ရာစုေက်ာ္ အင္တာဗ်ဴး




ရာစုေက်ာ္ အင္တာဗ်ဴး
စကားဦး

ႏွစ္ဆယ့္ တစ္ရာစုမွ လူတေယာက္က ႏွစ္ဆယ္ ရာစု တခုလုံးကုိ ေက်ာ္၍ ဆယ့္ကုိးရာစုမွ လူတေယာက္ကို လွမ္းကာ အင္တာဗ်ဴးသည္ ဆုိလွ်င္ မည္သူကမွ ယုံမည္ မထင္။ မည့္သုိ႔ပင္ ဆုိေစ ဤအတုိင္း အမွန္တကယ္နီးပါး ျဖစ္ခဲ႔ပါသည္.။ ဤေနရာတြင္ အမွန္တကယ္ နီးပါးဟု ေျပာရျခင္းမွာ ဗ်ဴးဆရာ ကုိယ္တုိင္က သူ႕ အင္တာဗ်ဴးကုိ VIRTUAL INTERVIEW ဟု အမည္ေပးထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္.။

ပထမဆုံး ဗ်ဴးသူ ႏွင့္ အဗ်ဴးခံရသူကုိ ၾကဳိတင္ အသိေပးထားဖုိ႔ လုိမည္ ထင္ပါသည္.။ အင္တာဗ်ဴးသူမွာ လန္ဒန္ျမဳိ႔ ကြန္းေမရီ တကၠသုိလ္မွ ပါေမာကၡ ေဒၚနယ္ ဆက္ဆြန္(Donald Sasson) ျဖစ္သည္။ ပါေမာကၡ ဆက္ဆြန္ မွာ ေခတ္ျပဳိင္ ဥေရာပ သမုိင္းႏွင့္ ဆုိရွယ္လစ္ဝါဒကုိ အထူးျပဳေလ့လာသူ ပညာရွင္ ျဖစ္ျပီး သူ၏“ဆုိရွယ္လစ္ဝါဒ ႏွစ္တစ္ရာ(One Hundred Years Of Socialism)” က်မ္းမွာ အထူး ထင္ရွားလွသည္.။ အဗ်ဴးခံရသူမွာလည္း ႏွယ္ႏွယ္ရရ မဟုတ္ ။ တေခတ္တခါက လူခ်စ္လူခင္ အမ်ားဆုံး သုိ႔မဟုတ္ လူမုန္းအမ်ားဆုံး ျဖစ္ဖြယ္ရွိျပီး ယခုအခါ ေကာင္းကင္ဘုံ သုိ႔မဟုတ္ ငရဲဘုံသုိ႔ ေရာက္ေနလိမ့္မည္ဟု ယူဆရသည့္ ဆယ္ကုိးရာစု ေဘာဂေဗဒ ပညာရွင္ ေဒါက္တာ ကားလ္မက္စ္(Karl Marx) ျဖစ္သည္။ဆုိရွယ္လစ္ဝါဒ၏ ေခါင္းကုိင္ ဖခင္ၾကီးျဖစ္ေသာ မက္စ္အေၾကာင္းကုိမူ အထူးတလည္ မိတ္ဆက္ေပးစရာ လုိမည္ မထင္ပါ။
ဗ်ဴးဆရာ ပါေမာကၡဆက္ဆြန္၏ အလုိအရ ေဒါက္တာမာက္စ္၏ အေျဖမ်ားမွာ ေမးသူ၏ အတၱေနာမတိမွ လာသည္ မဟုတ္။ မာ့က္စ္ကုိယ္တုိင္ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနလွ်င္ အနီးစပ္ဆုံး ျဖစ္တန္ရာမ်ားကုိ ၾကဳိးစား ပုံေဖာ္ထားသည္ဟု ဆုိသည္။ ဤအတြက္မာ့က္စ္၏ ေလာကအျမင္ျဖစ္ေသာ အႏုပဋိေလာမ ရုပ္ဝါဒ(Dialectical Materialism) ျဖင့္ ပရုိဂရမ္ သြင္းထားေသာ ဗီြ ဥိးေႏွာက္(Virtual Brain) ထဲသုိ႔ ေခတ္ျပဳိင္ ျဖစ္ရပ္မ်ား ထည့္သြင္းျပီး ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ အေျဖထုတ္ၾကည့္သည္ဟု သိရသည္။ သုိ႔ျဖင့္ ယခုေဖာ္ျပမည့္ စာစုမ်ား သိပၸံဝတၳဳ ဆန္ေကာင္း ဆန္ေနနုိင္မည္ ျဖစ္သလုိ တေစၦ သရဲဝတၳဳလုိလည္း ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနလိမ့္မည္.။ မူလ ေဖာ္ျပခဲ႔ေသာ လန္ဒန္ထုတ္ PROSPET မဂၢဇင္းၾကီးကမူ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ပညာရွင္ တဦး၏ ႏွစ္တရာအလြန္က အုိင္ဒီယုိေလာ္ဂ်ီ တရပ္ကုိ ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ခ်က္မ်ားဟု အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ပါသည္။ စာဖတ္သူ အလုိက် ႏွစ္သက္သလုိသာ သေဘာယူၾကပါကုန္….။

