ ရုိလင္ဘတ္သ္ရဲ့ စာအုပ္လည္း ဖတ္ျပီးေရာ က်န္တာေတြ မဖတ္ခ်င္ေတာ့ဘူး ဆိုတာ.ပါပဲ.။ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္ေတဇာမ်ား အခြင့္ အခါ သင့္ရင္ ဖတ္ၾကည့္ စမ္းခ်င္လွပါရဲ့။ အဲ…ေနာက္ အဲဒီ ရုိလင္ဘတ္သ္ စာအုပ္ကုိ ကုိရီးယား တကၠသုိလ္က ျမန္မာစာ ပါေမာကၡ တေယာက္ ပုိ႔ေပးတာလို႔လည္း ပါ ပါေသးတယ္ ခင္ဗ်ာ။ အဲဒီ စာအုပ္ထဲမွာ ဘတ္သ္က I like, I don't like ဆုိျပီး ေရးထားေၾကာင္း ေျပာျပီး ၉၈ ကုိ စာရင္း ပိတ္ပါတယ္.။ အဲဒီေနာက္ ၉၉ မွာေတာ့ (ဆရာ)ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ ကုိယ္တုိင္ သူ႕ရဲ့ အၾကဳိက္/ မၾကဳိက္ေတြကုိ ျပန္ေရးခ်ထားပါတယ္.။ ေတာ္ပါျပီ ခင္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္ေတဇာလုိ ဟုိမေရာက္ ဒီမေရာက္ေကာင္ေလး ဆက္ဖတ္ေနလည္း နားမလည္တာေတြပဲ တုိးေတာ့မယ္ဆုိတာ သိလုိက္ပါျပီ.။ ၾကားထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ မၾကားဖူး မျမင္ဖူးေသးတဲ႔ သီဝရီေတြ အဆုိအမိန္႕ေတြ။ ဥပမာ.- သုညဒီဂရီ အေရးအသား(Zero Degree Writing)၊ ဒီမုိကရက္တစ္ ရသ(Democratic Aesthetic)၊ Genre အမ်ဳိးအစား ေတြ အစရွိသျဖင့္ အမ်ားၾကီးပါပဲ ခင္ဗ်ာ.။ဒီေတာ့မွပဲ ေနာက္ထပ္ ကၽြန္ေတာ္ မသိတာေတြ ေလ့လာစရာေတြ အပုံၾကီး ရွိေသးပါလားဆုိတာ ပုိျပီး သေဘာေပါက္မိပါတယ္.။ ေနာက္ျပီး ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ စာေပကုိ စိတ္ဝင္စားသူေတြ အေနနဲ႔ ဂၽြန္ဘာ့က္(John Barth) ကုိ လည္း ေလ့လာရမယ္လုိ႔ ညႊန္းထားပါေသးတယ္…။

ေနာက္ဆုံး Index ေတြရဲ့ ေရွ႕က စာမ်က္ႏွာကုိ လွန္လုိက္ေတာ့ အမွတ္-၁ နဲ႔ ပိတ္ထားပါတယ္. ခင္ဗ်ာ.။ ပုိ႕စ္ေမာ္ဒန္နဲ႔ ပတ္သတ္လား. မပတ္သတ္လားလည္း သိပ္ျပီး မသိေတာ့ ပါဘူး.။ အမွတ္စဥ္ေတြကုိ အခ်င္းခ်င္း ျပန္ညႊန္းထားတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အမွတ္-၁ ရဲ့ ေနာက္ ကပ္လ်က္မွာမွ ၁၈၈၃ မတ္လ ၁၄ ရက္မွာ ကားလ္မက္(Karl Marx) ေသျပီး ဟုိင္းဂိတ္သုႆာန္မွာ Highgate Cemetery မွာ ျမဳွပ္ႏွံတဲ႔ အေၾကာင္း၊ အဲဒီ မီးသျဂၤဳိလ္စဥ္က ဖရက္ဒရစ္ အိန္ဂ်ယ္(Friedrich Engels) ရဲ့ မိန္႕ခြန္း နာမည္ၾကီးတဲ႔ အေၾကာင္း ဆက္ေျပာပါတယ္.။ ေနာက္ မာက္စ္ရဲ့ အုတ္ဂူေပၚမွာ မာက္စ္ရဲ့ ထင္ရွားတဲ႔ အဆုိတခု ျဖစ္တဲ႔ These on Feuerbach ထဲက …

