ရာစုေက်ာ္ အင္တာဗ်ဴး( ေရွ႕တပုဒ္မွ အဆက္)


ရာစုေက်ာ္ အင္တာဗ်ဴး (အဆက္)

ေျဖ(ကားလ္မာ့က္စ္)။ ။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္တစ္ရာဟာ က်ဳပ္ အတြက္ ေလ့လာလုိ႔ မကုန္နုိင္တဲ႔ သုေတသနကြင္းၾကီးလို႔ ေျပာရလိမ့္မယ္ဗ်။ အလုပ္သမား လူတန္းစား တံဆိပ္ ခတ္ႏွိပ္ထားတဲ႔ အမ်ဳိးသား နိုင္ငံေတြ ေပၚထြက္လာခဲ႔တယ္။ ဒါဟာ က်ဳပ္ ၾကဳိတင္ တြက္ဆ ခဲ႔တဲ႔ အတုိင္း ျဖစ္ခဲ႔တာ မွန္ေပမယ့္ က်ဳပ္ေမွ်ာ္လင့္ သလုိေတာ့မဟုတ္ဘူး.။ ေျပာရရင္ ေျပာင္းျပန္လုိ႔ေတာင္ ဆုိနုိင္ပါတယ္။ က်ဳပ္ မေမွ်ာ္လင့္ ခဲ႔ေပမယ့္ လူလတ္တန္းစား အထူးသျဖင့္ ပညာတတ္ လူတန္းစားေတြ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ေပၚထြက္လာခဲ႔တာလည္း အမွန္ပဲ။ က်ဳပ္ သိပ္ထင္ထားတဲ႔ ပစၥည္းမဲ႔ လူတန္းစားေတြထက္ ဒီပညာတတ္ေတြက က်ဳပ္ အာရုံ ရခဲ့တဲ႔ နုိင္ငံတကာ ဝါဒနဲ႔ ပုိနီးေနတာလည္း တကယ္ပဲ။ အရင္းရွင္ စနစ္ဟာ ဂလုိဘယ္ စနစ္ၾကီး ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လုိ႔ ၾကဳိတြက္ နုိင္ခဲ႔ေတာ့ ဒီေန႕ ဂလုိဘယ္လုိက္ေဇးရွင္းကို က်ဳပ္ တယ္ျပီး မအံ့ၾသလွပါဘူး.။ ဒါေပမယ့္ က်ဳပ္တြက္ထားခဲ႔တဲ႔ ပုံစံ မျဖစ္ခဲ႔ဘူး ဆိုတာေတာ့ ဝန္ခံရလိမ့္မယ္။ စီးပြားေရး ဂလုိဘယ္လုိက္ေဇးရွင္းရဲ့ အက်ဳိးဆက္အေနနဲ႔ မ်က္ႏွာေပါင္းစုံ ဂလုိဘယ္ ျဖစ္မျဖစ္ ဆုိတာေတာ့ က်ဳပ္အေနနဲ႔ သံသယ ရွိဆဲပဲ။ ဒီႏွစ္တရာအတြင္း ျဖစ္ထြန္းမႈေတြဟာ က်ဳပ္ထင္သလုိ မဟုတ္ေပမယ့္ ေမာင္ရင္ေလးတုိ႔ ေျပာသေလာက္ေတာ့လည္း ထူးျခားတယ္ မထင္လွပါဘူး.။