ေမးသူ(ဆက္ဆြန္)။ ။ဘယ္လုိလဲ ေဒါက္တာမာ့က္စ္ရဲ့ ။ ခုေတာ့လည္း အားလုံး ျပီးဆုံး သြားျပီေပါ့ေနာ္။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ဆယ့္ငါးႏွစ္ေလာက္ထိ ေဒါက္တာရဲ့ သီအုိရီဟာ ကမၻာတဝက္ကုိ စုိးမုိး ထားနုိင္ေသးတယ္။ ခုေတာ့ ဘာမွ မက်န္ေတာ့ပါလား။ က်ဴးဘားရယ္၊ ေျမာက္ကုိရီးယားရယ္…ဒါပဲ ေပါ့ေနာ္…။

ေျဖ(ကားလ္မာ့က္စ္) ။ ။က်ဳပ္ရဲ့ သီအုိရီလို႔ ေျပာတာ က်ဴပ္ မဟုတ္ဘူးေနာ္.။ ေမာင္ရင္ေလးေျပာတာ။ က်ဳပ္ကုိယ္တုိင္ကေတာ့ သီအုိရီ တခု ေဖာ္ထုတ္ျပီး လူေတြကုိ စုိးမုိးဖုိ႔ မၾကိဳးစားခဲ႔တာ အမွန္ပဲ။ ျပီးေတာ့ က်ဳပ္ေနာက္လုိက္ ဆုိသူေတြကလည္း က်ဳပ္ကုိယ္တုိင္ ေမြးခဲ႔။ က်ဳပ္စိတ္ၾကဴိက္ ေရြးခဲ႔တာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႕သေဘာနဲ႔ သူ က်ဳပ္ေနာက္လုိက္ ျဖစ္လာတာ။ အုိစမာ ဘင္လာဒင္ အတြက္ မုိဟာမက္မွာ ဘာတာဝန္မွ မရွိသလုိ က်ဳပ္ေနာက္လုိက္ ဆုိသူေတြ အတြက္ က်ဳပ္မွာ ဘာတာဝန္မွ မရွိပါဘူး.။ ဟုတ္တယ္ေနာ္.။ အဲ..က်ဳပ္ေရးခဲ႔ဖူးတာ တခုေတာ့ ရွိေလရဲ့။ ေလာကၾကီးကုိ ရွင္းျပဖုိ႔ထက္ ေျပာင္းလဲဖုိ႔က အဓိကပဲ လုိ႔။ ဒါကုိ ေမာင္ရင္ေလး သိမွာပါ။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္ကပဲ ေမာင္ရင္ေလးကုိ ျပန္ဗ်ဴးပါရေစ။ ဝိတုိရိယေခတ္ အေက်ာ္ေဒးယ် ပညာရွိေတြထဲက ဘယ္သူေကာင့္ သားကမ်ား ေလာကၾကီးကုိ ေျပာင္းလဲ ေစခဲ႔လုိ႔လဲ ဗ်ာ.။ လင္းစမ္းပါဦး.။

