February 01, 2010

အိပ္ေဆး ေသာက္၍ အိပ္မေပ်ာ္နုိင္ေသာ ေရာင္စံုညမ်ား






ကၽြန္မေလ ဒီရက္ပိုင္းမွာ အေတြး ေတြသိပ္မ်ားတာပဲ။ကိုယ့္ကိုယ္ကို ၿပန္စဥ္စားမိတိုင္း ပံုမွန္မဟုတ္ေတာ့တာ သတိထား မိတယ္။ ကၽြန္မလို တကၠသိုလ္ ဘြ႔ဲရတစ္ေယာက္ က ေထာင္ဂဏန္း ေတာင္မရတ႔ဲ ေငြေၾကးေလးအတြက္ တေန႔တေန႔ ၁၂ နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္..လုပ္ရတ႔ဲ အလုပ္တစ္ခု မွာ ဘာလို႔ လုပ္ေနမိလဲဆိုတာ။ကၽြန္မ အဆိုးၿမင္တယ္ ရယ္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ကၽြန္မပတ္ဝန္းက်င္က ကၽြန္မကို ဒီလိုစဥ္စား ၿဖစ္ေအာင္ တြန္းပို႔ လိုက္တာပါ။
ကၽြန္မ အေၾကာင္း တင္ကူး ေၿပာရ ဦးမယ္။ကၽြန္မန႔ဲကၽြန္မရ႔ဲ မိသားစု အေၾကာင္းဆိုရင္ ပိုမွန္မယ္ ထင္တယ္။ကၽြန္မ အသက္ ၂ဝ နွစ္ၿပည့္ သြားပါၿပီ။ အေဖအေမန႔ဲ အတူတူေနတာပါ။ ညီမေလး တစ္ေယာက္ရယ္၊ေမာင္ေလး တစ္ေယာက္ရယ္ေပါ့။အေဖက အသက္အရြယ္ နည္းနည္းရလာေတာ့ အရင္ကလုပ္ခ႔ဲ သလိုမ်ဳိး ကုန္တင္ ကုန္ခ် အလုပ္ၾကမ္း ေတြသိပ္မလုပ္နိုင္ ေတာ့ဘူး။တခါတခါေတာ့ အဲလို အလုပ္ၾကမ္း မ်ဳိးေတြသြားသြား လုပ္ပံုရ ပါတယ္။အေမ့ဆီ ပုိက္ဆံေတြ ေပးေနတာ ေတြ႔မိတယ္။
အေမကေတာ့ အိမ္မွာပဲေနတာပါ။ဒါေပမယ့္ ပ်င္းလို႔တ႔ဲ။တခ်ဳိ႕အိမ္ေတြက အဝတ္ေတြေလ်ွာ္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ အေမက လိုက္ေလ်ွာ္ေပးတယ္။ကၽြန္မတို႔ ေမာင္ႏွမေတြြက ဘယ္ေလ်ွာ္ေစခ်င္မလဲ။ၿပီးေတာ့ လူငယ္ပီပီ ရွက္တတ္ ေသးတာေပါ့။ပတ္ဝန္းက်င္မွာလည္း မ်က္နွာ ငယ္ရတယ္ေလ။ သိတယ္ မဟုတ္လား။လူေတြက အဲလို ဒိုဘီေလွ်ာ္၊ဘာညာဆိုရင္ အထင္ေသးရွဳံ႕ခ်ခ်င္ၾကတယ္။တကယ္က ကိုယ့္ဘာသာ ရုိးရုိးသားသား ကိုယ္တတ္နုိင္ သေလာက္ လုပ္ကိုင္ စားေသာက္တာပဲ ဟာကို ၾကံဖန္ၿပီးက႔ဲရ႕ဲခ်င္ၾကတယ္။ဘာပဲေၿပာေၿပာ အေမ အဲလိုလုပ္တ႔ဲအတြက္ ေတာ့ မိသားစု ဝင္ေငြကို တဖက္တလမ္းက က်ားကန္ေပး ထားနုိင္ပါရ႕ဲ။အေမ အဲလိုလုပ္တာ ကို တားခ်င္ ေပမယ့္လည္း ကၽြန္မတို႔က မိုးလင္းကမိုးခ်ဳပ္ အလုပ္သြား ေနရတာဆိုေတာ့ ထိထိေရာက္ေရာက္ မတားၿမစ္နိုင္ ပါဘူး။ဒီလိုလုပ္တ႔ဲ အတြက္လည္း ကၽြန္မမွာ အေမ့ကို ၾကံဖန္ေက်းဇူးတင္္ မိေသးတယ္။