ေမး။ ။ တခုေလာက္ေတာ့ ေျပာပါရေစ ေဒါက္တာ မာ့က္စ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အထင္ ခင္ဗ်ားဟာ ဝိတုိရိယေခတ္ရဲ့ အေကာင္းျမင္ သမား တေယာက္ပါ။ ဥာဏ္အလင္းေခတ္ရဲ့ သားေကာင္းရတနာ တေယာက္ေပါ့.။ “ကြန္ျမဴနစ္ ေၾကျငာစာတမ္း” ကုိဖတ္ျပီး ကၽြန္ေတာ္ ဒီလုိပဲ နားလည္ ထားခဲ႔တာပါ။ ခုေတာ့ ”ေမးလ္သပ္”ရဲ့ အဆုိးျမင္ေတြ ခင္ဗ်ားဆီ ေရာက္ေနျပီလားလုိ႔..။
ေျဖ။ ။ ကြန္ျမဴနစ္ ေၾကျငာစာတန္းကုိ 1848 ခုႏွစ္က ေရးခဲ႔တာ ဆုိေတာ့ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္ ႏွစ္ရာ နီးပါး ရွိျပီ။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္ အသက္ 30 မျပည့္တတ္ေသးဘူး.။ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု( ပထမ အင္တာေနရွယ္နယ္ေပါ့ဗ်ာ)ရဲ့ တာဝန္ေပးခ်က္ အရ ေရးခဲ႔တာပါ။ အဲဒီတုန္းက ၾကဳံေနရတဲ႔ လိပ္ခဲတည္းလည္း အေျခအေနကုိ ေက်ာ္လႊားနိုင္ဖုိ႔ေပါ့ဗ်ာ.။က်ဳပ္ အထင္ ေျပာရရင္ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ေတာ့ ေအာင္ျမင္ခ႔ဲပါတယ္။ ျပင္သစ္၊ ဂ်ာမနီ၊ ဟန္ေဂရီ၊ ပုိလန္၊ အီတလီ-ဥေရာပ တလႊားမွာ ေတာ္လွန္ေရး ဒီဂရီၾကီး ျမင့္တက္လာခဲ႔တာေပါ့။ ဒါနဲ႔ အမွ် အရာရာဟာ မုခ် ျဖစ္ရမည္လုိ႔လည္း က်ဳပ္ကုိယ္တုိင္ ယုံၾကည္ လာခဲ႔တယ္။ဒါေပမယ့္ ေတာ္လွန္ေရး ခရီးဆုိရာမွာ ေရွာင္လႊဲမရတဲ႔ ပဋိပကၡေတြ တင္းၾကမ္း ျပည့္ေနပါလားဆုိတာ မၾကာခင္မွာပဲ သေဘာေပါက္လုိက္ရပါတယ္။

ေမး။ ။ ပါရီ ကြန္ျမြန္း ကိစၥကုိေျပာတာလား.။ ေဒါက္တာရဲ့ ျပင္သစ္ျပည္ ျပည္တြင္းစစ္ စစ္ပြဲ(Civil War in France)စာအုပ္ဟာ ပစၥည္းမဲ႔ အာဏာရွင္ စနစ္ရဲ့ သေႏၶသားကုိ စတင္ ဖန္တီးခ႔ဲတာလုိ႔ ေျပာရင္ လက္ခံနုိင္စရာ ရွိပါသလား.။

ေျဖ။ ။က်ဳပ္ ေျပာခ်င္တာက အရာရာကုိ သိပ္ေသခ်ာေပါက္ၾကီး မခ်ဥ္းကပ္မိဖို႔ပဲ ေမာင္ရင္ေလးရ။ ဟုတ္တယ္။ ျပင္သစ္ဟာ က်ဳပ္တုိ႔ အနာဂတ္ ယုံၾကည္ခ်က္အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အမ်ားဆုံးထားခဲ႔တဲ႔ ေနရာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ တုိင္းျပည္မွာ ဘာေတြ ျဖစ္ခဲ႔လဲ။ နပုိလီယံလုိ႔ ေခၚတဲ႔ လူလြန္မသား တေယာက္ ေတာ္လွန္ေရးဆုိတာကုိ အလြဲသုံးစား လုပ္သြားတယ္။ သူ႕ကုိ လူထုကုိယ္တုိင္က ေရြးလုိက္တာေနာ္. ဒါကုိ ေမာင္ရင္ေလး မေမ့နဲ႔။ ေျပာရရင္ သမုိင္းမွာ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ တက္လာတဲ႔ ပထမဆုံး ငါ့မင္း ငါ့ခ်င္း သမားဟာ နပိုလီယံပဲ။ ေနာက္ပုိင္း ျပင္သစ္ သမုိင္းကုိ ဆက္ၾကည့္လုိက္ဦး.။ ေမာင့္မာထရီမွာ က်ဳပ္တုိ႔ ရဲေဘာ္ေတြ အသက္ေပးခဲ႔ရတယ္။ ပါရီဟာ ပါရီပဲ။ ေနာက္ဆုံး ဖက္ဆစ္ေအာက္ တျပည္လုံး ေရာက္သြားေတာ့လည္း ပါရီဟာ ပါရီပဲ။ သမိုင္းဆုိတာ ဧကန္ သေဘာလား အေနကန္ သေဘာလား.။ က်ဳပ္ကုိယ္တုိင္ အၾကိမ္ၾကိမ္ ေမးခဲ့ရတဲ႔ ေမးခြန္းပါ။ ျဗိတိသွ်ျပတုိက္ရဲ့ စာၾကည့္ခန္းေလးထဲက သံသယေတြနဲ႔ နပန္းလုံးေနတဲ႔ က်ဳပ္ကုိ ဘယ္သူကမွ နားမလည္ ခဲ႔ၾကပါဘူး.။ က်ဳပ္ေနာက္လုိက္ ဆုိသူေတြက က်ဳပ္ရဲ့ ဆန္းစစ္ခ်က္ေတြကုိ ဧကန္သေဘာယူျပီး “ပစၥည္းမဲ႔ အာဏာရွင္ စနစ္”လုိ႔ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ၾကတယ္။ က်ဳပ္ ရန္သူေတြက က်ဳပ္ကုိ သတ္မွတ္ ျပ႒ာန္းျပီး ဝါဒီ လုိ႔ တံဆိပ္ကပ္ၾကတယ္။

