ေႏြတစ္ေန႔လည္၏ လမ္းေပၚမွ လူမ်ား အေၾကာင္းကုိ မွန္ေထာင္ၾကည့္ခ်င္ေသာ လူတစ္ေယာက္ အေၾကာင္း




(က)
ေႏြ၏ အရွိန္ျပင္းစြာ ပုူေလာင္ေနေသာ ေန႔တစ္ေန႔အတြင္းမွာ အရိပ္ခုိစရာ ေအးျမေသာ ေနရာ တေနရာ ေတြ႔လုိ ေတြ႔ျငား ရွာေဖြ ၾကည့္ရွဳေနမိေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ကဲ႔သုိ႔ေသာ လူတေယာက္ အဖုိ႔ေတာ့ အမွန္တကယ္ ရွားပါးေနခဲ႔ပါသည္.။ ရင့္ေသာ အစိမ္းေရာင္ကုိ အေျချပဳထားေသာ သစ္ၾကီး ဝါးၾကီးမ်ား ဤပတ္ဝန္းက်င္တြင္ မေတြ႔ရေသာ္လည္း ေနရာတစ္ေနရာေတာ့ ရွိေကာင္း ရွိပါလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္.။အေျခ အေန မတူျခင္း၏ တဘက္တြက္ ရက္စက္စြာ ေလာင္ျမဳိက္ေနေသာ အပူဒဏ္ကုိ လမ္းေပၚမွ လူမ်ား ကုိယ္စီကုိယ္စီ ကုိယ့္နည္း ကုိယ့္ဟန္ျဖင့္ ခုခံ ေနၾကရသည္ ထင္သည္.။ ဤသုိ႔ အေတြးမ်ားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ကုိ ေစခုိင္းလုိက္ခ်ိန္တြင္ ပူေလာင္ျခင္း တခ်ဳိ႔ ေလ်ာ့ပါးသြားသည္ဟု ထင္မိသည္.။ ပူေလာင္သည္ ဟူေသာ အေတြးမ်ားတြင္ ထပ္ဆင့္၍ ငါ တေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး ဟု ပုိပုိသာသာ ေတြးပစ္လုိက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္မည္ ထင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္သာလွ်င္ မွန္လုံခန္းထဲမွ စီးကရက္ေငြ႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္ မခံနုိင္ခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္.။

ဖိနပ္စီးေလ့ ရွိေသာ ျမဳိ႔ျပယဥ္ေက်းမႈ အတြင္းမွ လူမ်ား လူတုိင္းေပ်ာ္ရႊင္ေနသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ယတိျပတ္ မယုံၾကည္နုိင္ေသးပါ.။ ေနကာမ်က္မွန္တပ္ထားေသာ လူအခ်ဳိ႔၏ ေလခၽြန္သံသာ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ ေကာင္းသည္ဟု ဆုိေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ ဘက္လုိက္ရာ က်ပါလိမ့္မည္.။ ေလခ်ဥ္တက္သံ၏ ေနာက္ ကပ္လ်က္မွ ေဆာရိီးဟု ေရရြတ္ေလ့ရွိေသာ ျမဳိ႕ၾကီး ျပၾကီး သားမ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ယဥ္ေက်းသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ မသတ္မွတ္နုိင္ေသးပါ.။ မႏွစ္ျမဳိ႔ဖြယ္ ေကာင္းသည္သာ မက ဟန္လုပ္ထားေသာ ယဥ္ေက်းမႈတြင္ စီးပုိးျခင္းႏွင့္ ရုိင္းပ်ျခင္း ေရာေထြးေနသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ယူဆေနဆဲပင္ ျဖစ္သည္.။ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆ၍ ကၽြန္ေတာ္ လက္ခံထားျခင္းသည္ သင္ယူုဆ၍ သင္ လက္ခံထားျခင္း မဟူုတ္၍ သင္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ အျငင္းပြားရန္ မလုိပါ.။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အတူတကြ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေရွ႕ဆက္ သြားၾကပါမည္.။ အရိပ္ေတြ႔လွ်င္ အတူတူ ခုိၾကပါမည္.။

(ခ)