ညီမေလးကလည္း အားကိုးရပါတယ္။သူက နိုင္ငံၿခားၿဖစ္ ဖိနပ္ေတြ ေရာင္းတ႔ဲဆိုင္မွာ အလုပ္ ဝင္လုပ္ေနပါတယ္။အရင္ႏွစ္ကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ရ႕ဲမိဘေတြ ကဝိုင္းဝန္းၾကိဳးစားၿပးီ ေက်ာင္းထား ေပးပါေသးတယ္။ေဘာ္ဒါ ေကာင္းေကာင္း၊က်ဴရွင္ ေကာင္းေကာင္း မွာမထားနိုငေတာ့ ဆယ္တန္း ဘယ္ေအာင္ပါမလဲ။သူလည္း ၾကိဳးစား ရွာပါေသးတယ္္။ကံဆိုးလြန္းလို႔ သာဆယ္တန္း က်ခ႔ဲတာပါ။အဲလိုနဲ႔ပဲ ေက်ာင္း တစ္ပိုင္းတစ္စန႔ဲ စာသင္ခန္းကို ေက်ာခိုင္းၿပီး မိသားစု စားဝတ္ေနေရး ထဲကို တစိတ္တပိုင္း တစ္တပ္ တစ္အား ပါဝင္လာရ သူပါ။ေၿပာရဦးမယ္၊ သူေလ နိုင္ငံၿခားၿဖစ္ ဖိနပ္ဆိုင္ၾကီးမွာ အလုပ္လုပ္ေန ေပမယ့္ သူကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ၿပည္တြင္းၿဖစ္ စက္မႈဇံုထုတ္ ဖိနပ္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး၊ေစ်းခ်ဳိ တာေလးပဲ စီးထားရရွာတယ္။ အပ်ဳိေပါက္ ၿဖစ္ေနၿပီ ဆိုေတာ့ ညီမေလးကို လည္း လူၾကားထဲ သူၾကားထဲ သြားရင္ တင့္တင့္တယ္တယ္ န႔ဲ ဖိနပ္ အေကာင္းစားေလး၊အဝတ္ အေကာင္းစားေလး ဝတ္ေစခ်င္မိတယ္။ဒါေပမယ္႔္ သူတို႔ဆိုင္က ဖိနပ္တရံ တန္ဖိုးက ကၽြန္မတစ္လစာ ထက္ေတာင္ ေက်ာ္ေနေတာ့ အလွေမြး ငါးကန္ထဲက ငါးကေလးေတြ ကိုေဘးက ေၾကာင္ေလးေတြ တန္းစီ ထိုင္ၾကည့္ေနရသလို ေငးေမာ ေနရုံပဲ ရွိေတာ့တာေပါ့။အခု အလုပ္မွာေတာ့ ညီမေလး ေပ်ာ္တယ္ ထင္တာပဲ။အလုပ္ အေၾကာင္း ဘာသံမွ ေၿပာသံ မၾကားရဘူး။

ေမာင္ေလးက ေတာ့ ငယ္ပါေသးတယ္။ၿပီးခ႔ဲတ႔ဲ လကမွ ၁၄ နွစ္ၿပည့္ သြားတယ္။ ၇ တန္းေအာင္ၿပီး ကတည္းက ေက်ာင္းထြက္ လိုက္တယ္။ကၽြန္မက ေမာင္ေလးကို ေက်ာင္းဆက္ထားဖို႔ အေမ့ကို ေၿပာပါေသးတယ္။အရမ္း ငယ္ေသးလိ႔ုေလ ။ဒါေပမယ့္ အေဖက လက္မခံ ပါဘူး။ ညည္းေတာင္ ဘြဲ႕ရၿပီး ဘာအသံုးက်လို႔လဲ တ႔ဲ။ခုေန ငယ္ရြယ္တုန္း၊ ဖင္ေပါ့တုန္း အသက္ ေမြးဝမ္းေၾကာင္း လက္မႈပညာေလး ဘာေလး သင္ထားမွ တ႔ဲ။ ၿပီးေတာ့ ငယ္ငယ္ကသင္ထားမွ သင္လြယ္ တတ္လြယ္ ဆိုေတာ့ ပိုေကာင္းတယ္ တ႔ဲ။ဆက္ၿပီး ငါတို႔ တုန္းက အဲလို