၀တၳဳေရးေသာလက္ႏွင့္ ကဗ်ာ ေရးေသာလက္

၀တၳဳေရးေသာ လက္ႏွင့္ ကဗ်ာ ေရးေသာလက္

၁။

ဖုိးျမတ္သည္ စာေပခ်စ္သူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္၏။ အဘယ္မွ်ထိ ခ်စ္ေလသနည္း ဆုိေသာ္ အမိျမန္မာျပည္မွ ထြက္သမွ် မဂၢဇင္းဘုတ္အုပ္မ်ားထဲက လက္လွမ္းမွီရာ မဂၢဇင္း အေစာင္ေစာင္ကုိ လုိက္လံ ဖတ္ရွဳသည္။ အမိ ျမန္မာျပည္သည္ ေခတ္မီွပါေပသည္။ အေနာက္တုိင္းျပည္တြင္ ဘုိလုိ ထုတ္ေသာ ကစားေနေသာ ေကာင္ေလး အမည္ရွိ ဘုတ္အုပ္တုိ႔ႏွင့္ နင္လားငါလား ဘုတ္အုပ္တုိ႔ ျမန္မာျပည္တြင္ ရွိသည္။ ဖုိးျမတ္က လက္လြတ္ မခံေပ။ ထုိဘုတ္အုပ္အေပါင္းတုိ႔မွ မ်က္ႏွာဖုံး ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားမွာလည္း ခ်စ္ခ်င္စရာေလးေတြသာ ျဖစ္သည္။ ကာဗာရုိက္ေသာ ဖုိတုိဂရပ္ဖာမ်ားကလည္း မိမိတုိ႔ မည္မွ် အပင္ပန္းခံကာ ရုိက္ကူးခဲ႔ရေၾကာင္း ပရိသတ္ကုိ ရင္ဖြင့္ၾကသည္။ ေလးစားရပါေပသည္။ ဖုိးျမတ္တုိ႔ ဖုိတုိဂရပ္ဖာမ်ားမွာ မိမိ ကင္မရာေရွ႕တြင္ မလုံ႔တလုံ ေမာ္ဒယ္လ္ေလးမ်ား ပုိ႔စ္ေပးေနသည္မ်ားကုိ အာရုံလႊဲ၍ ဓာတ္ပုံရုိက္ရျခင္း ျဖစ္ေပရာ မည္မွ် ပင္ပန္းလုိက္ေလမည္ကုိ ဖုိးျမတ္တုိ႔ ကုိယ္ခ်င္းစာမိေလသည္။ ဒါေတာင္ ဖုိးျမတ္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္မွာ ဤကဲ႔သုိ႔သာ ပင္ပန္းရမည္ ဆုိလွ်င္ သူလည္း ပင္ပန္းခ်င္ေၾကာင္း အေျခာက္တုိက္ ေျပာျပေနေသးသည္။ ဤတြင္ပင္ ရွည္လ်ားလွေသာ အခ်ီးကုိ ရပ္သင့္ေပျပီ။ မဟုတ္လွ်င္ ဖုိးျမတ္ ေျပာခ်င္ေသာ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ စာကုိယ္ တည့္တည့္ၾကီး ဒဲ႔လြဲ လြဲေပခ်ိမ့္မည္ စုိးလွေပေသာေၾကာင့္ တမုံ႔၊။

၂။

အႏုိ႔ကလုိ သုိ႔ကလုိ ဖုိးျမတ္တစ္ေယာက္ မဂၢဇင္း ဘုတ္အုပ္ အေပါင္းကုိ လတုိင္း ထြက္သမွ် လက္လွမ္းမွီရာ ဖတ္ၾကားရေလရာ။ သတင္း အဖုံဖုံ၊ အတင္း အစုံစုံ၊ ရသ အသြယ္သြယ္ နာရ ၾကားရ ပါေပသည္။ ဤသုိ႔ေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္သာ ဖုိးျမတ္ ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြမ်ားအား ျပန္လည္ ေဖာက္သည္ ခ်လုိပါေပသည္။ လုိရင္းကုိ တုိရွင္းသာ ဆုိၾကပါစုိ႔ ခ်စ္မိတ္ေဆြ အေပါင္းတုိ႔။