“ဒႆန ပညာရွင္မ်ားက ဤကမၻာေလာကကုိ အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖုံဖုံသာ ဖြင့္ဆုိၾကတယ္။ အေရးၾကီးတာက ဒီကမၻာေလာကကုိ ေျပာင္းပစ္ဖုိ႔ပါပဲ.။
(Philosophers have only interpreted the world,in varius ways, The point is to change it.)
ဆုိတာ ေရးထုိးထားတဲ႔ အေၾကာင္း…။

ေနာက္ထပ္ (ဆရာ)ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ရဲ့ အဆုိက “ သမုိင္း နိဂုံးနဲ႔ နိဒါန္းၾကားက မ်ဥ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စာေပ သမားေတြ ဘာလုပ္ၾကမွာလဲ။ ကမၻာေလာကကုိ ေျပာင္းလဲ ပစ္ဖုိ႔” ဆုိျပီး အဆုိအမိန္႕ တခု(လုိလုိ)နဲ႔ နိဂုံးခ်ဳပ္ထားပါတယ္.. ခင္ဗ်ာ.။

ဆုိင္လာ မဆုိင္လားေတာ့ မသိဘူး.။ စာတအုပ္လုံးကုိ ေသခ်ာ မဖတ္တဲ႔ အတြက္ တိတိက်က် မေျပာတတ္ေတာ့ပါဘူး.။ ဆစ္ကေနဖုိင္း(Signified) ေတြ ဆစ္ကေန ဖုိင္းယား(signifier ) ေတြ ထပ္ထည့္ရင္ စာဖတ္သူလည္း မ်က္စိ ပုိေနာက္နုိင္ျပီး ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္ေတဇာကုိ ခုထက္ပုိ က်ိန္ဆဲၾကမွာ စုိးလုိ႔ ထည့္မေရးေတာ့ပါဘူး.။

ေျပာခ်င္တာက ဒီေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ ရွိတဲ႔ ပုိ႕စ္ေမာ္ဒန္ ပညာရွိၾကီး၊ ပညာရွိကေလးမ်ား ေျပာေျပာေနသလုိ…အဓိပၸါယ္ ေဝဝါးျခင္း။ ရွိမႈ မေရရာျခင္း.။ ဗဟုိခ်က္ မဲ့ျခင္း.။ အဆက္ျပတ္ျခင္း..ဆုိျပီး စာေတြ ေရးေနျပီး ဘာလုပ္ၾကမလဲ ဆုိတာ စဥ္းစားလုိ႔ မရနုိင္ပါဘူး.။ “ငါတုိ႔ စာေရးတာ ဘာအတြက္မွ မဟုတ္ဘူး” ဆုိျပီး ေရးေနၾကေတာ့ မခက္ဘူးလား..။ ဘာတဲ႔ Art for no sake ဆုိျပီးလည္း အသံေတြ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ပုိၾကားရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အထင္ေတာ့ ဒါဟာ ဘာမွသိဘဲ ဖ်ာခင္းခ်င္တဲ႔ လူေတြ၊ အေခ်ာင္လုိက္ျပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အႏုပညာရွင္ တံဆိပ္ကပ္ခ်င္ေနတဲ႔ သူေတြအတြက္ ပုိလြယ္ကူတဲ႔ သေဘာ ရွိပါတယ္။ အႏုပညာ လြတ္လပ္ခြင့္ ေအာ္ေနျပီးေတာ့ အဲဒိ ဖန္တီးလိုက္တဲ႔ ေယာင္ေယာင္ အႏုပညာက ဘာမွ သုံးမရရင္ ဘာလုပ္ေတာ့မလဲ ခင္ဗ်ာ.။ အနည္းဆုံး အဲလုိမ်ဳိးက စာစ ဖတ္ေနတဲ႔ လူတေယာက္ကုိေတာင္ စာေၾကာက္စိတ္ ျဖစ္သြားေစပါတယ္.။