လက္မႈပညာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ေလးေတာင္ မတတ္ခ႔ဲလို႔ ခုလို ၾကီးေတာင့္ၾကီးမား န႔ဲ ကုန္တင္ကုန္ခ် အလုပ္သမား လုပ္ေနရတာ။ တကယ္ဆို ဆိုင္ကယ္ ဝပ္ေရွာ့ေလာက္ေလး၊ ပန္းရံလုပ္တာ ေလာက္ေလး၊ လက္သမားေလး လုပ္တတ္ခ႔ဲ ရင္ ခုေန ဆရာလုပ္ၿပီး လက္ညိွဳးထိုး ခိုင္းလို႔ ရေနၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေကာင့္ကိုလည္း ခုကတည္းက သင္ခိုင္းထားမွ ၊နုိ႔မို႔ဆို ေနာင္က်ရင္ ဒီေကာင္ မလြယ္ဘူး တ႔ဲ။အင္း အေဖ ေၿပာတာလည္း ဟုတ္သလိုလို ရွိတာပဲ။အေဖ့ အေတြ႔အၾကဳံ ၊ အေဖ့ ၿဖတ္သန္းမႈ လမ္ေၾကာင္း ကလည္း ၾကမ္းတမ္းလြန္းေတာ့ ခါးသီးတ႔ဲ အေတြ႔အၾကံဳ ရင့္က်က္မႈေတြ ရခ႔ဲမွာပါ။ဘာဘဲၿဖစ္ၿဖစ္ အေဖ့ ဘဝ၊ အေဖ့ ဒႆန ကလည္း ၿဖံဳေလာက္တ႔ဲ အေတြး အေခၚမို႔ အေဖ့ စကားနားေထာင္ၿပီး အေဖစီစဥ္ သလို တအိမ္သားလံုး လက္ခံခ႔ဲၾက ရတာပါပဲ။တကယ္လည္း ေမာင္ေလး ကို ေက်ာင္းဆက္ထားဖို႔ ကိစၥက ေခ်ာက္ကမ္းပါး ထိပ္မွာ လမ္းေလၽွာက္ေနရသလို ပါပဲ။

ခုေခတ္က ၈ တန္း၊၉ တန္း၊၁ဝ တန္း ေလာက္ေရာက္ၿပီ ဆိုမွၿဖင့္ ေန႔အထူး ေဘာ္ဒါ ေကာင္းေကာင္းမွာ ထားနုိင္မွ ေက်ာင္းမွာ မ်က္ႏွာမငယ္ ရမွာေလ။သိတယ္ မဟုတ္လား။ဂုဏ္တု ဂုဏ္ၿပိဳင္ ေတြက အင္မတန္ ၿဖဴစင္တ႔ဲ ကေလးေတြရ႕ဲ စာသင္ေက်ာင္း မွာေတာင္ ေရာက္ေနၿပီ။ငါတို႔ က ဘယ္ေဘာ္ဒါမွာ ေနတာ၊ သူတို႔က ဘယ္ေဘာ္ဒါမွာ ေနတာ ဆိုၿပီး ေတာ့ကိုု လိုက္ၿပဳိင္ေနၾကတာ။ဘယ္သူ ေတြက ဘယ္လို ေၿမွာက္ေပးၾကတယ္ မသိပါဘူး။ ထားပါေတာ့။အဲလိုန႔ဲ ကၽြန္မေမာင္ေလး လည္း ေက်ာင္းဆက္မတက္ၿဖစ္ ေတာ့ဘဲ ဆိုင္ကယ္ ဝပ္ေရွာ့ တခုမွာ အလုပ္လုပ္ၿဖစ္သြားတယ္။ အလုပ္လုပ္တယ္ ဆိုေပမယ့္ ပိုက္ဆံေတာ့ မရပါဘူး။ထမင္းေကၽြး ေရတိုက္ၿပီး တခါတခါ အလုပ္ရွင္က အဝတ္အစားေလး ဘာေလး ဝယ္ေပးတာေလာက္ ပါပဲ။ဆိုင္ကယ္ၿပင္ သင္တာဆိုေတာ့ ပိုက္ဆံ မရတ႔ဲအၿပင္ ေနာက္ တတ္သြားၿပီး ေငြစေငြနေလး နည္းနည္းေတာင္ အလုပ္ရွင္ကို ကန္ေတာ့ ရဦးမယ္လို႔ အေဖေၿပာတာ ၾကားတယ္။ကၽြန္မေမာင္ေလး ခမ်ား ဆိုင္ကယ္ၿပင္ သင္ရတာ တိုက္ရခၽြတ္ရ န႔ဲ ေတာ္ေတာ္ ပင္ပန္းရွာတယ္ ထင္ပါရ႔ဲ။ အိမ္ၿပန္ေရာက္လို႔ အဝတ္ေလးလဲၿပီးတာန႔ဲ တန္း