ေမးသူ။ ။ ဂၽြန္စတူးဝမ္းမီလ္ ဆုိရင္ေကာဗ်ာ….။
ေျဖသူ။ ။ “ေစတနာေကာင္းတဲ႔ ပုံတူကူးခ်သမားလုိ႔ အမွတ္ေပးနုိင္ေလာက္ပါေပတယ္။ ဘယ္လုိမွ ရင္ၾကားေစ့ မရနုိင္တာကုိၾကည္ေစေအးေစ ျဖစ္ဖုိ႔ ၾကိဳိးပမ္းခ်က္ကေလးေတြကလည္း ထိထိရွရွ ခံစားေလာက္ပါေပရဲ့။ ဒါေပမယ့္ ေအာက္စဖုိ႔နဲ႔ ေယးလ္က ဒုတိယတန္းစား ဥာဏ္ရည္ ဥာဏ္ေသြး ရွိသူေတြေလာက္ပဲ မီးလ္ရဲ့ စာကုိ ဖတ္ၾကေတာ့တယ္ဗ်.။ အီလီႏြဳိက္မွာ မဖတ္ၾကေတာ့ဘူး။ ျပဳံယမ္းမွာ ဆုိရင္ သူ႕နာမည္ေတာင္ မသိၾကေတာ့ဘူး။ ျပီးေတာ့ “ဝီလ်ံ ေဂ်ဗြန္” ၾကီး ဆုိရင္ေကာ။ အစြန္းထြက္ အသုံး ဝင္မႈ သီအုိရီ( Theory Of Marginal Utility) ကုိ ေဖာ္ထုတ္ခဲ႔တဲ႔ ပုဂၢဳိလ္ၾကီးေလ။ ေမာင္ရင္ေလး သိမွာေပါ့။ အိမ္း က်ဳပ္တုိ႔ ေခတ္မွာေတာ့ တကယ့္ ပေဂးၾကီးေပါ့ဗ်ာ.။ ခုေတာ့လည္း သူ႕စာေတြ ေက်ာင္းသုံး စာအုပ္ေတြထဲမွာ ရွိေသးရဲ့လား.။ အဲ…ဟားဗတ္စပင္ဆာ အေၾကာင္းေတာ့ မေျပာေလနဲ႔.။ ကုိယ့္လူေရ…။ တုိ႔မ်ားက ခု အိမ္နီးခ်င္းေတြ ျဖစ္ေနျပီ။ ဟုိင္းဂိတ္သုႆာန္မွ က်ဳပ္တုိ႔က ဂူခ်င္း ယွဥ္လ်က္ေလ..။ ခုခ်ိန္မွာ ကားလ္မာ့က္စ္နဲ႔ ဟားဗတ္စပင္ဆာကုိ တြဲေျပာမယ့္ သူဆုိလုိ႔ သုဘရာဇာပဲ ရွိလိမ့္မယ္….။ ဟုတ္စ။။။