အရြက္မ်ား ကင္းမဲ့သေလာက္ နီးပါး ရွိ္ေနျပီ ျဖစ္ေသာ ဗာဒံပင္၏ ေနာက္ဘက္မွ စားေသာက္ဆုိင္ေလး အတြင္းသုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းငုံ႔ဝင္လိုက္ခ်ိန္တြင္ တစုံတေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ျမင္ေတြ႔ေကာင္း ျမင္ေတြ႔နုိင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မည္သူမွ အေရးတယူ လုပ္၍ ၾကဳိဆုိၾကျခင္း မရွိပါ.။ မေဆးေၾကာတာ ၾကာျပီျဖစ္၍ သစ္သားေရာင္ ေပ်ာက္ေနျပီ ျဖစ္ေသာ စားပြဲဝုိင္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ထုိင္မိလုိက္ျခင္းသည္ အရိပ္ခုိလုိ၍ သက္သက္ မဟုတ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္သာလွ်င္ အသိဆုံး ျဖစ္သည္.။
သူ ဒီမွာ ရွိေနပါသည္.။

ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ တစုံတခုကုိ လုပ္ကုိင္ေနပုံ ရ၍ကၽြန္ေတာ္ ရွိေနရာဆီသုိ႔ သတိမမူနုိ္င္ေသးေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ အသာပင္ ထုိင္ေနမိလုိက္သည္.။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီေနရာသို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိရွိျဖင့္ ေရာက္လာသည္ မွန္ေသာ္လည္း သူ႔ အတြက္ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစုံ တရာ မပါဝင္ပါ.။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္လည္း အက်ဳိး တစုံတရာ ျဖစ္ထြန္းလိမ့္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ မေမွ်ာ္လင့္ပါ.။ ဒီေနရာသုိ႔ ေရာက္လာခဲ႔ျခင္းသည္ သြားရင္း လာရင္း ေရာက္လာခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း အလကားသက္သက္ အားေန၍ ေရာက္လာခဲ႔ျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္းကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အာမခံပါသည္။ ပြင့္လင္းစြာ ဆုိရမည္ ဆုိလွ်င္...။

ရုတ္တရက္ တစုံ တေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ နာမည္ ေရရြတ္လုိက္သံ ၾကားလုိက္ရျပီး သူ႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္ေနၾကာင္း အသိေပးလုိက္စဥ္ ခဏမွာပင္ သူသည္ ဝမ္းသာ ပုံ ရစြာျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ရွိရာ ဆီသုိ႔ ဦးတည္ လာေနျပီကုိ ေတြ႔လုိက္ရသည္.။ ကၽြန္ေတာ္ ဝမ္းနည္းသြားသလုိ ခံစားလုိက္ရေသာ္လည္း သူ႔ကုိ ျပဳံးျပလုိက္မိသလား ကၽြန္ေတာ္ မမွတ္မိေတာ့ပါ.။ လူႏွစ္ေယာက္ ေတြ႔ဆုံျခင္းသည္ ဝမ္းနည္းျခင္း ဝမ္းသာျခင္းကုိ ျဖစ္ေပၚေစတတ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိလုိက္ခ်ိန္တြင္ ဒီေနရာသို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ႔ျခင္းသည္ မွားယြင္း သြားျပီလားဟု ဇေဝဇဝါ ျဖစ္သြားမိသည္.။

သူ ထိုင္ခုံတြင္ ဝင္ထုိင္လုိက္ျပီး အခ်ိ္န္ အေတာ္ၾကာသည္ အထိ မည္သုိ႔ စကားစရမည္လဲ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားရခက္ေနစဥ္မွာပင္ သူ႔မ်က္ဝန္းတြင္ မ်က္ရည္ၾကည္မ်ား ေဝ့သီေနသည္ကုိ သတိထားမိလုိက္ေသာ္လည္း မျမင္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ကာ တဘက္သုိ႔ မ်က္ႏွာလႊဲလုိက္မိသည္.။ မ်က္ဝန္မွ မ်က္ရည္မ်ား က်မလာေစရန္ မ်က္ေတာင္ကုိ ပုတ္ခတ္ပုတ္ခတ္ လုပ္ေနျခင္းကုိေတာ့ သတိထားမိျဖစ္ေအာင္ သတိထားမိလုိက္ေသးသည္.။ သူ တစုံတခုကုိ အားငယ္ သြားဟန္ျဖင့္ ေခါင္းငုံ႔လိုက္စဥ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ သူ႕ကုိ အားနာသြားသည္.။