ေမး။ ။ ေဒါက္တာရဲ့ သမာဓိနဲ႔ ဂုဏ္ကုိေတာ့ ဘယ္သူကမွ သံသယ မျဖစ္ၾကပါဘူး.။ ေဒါက္တာရဲ့ ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖားခ်က္ေတြ သေဘာထား အျမင္ေတြကုိေတာ့ ေမးခြန္း ထုတ္စရာေတြ ရွိမွာ အမွန္ပဲ.။
ေျဖ။ ။ ဒါ သဘာဝ က်ပါတယ္။ ပညာတတ္ဆိုတာ ေမးခြန္း ထုတ္ရမွာပဲ.။ ေမးခြန္း မထုတ္တတ္ရင္ ပညာတတ္ မဟုတ္ဘူး။ ေမာင္ရင္ေလးတုိ႔ ပညာတတ္ လူတန္းစားနဲ႔ ပတ္သတ္ရင္ ေမးခြန္း ထုတ္တတ္တဲ႔ အက်င့္ကုိ က်ဳပ္ သေဘာ က်ပါတယ္။ ျဖစ္ရပ္ေတြထဲက သီအုိရီ တစ္ခု ထုတ္နုိင္ဖုိ႔ ၾကဳိးစားၾကတာလည္း ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ မျဖစ္သင့္တာက အဲဒီ သီအိုရီၤကုိ ဘယ္ေတာ့မွ မမွားနုိင္ေတာ့တဲ႔ ထာဝရအမွန္တရားၾကီးလို႔ အစြဲ မၾကီးၾကဖုိ႕ဗ်။ ေမာင္ရင္ေလးတုိ႔ ေခတ္ရဲ့ အသံ ဗလံ အားလုံးကုိ က်ဳပ္ အျမဲ နားစြင့္ထားပါတယ္။ဘာတဲ႔ ၊ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား တုိးတုိက္မိျခင္း ဆုိလား.။ တည္ဆဲ စနစ္ရဲ့ ဆက္ဆံေရး ေတြကုိ ပုန္ကန္ၾကတာေကာ မျဖစ္နုိင္ဘူးလား.။ ေနာက္တခု ရွိေသးတယ္။ သမုိင္း နိဂုံးတဲ႔ ၊ ရယ္ရတယ္။ အမွန္ေတြရဲ့ သက္တမ္းဟာ တုိေတာင္းလာေနတဲ႔ ကာလမ်ဳိးမွာ ေနာက္ထပ္ အမွန္ မရွိဘူး။ ပြဲသိမ္းျပီ ဆုိေတာ့ ခက္သားကလား။ အင္း ဆရာၾကီး ေဟဂယ္ကုိ အမွတ္ရမိေသးေတာ့တယ္။ သူရဲ့ နိဂုံး အယူအဆကုိ က်ဳပ္လည္း အာရုံ ရခဲ႔ဖူးတယ္။ နိဂုံးခ်င္းသာ မတူတာ.။ က်ဳပ္မွန္းဆခဲ႔တဲ႔ ကြန္ျမဴနစ္ ေလာကနိဗၺာန္ဆုိတာလည္း နိဂုံးပဲဗ်။ ဖူကူယားမား ဆုိတဲ႔ သူငယ္ကုိေတြ႔ရင္ က်ဳပ္က အမွားစကား ပါးလုိက္တယ္လုိ႔ ေျပာလုိက္ပါ။ ေမာင္ရင္ေလးရယ္။ ႏႈတ္လြန္ အာလြန္ေတြ မျဖစ္ေစနဲ႔လုိ႔ ဟုတ္လား..။