ျပီးခဲ႔ေသာ ဇြန္လထုတ္ မဂၢဇင္း ဘုတ္အုပ္ တအုပ္တြင္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာ တစ္ေယာက္၊ ၀တၳဳတုိ ေရးဆရာ တစ္ေယာက္၏ ၀တၳဳတုိေရးနည္း နိႆရည္းကုိ ဖုိးျမတ္တေယာက္ ဤကဲ႔သုိ႔ မွတ္သား ခဲ႔ရပါေပသည္။

ဖုိးျမတ္ တန္ဖုိးထားေသာ စာေရးဆရာ ၾကဴးႏွစ္က ၀တၳဳတုိ ေရးဖုိ႔ ခံစားမႈ အဓိကပါတဲ႔။ ဘုိလုိ ဆုိရေသာ္ အီမုိးရွင္း ဟူလုိ၊။ ဖုိးျမတ္ ေလးစားရေသာ စာေရးဆရာ သစၥာနီကမူ စိတ္ကူး အဓိက ပါတဲ႔။ အုိင္ဒီယာ ေပါ့ခင္ဗ်ာ။ အႏွီကဲ႔သုိ႔ေသာ ဆရာသမားမ်ားထဲမွ ဆရာလင္းထင္ႏွင့္ ဆရာ သစၥာနီ တုိ႔ ၀တၳဳတုိ အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခန္းတြင္ ဆရာ သစၥာနီ၏ ၀တၳဳတုိ ေရးပုံကုိ ရွဳစားေတာ္မူၾကပါကုန္။

သူ(သစၥာနီ)သည္ ေရွးဦးလက္မြန္မဆြတြင္ ဟန္သစ္မဂၢဇင္းတြင္ပါေသာ (ဆရာ)ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္၏ ၀တၳဳတုိ တစ္ပုဒ္ကုိ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ စာစီလုိက္ေလသည္။ ထုိ႔ေနာက္တြင္ သူ မလုိခ်င္ေသာ သူ မၾကဳိက္ေသာ အေရးအသားမ်ားကုိ မ်ဥ္းသား၍ ထုတ္ပစ္ျပီး ကြက္လပ္ အတုိင္း ခ်န္ထားလုိက္ေပသည္။ သုိ႔ကလုိ ျပီးေနာက္ စီဒီရြမ္ႏွင့္ ခုတ္ျပီး သကာလ အယ္ဒီတာ မင္းမ်ား လက္သုိ႔ အပ္လုိက္ျပီး ကုိယ္တုိင္ ထုတ္ယူၾကရန္ အမွာေတာ္ ပါးလုိက္ေလသည္။ ၀တၳဳေခါင္းစဥ္ကုိမူ......

`ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္၏ ၀တၳဳတုိအား အလစ္သုတ္ျခင္း´ ဟု အမည္ေပးလုိက္ေလေတာ့သည္ တမုံ႔။ (အၾကံပုိင္လုိက္ေလျခင္း)

၃။
ဖုိးျမတ္သည္ စာေပခ်စ္သူ တစ္ေယာက္ဟု ေစာေစာကပင္ ေျပာျပီးျပီမုိ႔ ထပ္ေျပာစရာ မလုိေတာ့ေခ်.။ လက္လွမ္းမွီသမွ် စာေပေတြ လုိက္လံဖတ္ရွဳေလသည္။ တင္သြင္းလာသည္ ဆုိေသာ ကဗ်ာ အေရးအသားမ်ားအားလည္း ျမည္းစမ္းၾကည့္ေလသည္။ ျပည္တြင္းျဖစ္ နုိင္ငံျခား အရက္ဆုိသည္ကုိလည္း မက္မက္စက္စက္ ရွိေပသည္။