ကၽြန္ေတာ္ ဒီေနရာသုိ႔ ေ၇ာက္လာခဲ႔ျခင္းသည္ သူ ၏ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းမ်ားကုိ ေႏွာင့္ယွက္ရန္ မဟုတ္မူ၍ ကၽြန္ေတာ့္ေၾကာင့္ သူ႔ကုိ တစုံတရာ စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္ မျဖစ္ေပၚေစခ်င္ပါ.။ ေအာ္ဟစ္ဆူညံသံမ်ား အၾကားမွ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ ဘာသာစကား ဆက္သြယ္မႈသည္ အလိုလို ႏႈတ္ဆိတ္ေနခဲ႔ေလသည္.။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ေအာင္ျမင္ေနေသာသူ တေယာက္ မဟုတ္ပဲ သူသည္လည္း က်ရွႈံးေနေသာ သူ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အၾကားတြင္ ကန္႔သတ္ခ်က္ တစုံတရာ တားဆီး မေနေစခ်င္ပါ.။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သူ ၏ ရင္ထဲကုိယ္စီမွ ပိတ္ေလွာင္ေနေသာ ခံစားခ်က္မ်ားသည္ ဆုိလုိရင္း အတူတူပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိေသာ္ အမွန္တကယ္ ထုိ႔ကဲ႔သုိ႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ယုံၾကည္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ အတြက္ ဝမ္းနည္းရေၾကာင္း ေျပာျဖစ္လိမ့္မည္ ဆုိလွ်င္ မည္သူမွ် နားလည္နုိ္င္လိမ့္မည္ မထင္ပါ.။ သူသည္ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ အသက္ငယ္သူ တေယာက္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္.။

(ဂ)
အလုပ္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သတ္ျပီး သူ႔ကုိ တခြန္းတပါဒမွ် ေမးျမန္းစူးစမ္း မၾကည့္မိေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ ့ အေနႏွင့္ သိခ်င္မိတာေတာ့ အမွန္ပဲ.။ သိခ်င္ရတယ္ ဆုိတာကလည္း တကယ္လို႔မ်ား သူ႔မွာ အခက္အခဲ တစုံတရာ ရွိေနတယ္ ဆုိရင္ေတာင္ အကူအညီ ေပးနုိင္မယ့္ပုံ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မရွိေသးလုိ႔ သိလည္း အလကား ျဖစ္မွာပဲ ဆုိျပီး မေမးျဖစ္ေတာ့ဘဲ သူ႕အလုပ္နဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး ေရေရရာရာ မသိလုိ္က္ရဘူး.။
သူ႔မ်က္လုံးေတြရဲ့ အေရာင္ေတြထဲမွာေတာ့ အဆင္မေျပမႈ အလုိမက်မႈ တခုခုကုိ ေတြ႔ေနရသလုိပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ထားတုန္းပဲ.။ မ်ဳိသိပ္ထားရတာေတြ မ်ားလြန္းေတာ့လည္း ေတာ္ေတာ္ေတာ့ ပင္ပန္းသာ.။ သူလည္း ကၽြန္ေတာ့္လုိ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မွာပဲ။။

သူက လမ္းေပၚမွာ ဥဒဟုိ သြားေနၾကတဲ႔ လူေတြကုိ ေငးေနရင္းကေန နံရံေပၚမွာ ခ်ိတ္ထားတဲ႔ နာရီဆီ အၾကည့္ေရႊ႕လုိက္တယ္.။ တစုံတခုကုိ ေျပာဖုိ႔ အားယူေနရင္းကေန သြားေတာ့မလားလုိ႔ ေမးလုိက္ေသးတယ္.။ ကၽြန္ေတာ့္ လက္က နာရီကုိၾကည့္လုိက္ေတာ့လည္း တကယ္ပဲ သြားသင့္တဲ႔ အခ်ိန္ကုိ ေရာက္ေနျပီလုိ႔ ေတြးမိတယ္.။ သူက ေနာက္လည္း ၾကံရင္ လာရင္ လာခဲ႔ဦးေပါ့လုိ႔ ႏႈတ္ဆက္သလုိနဲ႔ ေျပာေတာ့ ေခါင္းျငိမ့္ျပလုိက္ရင္း လာျဖစ္ရင္ လာျဖစ္ဦးမွာပါလုိ႔ ျပန္ေျပာလုိက္တယ္.။ ဆုိင္ေပါက္ဝ လမ္းဘက္ထိ လုိက္ပုိ႔ရင္း ဒီအတုိင္းပဲ ေနသြားေတာ့မွာလားလုိ႔ ေမးလုိ႔ သူ႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ျပဳံးျပမိေသးတယ္.။ ဘာမွေတာ့ ျပန္မေျပာျဖစ္ဘူး.။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ သူလည္း အဲဒီမွာပဲ က်န္ခဲ႔ေတာ့တာပဲ.။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သြားေနတုန္းပဲ.။