ေမး။ ။ကုိင္း ဆုိဗီယက္ ယူနီယံအေၾကာင္း ေျပာၾကစုိ႔။ ဒီနုိင္ငံဟာ ေဒါက္တာရဲ့ အယူအဆကုိ ပထမဆုံး လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ႔တဲ႔ နုိင္ငံလုိ႔ အမ်ားက လက္ခံထားၾကတယ္။ ခက္တာက ဒီနုိင္ငံအေၾကာင္း ေျပာျပီ ဆုိတာနဲ႔ စတာလင္ဆုိတဲ႔ နာမည္ရယ္၊ ပစၥည္းမဲ႔ အာဏာရွင္စနစ္ဆုိတဲ႔ အယူအဆရယ္၊ ျပီးေတာ့ ရုရွလုိ “ဂုလက္” လုိ႔ ေခၚတဲ႔ အက်ဥ္းစခန္းေတြရယ္ အေၾကာင္းက ေရွာင္လုိ႔ မရျပန္ဘူး.။ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ ေဒါက္တာရဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္ကုိ ေျပာနုိင္မလား.။

ေျဖ။ ။ ေမာင္ရင္ေလး စိတ္ထဲ ဘာရွိမယ္ဆုိတာ က်ဳပ္မွန္းဆလုိ႔ ရပါတယ္။ ဆုိဗီယက္ယူနီယံဆုိတဲ႔ ဇာတ္သိမ္းမေကာင္းလွတဲ႔ ဒရာမာၾကီးရဲ့ ေနာက္ကြယ္မွာ ကားလ္မာ့က္စ္ဆုိတဲ႔ ဇာတ္ဆရာၾကီးရွိေနတယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာ မဟုတ္လား.။ တခုေတာ့ ရွိသေပါ့ေလ။ က်ဳပ္မိတ္ေဆြၾကီး ဖရက္ဒရစ္ အိန္ဂ်ယ္ တုိ႔။ က်ဳပ္ေနာက္လုိက္လား၊ ရန္သူလား ေျပာဖုိ႔ ခက္တဲ႔ ဘန္းစတိန္းတုိ႔ ေကာက္စကီးတုိ႔လို ပုဂၢဳိလ္ေတြရဲ့ ေၾကာ္ျငာ အားေၾကာင့္ မာ့က္စ္ဆုိတာ ဝတ္ျပဳစရာ ရုပ္တုၾကီး လုိ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ခဲ႔မွာေပါ့။ ျပီးေတာ့ လီနင္။ ဗီဇစိတ္ကုိက နုိင္ငံေရး သမားဥာဥ္ ပါလာေလေတာ့ သူ လုပ္သမွ် ကုိင္သမွ် မွန္ကန္ေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိဖုိ႔ က်ဳပ္ေရးခဲ႔သမွ် ခၽြတ္ခဲ႔သမွ်ကုိ ေမႊေႏွာက္ရွာေဖြ အသုံးခ်နုိင္ခဲ႔တယ္ေလ။ ပစၥည္းမဲ႔ အာဏာရွင္ စနစ္ဆုိတဲ႔ ေဝါဟာရကုိပဲ ၾကည့္ေပါ့.။ ဒီစကားကုိ က်ဳပ္ ထြင္ခဲ႔တာပါ။ ျငင္းစရာ မရွိပါဘူး.။ ေရွးေရာမ ေဝါဟာရထဲက ယူခဲ႔တာေပါ့။ ထူးျခားတဲ႔ အက်ပ္အတည္း ကာလေတြမွာ ျဖစ္တန္ရာ ရွိတဲ႔ အလားအလာ တခုကုိ ရည္ညႊန္းခ်င္လုိ႔ သုံးခဲ႔တာပါ။ က်ဳပ္ တသက္မွာ ဒီ စကားလုံးကုိ သုံးခဲ႔တာ ဆယ္ၾကိမ္ထက္ မပုိပါဘူး.။ ဒါေပမယ့္ ဆုိဗီယက္ ယူနီယံနဲ႔ ဒီေဝါဟာရနဲ႔ ဒီသေဘာတရားဟာ မာ့က္စ္ဝါဒရဲ့ အဓိက အက်ဆုံး အခရာ ျဖစ္လာခဲ႔တယ္.။ ျပီးေတာ့ “မဟာေအာက္တုိဘာ ဆုိရွယ္လစ္ ေတာ္လွန္ေရး” ဆုိျပီးေတာ့ ဆုိဗီယက္ ေခါင္းေဆာင္ အဆက္ဆက္ ဂုဏ္တင္ ေျပာဆုိခဲ႔ၾကတာကုိ က်ဳပ္ ဘယ္လုိမွ လက္မခံနုိင္ပါဘူး.