ျမန္မာျပည္တြင္ ကဗ်ာေတြ တစ္ေခတ္ျပီး တေခတ္ ေခတ္စားလ်က္ ရွိသည္ဟု ေျပာၾကဆုိၾကသည္။ ဖုိးျမတ္တုိ႔ ငယ္ငယ္ကလုိ ေလတံခြန္လႊတ္ေခတ္ တုိ႔၊ က်ည္သား ရုိက္ေခတ္တုိ႔၊ ကုန္းပုိးတမ္း ကစားတဲ႔ ေခတ္တို႔လုိပဲ ျဖစ္မည္ဟု ဖုိးျမတ္၏ မျဖစ္စေလာက္ အေတြးျဖင့္ ညစ္က်ယ္က်ယ္ ေတြးမိေလသည္။ ေမာ္ဒန္ေခတ္၊ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ ေခတ္၊ နီယုိပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ေခတ္။ ခုေနာက္ပုိင္းတြင္ အယ္လ္ပီ၊ ကြန္ဆက္က်ဴရယ္ တကယ့္ကုိ စုံတကာေစ့ပါေပ။ ဒါေတာင္ ပုိ႔စ္ အယ္လ္ပီေတြ နီယုိး အယ္လ္ပီေတြ ဖုိးျမတ္ လုိက္မမွီ၍ မဖတ္ေတာ့ေသာေၾကာင့္သာ ။ သုိ႔ေသာ္ ဖုိးျမတ္လည္း အသည္းႏွလုံးႏွင့္ လူသားပင္။ တခါတခါ ကဗ်ာ ေရးခ်င္သည္။ စာေလး ေရးခ်င္သည္။ သုိ႔ေပမယ့္ အခ်ိန္မရ။ ေမာ္ဒန္ ေခတ္ၾကီးထဲမွာ လူသားေတြ အခ်ိန္ကုိ လုေနၾကရသည္ဟု ေဟာၾက ေျပာၾကသည္။ ဖုိးျမတ္ ကဗ်ာေရးျပီး ပရိသတ္ကုိ ဖတ္ၾကေစခ်င္သည္။ ပရိသတ္အေပါင္း၏ အခ်ိန္ကုိေတာ့ ဖဲ႔မယူလုိေပ။

ဤကဲ႔သုိ႔ စဥ္းစားေနရင္းႏွင့္ပင္ ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ ခ်ေရးလုိက္သည္။ ကဗ်ာ အမ်ဳိးအစားကေတာ့ နန္းအယ္လ္ပီ ဟု ကုိယ့္ဘာသာ အမည္ေပးလုိက္သည္။ ကဗ်ာကုိ ေအာက္တြင္ ဖတ္ရွဳ အားေပးသြားၾကပါ ခင္ဗ်ာ။

`အရွိကုိ အရွိအတုိင္း ရွိတာေလးနဲ႔ ခ်ျပလုိက္သည္´* (ဤကား ေခါင္းစဥ္ပါေပ)
.






























.

*ဖုႏုတ္။ ။ ဤကဗ်ာ ေရးဖုိ႔ သုံးရက္ႏွင့္ သုံးည တုိင္တုိင္ ဖုိးျမတ္ စဥ္းစားခဲ႔ရသည္။

၄။
ဤသုိ႔ျဖင့္သာ ဖုိးျမတ္တစ္ေယာက္ ေဆာင္းပါတစ္ပုဒ္ကုိ ၀ါစာကမာ ေရးသားျဖစ္ခဲ႔ေလသည္ တမုံ႔။


ေတဇာေအာင္
25.07.2010

Popular posts from this blog

အိပ္ေဆး ေသာက္၍ အိပ္မေပ်ာ္နုိင္ေသာ ေရာင္စံုညမ်ား

ဝတၳဳတုိ မတိုရသည့္ အေၾကာင္း (ျမင့္သန္း)

ပုိမုိညံ႔ဖ်င္းေသာ စိတ္ကူးထည္တုိ႔ျဖင့္ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနႏုိင္ရန္ အားထုတ္မႈ (ျမင့္သန္း)