ေမးသူ။ ။ ဒါျဖင့္ ေဒါက္တာ ေျပာခ်င္တာက ဘူဇြာေတြထဲမွာ ၾကီးက်ယ္တဲ႔ အေတြးအေခၚသမား တေယာက္မွ မရွိဘူးေပါ့.။ ဒီလုိလား…။
ေျဖသူ။ ။ ႏုိး…ႏုိး….ႏုိး…။ ဘယ္ကလာ မရွိရမွာလဲ…။ သိပ္ရွိတာေပါ့. က်ဳပ္ကလည္း သိပ္ေလးစား သိပ္တန္ဖုိးထားတာေပါ့.။ အဒမ္စမစ္ဗ်ာ..။ ေဒဗစ္ ရီကာဒုိဗ်ာ.။ ခက္တာက ေမာင္ရင္ေလးတုိ႔ ခုေခတ္မွာ ဘူဇြာေတြ သူတုိ႔စာကုိ ဖတ္မွ ဖတ္ၾကေသးရဲ့လားဗ်ာ..။ ျပီးေတာ့ ေခတ္ျပဳိင္ထဲကဆုိရင္ ဒါဝင္ၾကီး ရွိေသးတယ္။ သူကေတာ့ ခုထိ ၾသဇာၾကီးဆဲပဲ ထင္ပါရဲ့..။ ဟုတ္ရဲ့လား..။

ေမးသူ။ ။ ေဒါက္တာရဲ့ ဂုဏ္သတင္းကုိလည္း ဘယ္သူကမွ ေလွ်ာ့မတြက္ရဲၾကပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မာ့က္စ္ဝါဒ ကုိယ္တုိင္က ေရွးကနဲ႔ မတူေတာ့ဘူးဗ်.။ ဒါကုိေတာ့ ဝန္ခံရလိမ့္မယ္…။
ေျဖ။ ။။။။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ အႏွစ္ေလးဆယ္ကုိပဲ ေမာင္ရင္ေလး ၾကည့္လုိက္ေပါ့.။ သမုိင္းပညာရွင္ေတြ ေဘာဂေဗဒ ပညာရွင္ေတြ ၊ လူမႈ သိပၸံပညာရွင္ေတြ ေျပာရရင္ စာေပအႏုပညာ အကဲျဖတ္ သမားေတြေတာင္ ရုပ္ဝါဒ အေကာက္ အယူေတြနဲ႔ မလြတ္ကင္းနုိင္ၾကပါဘူး.။ အေမရိကန္ လူမႈသိပၸံ အဖြဲ႔ၾကီးရဲ့ ႏွစ္ပတ္လည္ အစည္းအေဝးေတြ ဆုိရင္ တေစၦတေကာင္ အေနနဲ႔ က်ဳပ္ အျမဲ တက္ေနၾကေပါ့။ အဲဒီမွာ သူတုိ႔ ဘာေတြ ေျပာၾကသလဲ..။ ဂလုိဘယ္လုိက္ေဇးရွင္း အေၾကာင္းပါမယ္။ နုိင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရး အေၾကာင္း ေျပာၾကမယ္.။အင္အား ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ အယူအဆေတြ ေဆြးေႏြးၾကမယ္။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာက က်ဳပ္စိတ္ဝင္စားခဲ႔တဲ႔ အရာေတြ ေပါ့ဗ်ာ.။ အဲ တခုေတာ့ ရွိရဲ့.။ တခ်ဳိ႔က ဘာမွန္း ညာမွန္း မသိလဲ မာ့က္စ္ဝါဒီ လုပ္ေနသူေတြ ရွိသလုိ တခ်ဳိ႔ကလည္း ဘာမွန္း ညာမွန္း မသိဘဲ မာ့က္စ္ဝါဒကုိ ရန္လုပ္ေနၾကတာဗ်.။ ဒီလူေတြ က်ဳပ္ေရးခဲ႔တဲ႔ စာေတြ ဖတ္မထင္ပါဘူး.။ မာ့က္စ္ဝါဒဆုိတာ အသာထားပါ.။ ကားလမာ့က္စ္ဆုိတဲ႔ က်ဳပ္ကုိယ္တုိင္ေတာင္ အေျပာင္းအလဲနဲ႔ မကင္းနုိင္ပါဘူး.။ဒီအတြက္ ေမာင္ရင္ေလးတုိ႔ ေျပာေနတဲ႔ ထာဝရ ဘုရားနဲ႔ မ်ားေတြ႕ရင္ က်ဳပ္က ေက်းဇူး တင္ေၾကာင္း ေျပာလုိက္ခ်င္ပါေသးတ.ယ္။။ ဒါနဲ႔ ေနပါဦး။ ေမာင္ရင္ေလးကုိ က်ဳပ္တခုေလာက္ ေမးခ်င္ပါတယ္.။ က်ဳပ္ေရးခဲ႔တဲ႔ အရင္းက်မ္းဟာ မျပီးေသးဘူးေနာ္.။ ဒါကုိေတာ့ ေမာင္ရင္ေလး သိမွာပါ.။ ဘာေၾကာင့္ အျပီးမသတ္နုိင္တာလုိ႔ ထင္လဲ.။

