April 03, 2010

ေျပာရရင္ ဘယ္ကုိမွ ေရာက္လိမ့္မွာ မဟုတ္ဘူး

မၾကာမီ အတာသၾကၤန္ က်ေရာက္ေတာ့မည္.။ (သည္၀ါက် အနည္းငယ္ မွားယြင္း ေနနုိင္ပါသည္)

သၾကၤန္ အေၾကာင္းစကား စလုိက္သည္မုိ႔ ခါေတာ္မီွတခုခု လုပ္ေတာ့မည္ဟု ျမင္ေကာင္း ျမင္ပါလိမ့္မည္.။ ခါေတာ္မီ...ခါေတာ္မီ..ခါေတာ္မီ သီမေ၀့နုိင္ဘူး...အမုိက္ေတာ ေရအလ်ဥ္မွာ......(ရွဳပ္ကုန္ပါျပီ)။

သၾကၤန္ ဆုိသည္မွာ ျမန္မာတုိ႔၏ သိမႈေဘာင္ အတြင္းတြင္ တန္းခူးလဟု အမ်ားအားျဖင့္ လက္ခံထားၾကသည္.။ သုိ႔ေသာ္ ကာလ ေရြ႕လ်ားလာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္မည္။ တန္ခူးလႏွင့္ မတုိက္ဆုိင္ေတာ့ပါ.။ ကဆုန္လသုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႔ ေရာက္ရွိသြားျပီ ျဖစ္သည္.။ သၾကၤန္ႏွင့္ တြဲလ်က္ ပိေတာက္ပန္းေရာ ဘယ္ဆီ ပုန္းေရွာင္ေနသည္ မသိေတာ့ပါ။ မုိးဦးက် ေနာက္က်ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္.။
ကၽြန္ေတာ္၏ အိမ္ မ်က္ေစာင္းထုိးမွ ပိေတာက္ပင္ကေတာ့ သစ္ခက္ သစ္ရြက္ တရြက္ တေလမွ ရွိမေနေသးပါ။ အစ္မလတ္ ကေတာ့ မနက္ မနက္ ေရေလာင္းေနတာ ေတြ႔ပါသည္.။ ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္အရဆုိလွ်င္ေတာ့ ပိေတာက္ပင္ကုိ ေရေလာင္းမည့္ အစား အိမ္ေထာင့္မွ စံပယ္ပင္ကုိသာ ေရေလာင္းေစခ်င္ပါသည္.။ စံပယ္ပန္းသည္ ေမႊးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ပိေတာက္ပန္း၏ ညွီစုိ႔စုိ႔ အနံ႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေမႊးမၾကည့္သည္မွာ ကာလအတန္ၾကာျပီ ျဖစ္သည္.။ ပိေတာက္ပန္း ပြင့္လာခဲ႔သည္ ရွိေစ ကၽြန္ေတာ္ မဆုိင္သလုိသာ ေနလုိက္ပါဦးမည္။

သၾကၤန္မုိ႔ ဘာျဖစ္လဲ ေမးလာလွ်င္ ေထြေထြ ထူးထူး ဘာမွ ေျပာစရာ မရွိပါ.။ ေကာင္မေလးေတြ စကတ္ ပုိတုိလာျပီး လည္ ပုိဟုိက္လာသည္ ဟုသာ ေျပာရပါလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ရြာမွ ေတာသူ ေတာင္သားမ်ားကေတာ့ ဘာမွ ထူးထုူးျခားျခား မရွိလွပါ။ ေခတ္မီေသာ ျမဳိ႔ၾကီး ျပၾကီးမွ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးမ်ား ကမၻာၾကီး၏ ဂလုိဘယ္လုိက္ေဇးရွင္းတြင္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား တုိးတုိက္မိရာက ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္.။ ထူးဆန္းသည္ဟု မဆုိသာပါ.။