(ဃ)

လမ္းေပၚမွာေတာ့ ေစာေစာက အပူရွိန္လုိမ်ဳိးထဲမွာပဲ လူေတြ သြားလာေနၾကတုန္းပဲ.။ သူနဲ႔ မေတြ႔ခင္ လမ္းေပၚမွာ ေတြ႔ခဲ႔တဲ႔ လူေတြနဲ႔ေတာ့ တူခ်င္မွ တူေတာ့မွာ။ ခု လူေတြ အားလုံး တေယာက္ တလမ္းစီ သြားေနၾကေပမယ့္ ဦးတည္ခ်က္ေတာ့ အတူတူပဲ ျဖစ္မွာပဲလုိ႔ စဥ္းစားၾကည့္မိေသးတယ္.။ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားေနတာကုိေတာ့လည္း ဘယ္သူမွ သိမယ္လုိ႔ မထင္ပါဘူး.။

ကာလတရားရဲ့ ေျပာင္းလဲေနျခင္း အတြင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားတာေတြကလည္း ေျပာင္းလဲ ေနဦးမွာပဲ။ ဒီအခါက်ရင္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ လမ္းေပၚက သြားလာေနတဲ႔ လူေတြနဲ႔ စဥ္းစားပုံခ်င္း တူရင္ တူသြားမွာပဲ.။ ဘာလုိ႔တုန္းဆုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က အပူရွိန္ျပင္းတဲ႔ လမ္းေပၚမွာသာ သြားလာေနရတဲ႔ သူေတြကုိး။။။

တကယ္ေတာ့လည္း လူဆုိတာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မွန္ထဲမွာ ၾကည့္ရင္သာ ျမင္လုိ႔ ရေပမယ့္ အျပင္မွာ ေတြ႔ေနရတဲ႔ လမ္းေပၚက လူေတြကုိ ၾကည့္တဲ႔အခါက်ရင္ မွန္ထဲမွာ ျမင္ေတြ႔ရသလုိ အရွိအတုိင္း မျမင္တတ္ၾကဘူး.။ တခ်ိန္ခ်ိန္ တေနရာရာမွာေတာ့ တခ်ဳိ႔ေသာ လူေတြဟာ အခ်ဳိ႔ေသာ အရာေတြကုိ ျမင္ေတြ႔ေကာင္း ျမင္ေတြ႔ သြားနုိင္ပါေသးတယ္.။

အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ သူ႔ဆီကုိ ျပန္သြားျပီး သူ ရွိေနေသးတယ္ ဆုိရင္ ဟုိတုန္းက အေၾကာင္းေတြကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္ေျပာျပဦးမယ္လုိ႔ စဥ္းစားေနရင္းနဲ႔ လမ္းေပၚက လူေတြနဲ႔ ေရာျပီး ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္ကြယ္ေနျပီလုိ႔ ထင္လုိက္မိတယ္.။။




ေတဇာေအာင္

24.5.2010

Popular posts from this blog

ပုိမုိညံ႔ဖ်င္းေသာ စိတ္ကူးထည္တုိ႔ျဖင့္ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနႏုိင္ရန္ အားထုတ္မႈ (ျမင့္သန္း)

အိပ္ေဆး ေသာက္၍ အိပ္မေပ်ာ္နုိင္ေသာ ေရာင္စံုညမ်ား

ဝတၳဳတုိ မတိုရသည့္ အေၾကာင္း (ျမင့္သန္း)