ေမး။ ။ က်မ္းမျပီးခင္ ေဒါက္တာ ေသလုိ႔ ျဖစ္မွာေပါ့.။
ေျဖ.။ ။ ဘယ္ကလာ ။ က်ဳပ္ ေသေသ မေသေသ ဒီက်မ္းဟာ အျပီး သတ္နုိင္မွာ မဟုတ္ဘူးဗ်.။ ဘာေၾကာင့္လဲ သိလား..။ အရင္းရွင္ စနစ္မွ အဆုံး မသတ္ေသးတာ.။ ဒီစနစ္ ရွိေနသေရြ႕ သူ႕ကုိ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ အကဲျဖတ္တာမ်ဳိးေတြ ဆက္ရွိေနဦးမွာပဲ။ ဒါဟာ ကားလ္မာ့က္္စ္ဆုိတဲ႔ လူပုဂၢဳိလ္ တဦးတေယာက္နဲ႔ မဆုိင္ဘူးဗ်။ အရင္းရွင္ စနစ္ဆုိတဲ႔ သမုိင္းေခတ္ၾကီး တခုလုံးနဲ႔ ဆုိင္တယ္…။ မွတ္ထား.။

ေမး။ ။ဒါျဖင့္ ေဒါက္တာရဲ့ ဘဝမွာ ဘာေတြ ေအာင္ျမင္ခဲ႔လဲ..။ ဘာေတြ ခ်န္ထားနုိင္ခဲ႔သလဲ..။
ေျဖ.။ ။ က်ဳပ္တသက္လုံး အရင္းရွင္ စနစ္ကုိ ေလ့လာရင္းနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ခဲ႔တာပါ.။ ဒီစနစ္ရဲ့ အေျခခံ နိယာမေတြကုိ ေဖာ္ထုတ္ဖုိ႔ ၾကဳိးစားခဲ႔တယ္.။ သူ႕ရဲ့ အေျခခံ အႏွစ္သာရကုိ ရွာၾကည့္ခဲ႔တယ္.။ဒီေလာက္ပါပဲ..။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ အစေလာက္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။

ေမး။ ။ ဒီလုိနဲ႔ ေဘာဂေဗဒက ေဒါက္တာ့ကုိ ဖမ္းစားသြားတယ္ ဆုိပါေတာ့..။
ေျဖ။ ။ ဟုတ္တယ္.။ေဘာဂေဗဒကုိ ဆုပ္ကုိင္မိတာဟာ လမ္းေၾကာင္းမွန္ကုိ တည္လုိက္မိတာလုိ႔ က်ဳပ္ယုံတယ္.။ ခုထိ ယုံတုန္းပဲ.။ ေရွ႕ဆက္ျပီးေတာ့လည္း ယုံၾကည္ဖုိ႔ မ်ားတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း “ဖုိင္နစ္ရွယ္လ္ တုိင္း” တုိ႔.၊ “ေဝါစထရိဂ်ာနယ္”တုိ႔၊ အီေကာေနာမစ္တုိ႔ကုိ ေမာင္ရင္ေလးတုိ႔ က်ဳပ္တုိ႔ တေတြ ဖတ္ေနၾကတာေပါ့.။ ဟုတ္တယ္ေနာ္..။ ေနပါဦး.အာကင္ေဆာျပည္နယ္က နုိင္ငံေရး သမားေလး တေယာက္ အေမရိကန္ သမၼတ ျဖစ္လာတာ ရွိပါေရာလား..။ သူ႕နာမည္ ဘယ္သူ….။