အိပ္ယာ ဝင္ေတာ့တာပါပဲ ။အင္းေလ မအိပ္လို႔လည္း တၿခားလုပ္ စရာဘာမွ မရွိတာ။တီဗြီေလး ၊ဗီြဒီယိုေလး ၾကည့္ခ်င္ရင္လည္း ေဘးအိမ္ဘက္ သြားၾကည့္ရမွာ ဆိုေတာ့ သိပ္ေတာ့ အဆင္မေၿပပါဘူး။သူမ်ားေတြ အားနာစရာ ေကာင္းပါတယ္။သူတို႔လည္း သူတို႔ မိသားစု စံုစံုလင္လင္န႔ဲပဲ တီဗီြၾကည့္ ခ်င္ၾကမွာေပါ့။အဲဒီေတာ့ ကိုယ္ေတြသြားရင္ အေႏွာင့္အယွက္ ၿဖစ္သြားမွာလည္း စိုးရတယ္ေလ။
ေၿပာမယ့္သာ ေၿပာရတာ၊ကၽြန္မ ဒီအသက္အရြယ္ ထိေရာက္လာတာ သူမ်ားအေၿပာ အဆို သိပ္ခံခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ကိုတိုင္က မိန္းကေလးဆိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း ေနၿပီး အထိအရွ ခံခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။နည္းနည္းေလာက္မ်ား နံ႔လိုက္ရင္ အရပ္ထဲက ေၿပာခ်င္ ဆိုခ်င္ ၾကတ႔ဲလူေတြ လည္းတစ္ပံုၾကီး။လူေတြေၿပာဆို သတ္မွတ္ ၾကတ႔ဲ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ ဆိုတာ ထဲ ကၽြန္မတို႔က ဆင္းရဲတ႔ဲ အထဲ ပါေနေတာ့ လူေတြက ပိုၿပီး လက္ညိုးထိုး ခ်င္ၾကတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေတာ့ ဆင္းရဲတယ္လို႔ မထင္မိပါဘူး။ သူမ်ားေတြလို အေကာင္းစားေတြ မသံုးနုိင္ မၿဖဳန္းနုိင္ ေပမယ့္ အမ်ားနည္းတူ ေနႏိုင္ စားႏိုင္ အသက္ရွင္ေနႏိုင္ ေသးတာပဲေလ။
အခုဆို ကၽြန္မမွာ အနာဂတ္ေတြ ၊ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ေတြ ဆိုတာ သိပ္ၿပီး ရင္ခုန္ခ်င္စရာ မေကာင္းတ႔ဲ စကားလံုးေတြ လိုေတာင္ၿဖစ္ေနၿပီ။ တစ္လန႔ဲတစ္လ စားဖို႔ ေနဖို႔ အလ်ဥ္မီေအာင္ ပဲ မနည္းၾကိဳးစား ေနရတာ။ ဒီလိုေၿပာတာက ကၽြန္မက မိသားစုမွာ အေရးပါ အရာေရာက္တ႔ဲ သေဘာ ေၿပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။သမီး အၾကီးဆံုး ဆိုေတာ့ကာ…. ၊ေနာက္ၿပီး မိသားစု ထဲမွာလည္း ပထမဆံုး ဘြဲ႔ရ ပညာတတ္ ဆိုေတာ့ ..အေဖန႔ဲ အေမက တိုင္တိုင္ပင္ပင္န႔ဲ ေၿပာဟယ္ ဆိုဟယ္ ရွိပါတယ္။မိသားစု ထဲမွာ ေပ်ာ္စရာ ရွိလည္း ေပ်ာ္လိုက္တာပါပဲ။ ဝမ္းနည္းစရာ ရွိရင္လည္း ဝမ္းနည္းလိုက္ရတာ ပါပဲ။