။ ရုရွားလုိ ပေဒသရာဇ္ နုိင္ငံမ်ဳိးက ထြက္ေပၚလာတာဟာ ဆုိရွယ္လစ္ေတာ္ လွန္ေရး မျဖစ္နုိင္ဘူး.။ အရင္းရွင္ ေတာ္လွန္ေရးပဲ ။ ေဘာ္ရွီဗစ္ေတြပဲ ဦးေဆာင္ေဆာင္၊ ပက္ကား ဘူဇြာေတြပဲ ဦးေဆာင္ေဆာင္ သမုိင္းလက္ေတြ႔ဆိုတာနဲ႔ စကားလုံးနဲ႔ ေျပာင္းခ်င္တုိင္း ေျပာင္းလုိ႔ ရတာမ်ဳိးမွ မဟုတ္တာ။ ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရးတုိ႔ အေမရိကန္လြတ္ေျမာက္ေရးု စစ္ပြဲတုိ႔ သေဘာခ်င္း အတူတူပဲ။ ေသြးမထြက္တဲ႔ ဘူဇြာေတာ္လွန္ေရးဆုိတာေကာ ရွိေကာ ရွိလုိ႔လား.။ ျဗိတိသွ် အင္ပါယာရဲ့ သမုိင္းမွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ ကမၻာစစ္ၾကီးေတြမွာ ျဖစ္ျဖစ္ ေခတ္သစ္ သမုိင္း တခုလုံးဟာ ေသြးစြန္းခဲ႔တဲ႔ ဇာတ္လမ္းရွည္ၾကီးပါ။ ဒီနည္းဟာ ရုိင္းစုိင္းလြန္းတယ္၊ ၾကမ္းတမ္းလြန္းတယ္၊ မေကာင္းဘူးဆုိရင္ ပုိယဥ္ေက်းတဲ႔ ပုိညင္သာ သိမ္ေမြ႕တဲ႔ ပုိေကာင္းတဲ႔ ေအာ္လတာေနးတစ္ေတြ ဖန္တီးေပးၾကရမွာေပါ့.။ ဒီလုုိ မဖန္တီးနုိင္ဘဲ လူတေယာက္ စနစ္တခုကုိ အျပစ္ပုံခ်တာ မ်ဳိးဟာ သဘာဝ က်နုိင္ပါ့မလား။ ဆုိဗီယက္ ယူနီယံ ဘာေၾကာင့္ ျပဳိကြဲခဲ႔ရတာလဲ။ ေခတ္ရဲ့ စိန္ေခၚခ်က္ေတြကုိ မေျဖရွင္းနုိင္လုိ႔ ျဖစ္မွာေပါ့.။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္ေပါင္း 70 က မက်ဆုံးပဲ ဘာေၾကာင့္ ခုမွ က်ဆုံးရတာလဲ။ ဒီေမးခြန္းကုိ ေမာင္ရင္ေလးတုိ႔ အေျဖရွာသင့္တယ္ ။ ဘယ့္ႏွယ္လဲ…။

ေမး။ ။ဒီေန႔ ေခတ္ျပဳိင္ ဆုိရွယ္လစ္စနစ္ကုိေရာ ေဒါက္တာ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ (အတိအက်ေျပာရရင္) 1980 အလြန္ႏွစ္ေတြေလာက္ကပဲ ေသလုေမ်ာပါး ျဖစ္ေနခဲ႔ပါျပီ။ သူ႕တာဝန္သူလည္း ေက်ပြန္ခဲ႔ပါျပီ။ အရင္းရွင္ စနစ္ကုိ ယဥ္ေက်းေအာင္ လုပ္ခဲ႔တာေပါ့။ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒဆုိတာလည္း ျပဳိက်သြားခဲ႔ပါျပီ။ သူလည္း သူ႕တာဝန္ ေက်ခဲ႔ပါတယ္။ အရင္းရွင္ စနစ္ရဲ့ အေျခခံေတြကုိ တည္ေဆာက္ ေပးခဲ႔တာေပါ့။ ဒီသေဘာကုိ တရုတ္ေတြ ေကာင္းေကာင္း နားလည္ေနၾကျပီလုိ႕ က်ဳပ္ထင္တယ္။ ရုရွားၾကီးကေတာ့ လန္ပန္ကြန္ျမဴနစ္ကေန လန္ပန္ အရင္းရွင္ အသြင္ ေျပာင္းေနဆဲလုိ႔ က်ဳပ္ျမင္တာပဲ။