ေမး။ ။ဘီလ္ကလင္တန္ပါ…။
ေျဖ။ ။ဟုတ္ျပီ..။ ကလင္တန္ပဲ.။ သူ႕ကုိ အိမ္ျဖဴေတာ္ အေရာက္ပုိ႔လုိက္တာလည္း ေဘာဂေဗဒပဲ ေမာင္ရင္ေလးရဲ့.။
ေမး။ ။ ဒါျဖင့္ရင္ စီးပြားေရး အေျခခံ ေပၚကေန ျပႆနာေတြကုိ ၾကည့္တဲ႔ ဓေလ့ဟာ ေဒါက္တာက စခဲ႔တာပဲလုိ႔ ဆုိနုိင္မွာေပါ့..။
ေျဖ။ ။ ဟုတ္တယ္။ ဒီအေျခခံေပၚက ၾကည့္လုိက္ေတာ့ “အရင္းက်မ္း” ဟာ အရင္းရွင္ စနစ္နဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ က်ဳပ္ရဲ့ ေလ့လာခ်က္ပဲ ဗ်. ။ က်ဳပ္တီထြင္လုိက္တာ မဟုတ္ဘူး.။ လုိအပ္မွ က်ဳပ္သေဘာထားကုိ ထည့္တာေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ ဥပမာ- ကမၻာ့ အလုပ္သမားထု ညီညြတ္ၾက။ သင္တုိ႔မွာ ေႏွာင္ၾကဳိးကလြဲလုိ႔ ဆုံးရွဴံးစရာ ဘာမွမရွိ” ဆုိတာ မ်ဳိးေပါ့.။ ဒီစကားေၾကာင့္ ေဒါင္းနင္းလမ္းက လူၾကီးမင္းေတြ အိပ္ေရး ပ်က္ကုန္တာေတာ့ က်ဳပ္လည္း ဘာမွ မတတ္နိုင္ဘူး.။