ကၽြန္မ လက္ရွိ လုပ္ေနတ႔ဲ အလုပ္ အေၾကာင္းလည္း ေၿပာင္းခ်င္ေနတာ ၾကာပါၿပီ။အလုပ္က မနက္ ၈ နာရီကေန ညဘက္ ၈ နာရီ ေလာက္ထိ လုပ္ရတာ ဆိုေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ အခ်ိန္ မရွိသေလာက္ ပါပဲ။ ေရေလးဘာေလး ခ်ဳိးခ်င္ရင္ေတာင္ အလုပ္မလာခင္ န႔ဲ အလုပ္ၿပန္ခ်ိန္ ေလာက္ပဲ အခ်ိန္လုၿပီး ခ်ဳိးရတယ္။ ခုလို ေဆာင္းတြင္းၾကီးက် ေရခ်ဳိးရတာလည္း အခက္အခဲ တစ္ခုပါပဲ။တစ္ေနကုန္ ဘဏ္ေရွ့က ဖုန္းဆိုင္ေလး မွာ ဖုန္းဆက္ခ်င္ သမွ်ကို ထိုင္ေခၚေပးရၿပီး လမ္းေပၚမွာ ဖုန္တလြန္းလြန္းန႔ဲ ဆိုေတာ့ ကၽြန္မ ဘယ္ေလာက္ ၿငီစီစီ ၿဖစ္လိုက္မလဲ စဥ္စားသာ ၾကည့္ေပေတာ့။ ဖုန္းလာဆက္တ႔ဲ လူေတြထဲမွာ လူကို အထင္ေသး သလိုလိုန႔ဲ ရိသ႔ဲသ႔ဲ ေၿပာတတ္တ႔ဲ သူေတြလည္း ရွိလား ရွိရ႕ဲ။ကၽြြန္မကေတာ့ ပံုမွန္ပါပဲ။ ဖုန္းဆက္မယ့္ လူက ဖုန္းနံပါတ္ ေၿပာတယ္။ ကၽြန္မက ေခၚေပးလိုက္ရုံ …ခပ္တန္းတန္း ပါပဲ။ စကားကိုလည္း လိုသေလာက္ ပဲေၿပာပါတယ္။ဒီေတာ့လည္း နင္က မာန ၾကီးသေလး ဘာေလးန႔ဲ ေၿပာၾကၿပန္ေရာ။ တခ်ဳိ႕ဆို ဖုန္းနံပါတ္ေလး ေပးပါ ၊ေနာက္က်ရင္ ဖုန္းဆက္ၿပီး စကားေၿပာခ်င္လို႔ ဆိုတ႔ဲ သူကလည္း ရွိေသးတယ္။ ကၽြန္မလည္း ေတာ္ေတာ္ စိတ္ကုန္ မိပါတယ္။ခုထက္ ပိုေကာင္းတ႔ဲ အလုပ္ကေလး တစ္ခုေတာ့ လုပ္ခ်င္ေနမိတယ္။ ပိုသက္ေသာင့္သက္သာန႔ဲ စိတ္လြတ္လက္လြတ္ၿဖစ္ မယ့္အလုပ္ေလး တစ္ခုခုေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မ ဒီအလုပ္က ထြက္လိုက္ၿပီးေနာက္ အလုပ္တခု မရခင္ စပ္ၾကားမွာ အလုပ္လက္မ႔ဲ ၿဖစ္ၿပီး ေမ်ာက္သစ္ကုိငး္လြတ္ေန သလို ၿဖစ္မွာ စိုးတာန႔ဲ အလုပ္သစ္လည္း ၿဖစ္ၿဖစ္ေၿမာက္ေၿမာက္ မရွာၿဖစ္ဘူး။ လစာက မၿဖစ္စေလာက္ ဆိုေပမယ့္ ကၽြန္မသာ တစ္လေလာက္ အလုပ္ မရွိဘဲ ေနလိုက္ရင္ မိသားစု စားဝတ္ေနေရး နည္းနည္း ၾကတ္သြားၿပန္ေရာ။ အဲဒါေၾကာင့္ ခုအလုပ္ ကေလးကို ေမွးလုပ္ေနရတယ္။