ေမး။ ။ တုိနီဘလဲတုိ႔ ရွရုိးဒါးတုိ႔ကုိေကာဗ်ာ။ အန္ေထာ္နီဂီဒင္ရဲ့ တတိယလမ္း(Third Way)ေလ.။
ေျဖ။ ။ သမုိင္းက သူတုိ႔ကုိ ေမ့သြားမွာပါလုိ႔ ေျပာရင္ လြန္ရာမ်ား က်ေလမလား.။
ေမး။ ။အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုနဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ေရာ.။
ေျဖ။ ။ ယန္းကီးေတြကုိ က်ဳပ္ အေစာၾကီးကတည္းက သေဘာက်ပါတယ္။သူတုိ႔မွာ ပေဒသရာဇ္ သမုိင္း မရွိဘူ.း.။အထြတ္အျမတ္ထားစရာ အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမႈလည္း မရွိဘူး.။က်ဳပ္ ခံတြင္းေတြ႕ေနတဲ႔ “အင္တာေနရွင္နယ္ ဝါဒ” ဒါမွ မဟုတ္ ေမာင္ရင္ေလးတုိ႔ ေျပာေနတဲ႔ “ေကာ္စမုိပုိလီတန္ ယဥ္ေက်းမႈ”နဲ႔ ပုိနီးေလးမလားပဲ.။

ေမး။ ။ ဒီေန႕ အရင္းရွင္ စနစ္ရဲ့ ေအာင္ပြဲကုိေရာ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ.။
ေျဖ။ ။ ေအာင္ပြဲဆုိတာနဲ႔ ရန္သူ မရွိလုိ႔ မထင္ေလနဲ႔ ေမာင္ရင္ေလးေရ..။အယူဝါဒေရး၊ နုိင္ငံေရးမွာ ကြက္လပ္ မရွိတတ္ဘူး.။ ရွိခဲ႔ရင္လည္း သိပ္ၾကာၾကာ မခံဘူး.။ တခုသြားရင္ တခု လာမွာပဲေလ။ အေရွ႕အလယ္ပုိင္းမွာ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ လန္က်သြားေတာ့ ဘာေတြ ျဖစ္လာလဲ။ အီရန္မွ အယာတုိလာခုိေမနီ ေပၚလာတယ္.။အီရတ္မွာ ဆဒမ္ဟူစိန္ ေပၚလာတယ္။ သမၼတၾကီး ေရာ္နယ္ေရဂင္ေျပာတဲ႔ “မေကာင္းဆုိးဝါးအင္ပါယာ”လည္း လြန္ေရာ…ေဟာ မိစၦာၾကီး ဘင္လာဒင္လည္း ေပၚလာေရာ မဟုတ္လား..။ကုိင္း ေမာင္ရင္ေလး.။ ဒီေလာက္ဆုိ ေက်နပ္ေတာ့။ က်ဳပ္မိတ္ေဆြၾကီး အိန္ဂ်ယ္နဲ႔ အင္တာနက္မွာ စကားစျမည္ ေျပာဖုိ႔ ခ်ိန္းထားတာ ရွိေသးတယ္။ က်ဳပ္ကုိ ခြင့္ျပဳ….။။။။

Wave မဂၢဇင္းမွ ေက်ာ္ဝင္း ဘာသာျပန္ဆုိထားျခင္းကုိ ကၽြန္ေတာ္က ဖတ္ေစခ်င္လြန္း၍ ရုိက္တင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္.။

ေတဇာေအာင္(06.01.2010)

Popular posts from this blog

ပုိမုိညံ႔ဖ်င္းေသာ စိတ္ကူးထည္တုိ႔ျဖင့္ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနႏုိင္ရန္ အားထုတ္မႈ (ျမင့္သန္း)

အိပ္ေဆး ေသာက္၍ အိပ္မေပ်ာ္နုိင္ေသာ ေရာင္စံုညမ်ား

ဝတၳဳတုိ မတိုရသည့္ အေၾကာင္း (ျမင့္သန္း)