ေမး။ ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔ အလုပ္သမားေတြမွာေတာ့ ဆုံးရွဳဴံးစရာေတြ အမ်ားၾကီး ရွိေနျပီဗ်.။
ေျဖ။ ။ ျဖစ္နုိင္ပါတယ္.။ အထူးသျဖင့္ဥေရာပနဲ႔ အေမရိက အလုပ္သမားေတြေပါ့.။ဒါေပမယ့္ က်ဳပ္တုိ႔ ေခတ္တုန္းကေတာ့ ေႏွာင္ၾကဳိးကလြဲျပီး ဘာမွ ဆုံးရွဳံးစရာ မရွိတာအမွန္ပဲ..။ က်ဳပ္တုိ႔ ေၾကာ္ျငာစာတမ္းထုတ္ျပီး အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ထိလည္း အဂၤလန္ဟာ အခ်မ္းသာဆုံး ျဖစ္လာတာ မွန္ေပမယ့္ အေျခအေနက ဘာမွ ထူးျခားမလာပါဘူး.။ အျမတ္ရွာေဖြေရး ျဖစ္စဥ္ေအာင္မွာပဲ အလုပ္သမားေတြ ဘဝ ပ်က္ရတဲ႔ သာဓကေတြ ေပါမွေပါ။။ ဒါေတြကုိ ဘုရားသခင္ အလုိက်လုိ႔ ေျပာရင္ က်ဳပ္က လက္မခံနုိင္ဘူး.။ က်ဳပ္ကေတာ့ အရင္းရွင္ စနစ္ေၾကာင့္လုိ႔ပဲ စြဲခ်က္တင္မယ္။ 1863 ခုႏွစ္ေလာက္က လန္ဒန္သတင္းစာေတြမွာ ပါတဲ႔ ျဖစ္ရပ္ေလး တခု ရွိပါေရာလား.။ ဒီသတင္းကုိ က်ဳပ္က “ အလုပ္ဝန္ပိလု႔ိ အသက္ေသ” ဆုိျပီးေတာ့ ေခါင္းစဥ္တပ္လုိက္တယ္.။ ဦးထုပ္စက္ရုံက အလုပ္သမေလး တေယာက္ အေၾကာင္းပါ။ သူ႕နာမည္ေတာင္ ခုထိ မွတ္မိေနေသးတယ္.။ “ေမရီအန္းလ္ေဝါ့”ေလ။ ဒီကေလးမခမ်ား တေန႕တေန႕ 16 နာရီ အလုပ္လုပ္ရရွာတာ ကလား..။ မွတ္မိေသးတယ္။ အဲဒီ တုန္းက ေဝလမင္းသမီးအတြက္ ဂုဏ္ျပဳပြဲေတြ ျခိမ့္ျခိမ့္သဲ က်င္းပေနခ်ိန္ေပါ့။ လန္ဒန္က ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ဳိးသမီးေတြ အတြက္ ဦးထုပ္လွလွ၊ ဝတ္စုံလွလွေလးေတြ ဝတ္ျပီး ကပြဲတက္ဖုိ႔ သိပ္အေရးၾကီးတယ္ေလ။ ဒီေတာ့ ေမရီအန္းတုိ႔လုိ႔ ကေလးမေလးေတြ အုိဗာတုိင္ ဆင္းရေတာ့တာေပါ့။ 26နာရီ လုံးလုံး ထုိင္ရာမထ အလုပ္လုပ္ ရတယ္ ဆုိပဲ။ သူ႕ကုိ သတ္လုိက္တာ အလုပ္ရွင္ဗ်။ ဒီထက္ အတြင္းႏႈိက္ၾကည့္လုိက္ရင္ စနစ္ဗ်။ ေမာင္ရင္ေလး အရင္းက်မ္းကုိ ဖတ္ဖူးရင္ ဒီဇာတ္လမ္းကို သိမွာပါ.။

ေမး။ ။ဒါေပမယ့္ ဒါေတြဟာ လြန္ခဲ႔ပါျပီဗ်ာ.။ ဒီေခတ္မွာ ဒီလုိ ျဖစ္ရပ္ေတြ မရွိေတာ့ပါဘူး.။
ေျဖ။ ။ အရင္ကနဲ႔ စာရင္ အမ်ားၾကီး အေျခအေန ေကာင္းလာျပီဆုိတာ လက္သင့္ခံပါတယ္။ဒီလုိ ျဖစ္လာေအာင္ ရင္းခဲ႔ရတဲ႔ တုိက္ပြဲစဥ္ေတြကုိလည္း အသိအမွတ္ ျပဳရလိမ့္မယ္ဗ်။ အရင္းရွင္ ေသြးစုပ္မႈကုိ ကန္႕သတ္နိင္ေအာင္ ၾကဳးိစားခဲ႔ၾကတဲ႔ ထရိတ္ ယူနီယံေတြ၊ ဆုိရွယ္လစ္ေတြ၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး သမားေတြ ေပါ့ဗ်ာ.။ ဒါကုိပဲ ေမာင္ရင္ေလးတုိ႔ မီဒီယာေတြက လုပ္အားေစ်းကြက္ကုိ ကုိယ္က်ပ္ အက်ၤီဝတ္ေပးတာလုိ႔ ရိခ်င္ၾကေသးတယ္။ ထရိတ္ယူနီယံေတြ မရွိတဲ႔၊ အလုပ္သမားထုအတြက္ ဘာေျပာေရးဆုိခြင့္မွ မရွိတဲ႔ ကုိလုိနီဘဝက လြတ္လပ္ခါစ နုိင္ငံေတြကုိ ၾကည့္လုိက္။ အေျခအေနဟာ ေမာင္ရင္ေလးတုိ႔ ေျပာသေလာက္ ဘာမွ မထူးျခားလွေသးပါဘူး.။ 19 ရာစုက ေခၽြးစက္ရုံေတြ(Sweat Shops) ခုခ်ိန္ထိ ရွိသေလာက္ ရွိေနပါေသးတယ္။ ဒီအေျခအေနမွာ “ဘာအခြင့္အေရး၊ ညာအခြင့္အေရး” ဆုိျပီး သူေတာ္ေကာင္း တရားနာ လုပ္ေနၾကေတာ့ က်ဳပ္အေနနဲ႔ ယုံရ ခက္ခက္ပဲ ဗ်.။ ခုပဲ ေဂ်ာ့ရွ္ဘုတုိ႔ တုိနီဘလဲတုိ႔ ေျပာေနၾကတဲ႔ အီရတ္ကုိ ဒီမုိကေရစီ ဇာတ္သြင္းေရးဆုိတာမ်ဳိးေပါ့ဗ်ာ.။ တကယ္ေရာ သူတုိ႔ ေျပာသလုိ လုပ္ၾကမွာတဲ႔ လား.။ သူတုိ႔နဲ႔ အဆင္မေျပတဲ႔ အစုိးရ ေနရာမွာ. သူတုိ႔ စိတ္ၾကဳိက္ အစုိးရ ေျပာင္းလုိက္ရုံနဲ႔ေတာ့ အီရတ္လူထုာ တကယ္ လြတ္ေျမာက္လာနိင္မွာ မဟုတ္ဘူး.။ ဒါေၾကာင့္ က်ဳပ္အေနနဲ႔ သာဓု မေခၚနုိင္ေသးတာ အမွန္ပဲဗ်ဳိ႕။