ကၽြန္မေလ ေက်ာင္းၿပီးသြားလို႔ ဘြဲ႔သာ ရလိုက္တယ္၊ ကြန္ပ်ဴတာ မကိုင္တတ္ ေသးဘူး။ အင္တာနက္ မသံုးတတ္ေသးဘူး။ အင္တာနက္ ဆိုင္က ကၽြန္မတို႔ P.C.O ဖုန္းဆိုင္ေလးန႔ဲ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ဆိုေတာ့ ေက်ာင္တုန္းက သူငယ္ခ်င္းေတြ ဝင္လိုက္ ထြက္လိုက္န႔ဲ လာလာၿပီး အင္တာနက္ သံုးေနၾကတာ ကိုေတြ႔ရတယ္။ သူတို႔ကို အားက်တယ္ရယ္ မဟုတ္ေပမယ့္ သူတို႔လိုေတာ့ သံုးတတ္ ၾကည့္ခ်င္တယ္။ သူတို႔ေတြ အင္တာနက္ ဆိုင္က ၿပန္လာတ႔ဲ အခါ ေၿပာၾကတ႔ဲ စကားေတြ ကလည္း ကၽြန္မကို သင္ခ်င္စိတ္ ေပါက္လာေအာင္ ေၿပာေနသလား မွတ္ရတယ္။ ကၽြန္မ တစ္ခုမွ နားမလည္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ကလည္း ေၿပာၿပၾက ပါေသးတယ္။ ဒီေခတ္ၾကီးမွာ ကြန္ပ်ဴတာ ၊အင္တာနက္ ေလာက္မွ မသုံးတတ္ထားရင္ အလုပ္ေလးေတာင္ ရဖို႔ မလြယ္ဘူးတ႔ဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ ကြန္ပ်ဴတာ စာစီစာရုိက္ ေလးၿဖစ္ၿဖစ္ ကၽြန္မကို ဝိုင္ဝန္း သင္ခိုင္းၾက ပါတယ္။ ေနာက္ပို္င္း က်ရင္ေတာ့ သူတို႔ တတ္ထားသေလာက္ ကၽြန္မကို သင္ၿပေပးၾက မယ္လို႔ ေၿပာၾကပါတယ္။ ဒါန႔ဲ ကၽြန္မလည္း တစ္ရက္က ကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္း တစ္ခုကို သြားစံုစမ္း ၾကည့္တယ္။ တစ္လကို တစ္ေသာင္းခြဲ တ႔ဲ။ သင္တန္းခ်ိန္က တစ္ေန႔မွာ ႏွစ္နာရီ တ႔ဲ။ မနက္ ၈ နာရီကေန ည ၉ နာရီထိ ႀကိဳက္တ႔ဲ အခ်ိန္ နွစ္နာရီ ယူလို႔ရတယ္ လို႔ ဆရာမက ေၿပာပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း ကၽြန္မ အေတြးန႔ဲ ကၽြန္မမို႔ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ ၿဖစ္တ႔ဲ ၇ နာရီကေန ၉ နာရီထိ အခ်ိန္ကို ယူဖို႔ေၿပာၿပီး ၿပန္လာခ႔ဲ ပါတယ္။ ေနာက္ရက္က်မွ အလုပ္ရွင္ အစ္မႀကီးကို သင္တန္းတက္ဖို႔ ကိစၥ ေၿပာမယ္ လို႔လည္း စဥ္စားရင္း ေပ်ာ္သလိုလိုေတာ့ ၿဖစ္မိတယ္။
ေနာက္ရက္ အလုပ္ရွင္ အစ္မႀကီးန႔ဲ ေတြ႔ေတာ့ အစ္မ ကၽြန္မ ကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္း တက္ဖို႔ သင္တန္းဆရာမ ကိုေၿပာခ႔ဲၿပီ လို႔ေၿပာေတာ့ သူက ကၽြန္မကို မၾကည္သလို ၾကည့္ပါတယ္။ သင္တန္းက ဘယ္အခ်ိန္လဲလို႔ ေမးတယ္။ ကၽြန္မက သင္တန္းအခ်ိန္ ကို ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္ ၇ နာရီ ကေန ၉ နာရီ ထိယူလိုက္တယ္၊ အဲဒါ ဆိုင္က ၈ နာရီေက်ာ္ မွပိတ္တာဆိုေတာ့ ၇ နာရီေလာက္မွာ အစ္မႀကီး ဆိုင္လာေစာင့္ ေပးလို႔ ရမလား။ဒါမွမဟုတ္ ၇ နာရီေလာက္မွာ ဆိုင္ပိတ္ၿပီး သင္တန္း သြားတက္လို႔ ရမလား လို႔ေၿပာလိုက္ မိတယ္။သူက ကၽြန္မကို စူးစူးဝါးဝါး ၾကည့္ၿပီး အလုပ္က အဲဒီလို မရဘူး၊သူ႔အခ်ိန္န႔ဲသူပဲ တ႔ဲ။ငါေစာင့္ရမယ္ ဆိုရင္ အစကတည္းက ညည္းကို လစာေပးၿပီး မငွားဘူး၊ညည္းအဲဒီလို လုပ္ခ်င္ရင္ ညည္းကိုယ္ပိုင္အလုပ္ လုပ္တ႔ဲအခါက်မွ ညည္းအလုပ္သမားေတြကို ခြင့္ၿပဳလိုက္ တ႔ဲ။ ငါကေတာ့ ခြင့္မၿပဳနိုင္ဘူး ဆိုၿပီးေဒါန႔ဲေမာန႔ဲ ေၿပာခ်သြားတယ္ ။ကၽြန္မေလ ရွက္လိုက္တာ ၊မ်က္ႏွာေတာင္ ဘယ္မွာထားရမယ္ မသိဘူး။ ကိုယ့္ေစတနာေတြ အတြက္ ဝမ္းနည္းမိ ပါတယ္။ ကၽြန္မ ဒီေလာက္ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေစတနာထားၿပီး လုပ္ေပးခ႔ဲတာေတာင္ ကၽြန္မအေပၚ နည္းနည္းေလးမွ ေစတနာ ၿပန္မထားနိုင္ ၾကဘူး။အဲဒီညက ကၽြန္မေလ ဝမ္းနည္းလြန္းလို႔ တစ္ေယာက္တည္း ႀကိတ္ၿပီး မ်က္ရည္ေတြ ေတာင္ က်မိပါတယ္။ဒီကိစၥ ကို အေဖန႔ဲ အေမ့ ကိုၿပန္မေၿပာၿပ ၿဖစ္ခ႔ဲဘူး။ အေဖသာ သိသြားရင္ ကၽြန္မကို ဒီအလုပ္ကေန ခ်က္ခ်င္း ထြက္ခိုင္းမွာ အမွန္ပဲ။အေဖက ေတာက လူရုိးလူမွန္ ဆိုေတာ့ ခုလိုကိစၥမ်ဳိး ဆို ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း တ႔ံုၿပန္တတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မလည္း တစ္ေယာက္န႔ဲ တစ္ေယာက္ၾကား အမုန္းပြားစရာေတြ ၿဖစ္မွာစိုးရိမ္ မိတာန႔ဲ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေၿပာၿပ ၿဖစ္ခ႔ဲပါဘူး။
အဲဒိီကိစၥေၾကာင့္ အလုပ္ရွင္ အစ္မၾကီးကို ကၽြန္မအေနန႔ဲ စိတ္ပ်က္မိတာ မွန္ေပမယ့္ ကၽြန္မ အလုပ္ထြက္ဖို႔ အထိေတာ့ မႀကိဳးစားနိုင္ေသးဘူး။အလုပ္ထြက္ လိုက္ရင္ ေနာက္ဆက္တြဲ အခက္အခဲေတြ ကအမ်ားႀကီး ေစာင့္ႀကိဳေနတယ္ေလ။ပထမဆံုးက ဝင္ေငြမရွိေတာ့ဘူး။ ေနာက္ ကိုယ္က အခ်ဳပ္အလုပ္ေလးေတာင္ မတတ္ေတာ့ ….