ဘယ္ေတြ ေရာက္ကုန္မွန္း မသိေတာ့ ပါဘူး ခင္ဗ်ာ..။ ညက အိပ္မရလုိ႔ သိမ္းတင္သား စာအုပ္ ေကာက္ဖတ္ေနလိုက္ရင္း သူ႕အားက်လုိ႔ ေရာက္တိေရာက္ရာ ကေဘာက္တိ ကေဘာက္ခ်ာ ေရးၾကည့္တာပါ။ း) သူ႔စာကေတာ့ ပုိ႕စ္ေမာ္ဒန္ ေဝဖန္ေရးစာပါ။ ေရးျဖစ္သြားေတာ့လည္း… စာအုပ္ေဝဖန္ခ်က္လည္း မမည္၊ သေရာ္စာလည္း မဟုတ္.။ဘာမွလည္း မဟုတ္ဘဲႏွင့္ စာတပုဒ္ နိဂုံး ကမၸတ္ အဆုံး သတ္လုိက္ပါတယ္.။ သေဘာမတူတာ မေက်နပ္တာ ရွိက ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္ေတဇာနဲ႔ မဆုိင္ပါဘူး ခင္ဗ်ာ.။ အစပ်ဳိးေပးသူ ကုိၾကြက္(သိမ္းတင္သား)ကုိသာ သြားျပီး ေဝဖန္ အၾကံျပဳ ေမတၲာ သြားပုိ႔ၾကပါ.။ း)

ေျပာလက္စနဲ႔ မထူးေတာ့ပါဘူး.။ ဆက္ျပီး ေျပာပါရေစေတာ့…။ ျမန္မာ လူမ်ဳိးမ်ားဟာ တလြဲဆံပင္ေကာင္းရာမွာ ႏွစ္ေယာက္ မရွိပါဘူး..ခင္ဗ်ာ.။ ျမန္မာ နုိင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ စီးပြားေရးက တြင္းဆုံး က်ေနတာကုိ မ်က္ႏွာလႊဲ၊ ဂရုမစုိက္ဘဲ စာေပမွာခ်ည္းပဲ မ်က္ႏွာျဖဴစာေတြ ပုံတူ ကူးခ်ျပီး ဘာ တေခတ္ ထူေထာင္မယ္ ညာတေခတ္ ထူေထာင္မယ္ ေၾကြးေၾကာ္ ေနၾကေတာ့ ဘယ္လုိ နားလည္ရမွန္း မသိပါဘူး.။ ကုိယ့္ အေျခ အေနကုိယ္ မသိ။ မဟုတ္တဲ႔ ေနရာမွာ အဖြဲ႔ေလးေတြ ဖြဲ႔ျပီး ေခါင္းေဆာင္ တက္လုပ္တဲ႔ သူမ်ဳိးေတာင္ ရွိပါတယ္.။ ျပီးရင္ေတာ့ မသိေသးတဲ႔ လူငယ္ေတြကုိ ေျမွာက္ေပး.။ ေနာက္ က်ီးကုိ ဘုတ္ေျမွာက္။ ဘုတ္ကုိ က်ီးေျမွာက္… အျပန္အလွန္ ဟုတ္ခ်င္တုိင္း ဟုတ္ေနၾကတာပါပဲ…။ ကုိယ့္ေဘးကုိ ၾကည့္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ….။ဟုတ္ဘူးလာ..း..။ နိဂုံးခ်ဳပ္ျပီဗ်ာ..။ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္ေတဇာလုိ ငေမ်ာက္ငေခ်ာက္ ေရးတဲ႔ စာထဲမွာ ေဒါသဂုဏ္ သင့္ေနတယ္ ဆုိလည္း ေရွးဆရာၾကီးမ်ား ခြင့္လႊတ္ ၾကလိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္..။ း) ေက်းဇူးတင္ပါတယ္…။


ေတဇာေအာင္
(dec 9,2009)

Featured Post

ကဗ်ာအျဖစ္ ေရးထားတဲ႔ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးကဗ်ာ

လန္းပန္ဘက္ဆီကျပန္ေတာ့ ဖတ္စရာေတြ ေတြးစရာေတြ ပါလာတယ္။ အမွန္မွာေတာ့ အဲဒီမွာ ေတြ႔ခဲ႔တဲ႔ ဆရာၾကီးရဲ႕ေက်းဇူးပဲ။ သူနဲ႔က အဲဒီက်မွ ေတြ႔ရသိရတာ။...