ေမး။ ။ဒါေပမယ့္ ဖြံ႔ျဖဳိးျပီး နုိင္ငံက အလုပ္သမား အမ်ားစု အေနနဲ႔ေတာ့ ေဒါက္တာေျပာခဲ႔တဲ႔ အခြင့္အေရးနဲ႔ ရပုိင္ခြင့္ေတြကုိ ရေနၾကပါျပီ.။ ဒါေပမယ့္ ေဒါက္တာ ေျပာသလုိ တည္ဆဲ အရင္းရွင္ စနစ္ၾကီးကုိ ျဖဳတ္ခ်နိင္ခဲ႔လုိ႔ ေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ဒီစနစ္ေဘာင္ထဲက ရခဲ႔ၾကတာ.။ဒီအနိ႒ာရုံ စနစ္ဆုိးၾကီးကုိ အျပီးတုိင္ ေတာ္လွန္ ျဖဳတ္ခ်လုိက္နုိင္ျပီ ဆုိတဲ႔ နုိင္ငံေတြမွာေတာ့ ေဒါက္တာေျပာတဲ႔ ေခၽြးစက္ရုံေတြ ရွိေနေသးတာ အမွန္ပဲ..။ ဒီကိစၥကုိေကာ ေဒါက္တာ ဘယ္လုိ သေဘာ ထားမလဲ…။
ဆက္ရန္။။။။။။။။ း)

Wave မဂၢဇင္းမွ ေက်ာ္ဝင္း ဘာသာ ျပန္ထားျခင္း ကၽြန္ေတာ္က ဖတ္ေစခ်င္၍ ရုိက္တင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္.။
ေတဇာေအာင္(05.01.2010)

Popular posts from this blog

ပုိမုိညံ႔ဖ်င္းေသာ စိတ္ကူးထည္တုိ႔ျဖင့္ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနႏုိင္ရန္ အားထုတ္မႈ (ျမင့္သန္း)

အိပ္ေဆး ေသာက္၍ အိပ္မေပ်ာ္နုိင္ေသာ ေရာင္စံုညမ်ား

ဝတၳဳတုိ မတိုရသည့္ အေၾကာင္း (ျမင့္သန္း)