ေၿပာရရင္ အမ်ားႀကီးပဲ။ဒါေၾကာင့္ စိတ္ညစ္ညစ္န႔ဲ စာအုပ္ေတြ ပဲလိွမ့္ဖတ္ေန မိပါတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာ မတတ္လို႔ အင္တာနက္ မသံုးနိုင္ တ႔ဲအတြက္ စာႀကည့္တိုက္ န႔ဲစာအုပ္ အငွားဆိုင္ ေတြက စာအုပ္ေတြကိုုပဲ ငွားဖတ္ေနရပါတယ္။ မိန္းကေလးဆိုေတာ့ လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္းေတြထဲက အလွအပေရးရာ မဂၢဇင္းေတြ ငွားဖတ္ၿဖစ္ေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ လည္း ကိုယ္က တခုမွ ဝယ္မသံုးနိုင္ပါဘူး။ ဒီအတိုင္း ေရွာက္လွန္ၾကည့္ၿပီး ဝတၳဳေလး၊ ကဗ်ာေလးဖတ္ၿပီး ကိုယ့္စိတ္ကို ၿပန္ေၿဖေနရတယ္။
ကၽြန္မကိုကၽြန္မ မြန္းက်ပ္လြန္းလို႔ ကၽြန္မအေႀကာင္းကို ဝတၳဳတိုေလး တစ္ပုဒ္ေလာက္ ေရးႀကည့္ခ်င္ေပမယ့္ ၿဖစ္ၿဖစ္ေၿမာက္ေၿမာက္ မရွိပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ သာမာန္လူသား တစ္ေယာက္အေနန႔ဲ သာမန္ ဘဝေတြထဲက သာမန္ၿဖစ္ရုိးၿဖစ္စဥ္ ေတြမို႔ ထူးၿခားဆန္းသစ္ တာလည္း ဘာမွ မရွိပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ ဘဝေတြဟာ ဇာတ္စကားန႔ဲ ေၿပာရရင္ ကန္႔လန္႔ကာ ေနာက္ကြယ္က မသိလိုက္ မသိဘာသာ ၿပီးဆံုးသြားတ႔ဲ ဘဝေတြပါပဲ။ ပရိတ္သတ္ ေတြက ကန္႔လန္႔ကာ ေရွ႔မွာ ဆိုၿပ ၊ငိုၿပ၊ ကၿပ ေနတ႔ဲ မင္းသား ၊မင္းသမီး ေတြကိုပဲ စိတ္ဝင္စားႀကတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္အၿမီး ကို ၿပန္မ်ဳိမိတ႔ဲ ေၿမြတစ္ေကာင္လို ကၽြန္မလည္း ကၽြန္မဘဝ ကို မ်ဳိက်နိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနရပါတယ္။ ကၽြန္မလို ဘဝမ်ဳိးေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနပါလိမ့္ ဦးမယ္။ ဘယ္သူ႔ကိုုမွ အၿပစ္တင္စရာ မလိုပါဘူး။ လူ႔ဘဝဆိုတာ ကိုယ့္ဇာတ္ကို နိုင္ေအာင္ ကေနၾကတ႔ဲ ဇာတ္လမ္းရွည္ ႀကီးထဲက သ၇ုပ္ေဆာင္ေတြပါ ဆိုတာကို ကၽြန္မလက္ခံသြားပါၿပီး။
ဘာပဲေၿပာေၿပာ မနက္ၿဖန္လည္း ကၽြန္မ ရွင္သန္မႈ အတြက္ ကၽြန္မ အလုပ္ဆင္းရပါဦး မယ္။

ေတဇာေအာင္
(23.1.2010.) SAT

Featured Post

ကဗ်ာအျဖစ္ ေရးထားတဲ႔ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးကဗ်ာ

လန္းပန္ဘက္ဆီကျပန္ေတာ့ ဖတ္စရာေတြ ေတြးစရာေတြ ပါလာတယ္။ အမွန္မွာေတာ့ အဲဒီမွာ ေတြ႔ခဲ႔တဲ႔ ဆရာၾကီးရဲ႕ေက်းဇူးပဲ။ သူနဲ႔က အဲဒီက်မွ ေတြ႔ရသိရတာ။...