သၾကၤန္မုိ႔ နီးလာလွ်င္ လူတခ်ဳိ႔ ရုံးပိတ္ရက္ရွည္ ပိတ္မွာမုိ႔ ေပ်ာ္ၾကသည္။ လူတခ်ဳိ႔ ဘုရားဖူး ထြက္ဖုိ႔ ျပင္ၾကသည္။ လူတခ်ဳိ႔ ေလွ်ာက္လည္ဖုိ႔ ကားစီစဥ္ၾကသည္။ လူတခ်ဳိ႔ ဆယ္ရက္ တရားစခန္း၀င္ဖုိ႔ ျပင္ၾကျပီ.။ လူတခ်ဳိ႔ ဒုလႅဘ၀တ္ဖုိ႔ စာရင္း ေပးၾကသည္.။ သၾကၤန္ အတြက္ အားခဲေနၾကေသာ သူတုိ႔ကုိ ၾကည့္ရသည္မွာ တမ်ဳိးေတာ့ တမ်ဳိး ျဖစ္သည္.။

မီဒီယာသမားမ်ားက သၾကၤန္ အေၾကာင္း ေဆာင္းပါးေတြ သတင္းထူးေတြ သတင္းဦးေတြ ေရးၾကထည့္ၾကသည္။ စီးပြားေရး သမားမ်ားက အမ်ဳိးအမည္ စုံလင္လွေသာ သၾကၤန္ ပစၥည္း မ်ားကုိ တင္သြင္း ေရာင္းခ်ေနၾကသည္။ အဓိပၸါယ္ရွာမေတြ႔နုိင္ေသာ(ကၽြန္ေတာ္ လုိက္မမွီတာလည္း ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မည္) သၾကၤန္ေတးစီးရီးမ်ား ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမဳိ႔မျငိမ္းၾကီး၏ သီခ်င္းစာသားမ်ားက ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္ေျမာက္၊ သၾကၤန္မင္းသားၾကီးဟု ေခၚဆုိၾကေသာ ဦးေဇာ္၀မ္းၾကီးကေတာ့ ျငီးေငြ႔ရွာလုိ႔ ျဖစ္မည္.။ တမလြန္ကုိ သြားႏွင့္ျပီ။(မွားယြင္းနိင္ပါသည္) ေသသြားရွာျပီဟု ေျပာလွ်င္လည္း လုံေလာက္ ေလာက္ ပါျပီ။
သၾကၤန္တြင္ ကၾကဆုိၾကေသာ ယိမ္းသမမ်ားကုိပင္ သၾကၤန္မယ္ ဟု မေခၚေတာ့ ။. ေခတ္စကားႏွင့္ April Queen ဟု အေခၚအေ၀ၚေတြ ေျပာင္းလဲကုန္ျပီ.။ ဒုိးပတ္ႏွင့္ သံခ်ပ္ သၾကၤန္ မဟုတ္ေတာ့. ။ DJ Remix ျဖစ္ကုန္ျပီ.။

အားလုံး ေကာင္းပါသည္ဟုပင္ ေျပာရမည္.။ မဟုတ္လွ်င္ ေခတ္ႏွင့္ လုိက္မမီွေသာ အန္းတိခ္၊ အေျပာင္းအလဲကုိ မၾကဳိဆုိ လက္မခံေသာ ကြန္ဆာေဗးတစ္ဟု ေျပာၾကလိမ့္မည္.။ တီဗီစခရင္ ထက္မွာ ေပါင္လည္ေလာက္ ရွိေသာ စကတ္ႏွင့္ ရွင္မီးဟု ေခၚေသာ ၾကဳိးေသးေသးေလး ႏွစ္ေခ်ာင္း ပုခုံးမွာ ခ်ိတ္ထားေသာ (မိမဆုံးမ ဖမဆုံးမ ဟု ေျပာလွ်င္ ရုိင္းလြန္းသည္။ မိမနုိင္ ဖမနုိင္ ဟု ေျပာလွ်င္လည္း ခက္သည္။ ) အဆုိေတာ္ အမ်ဳိးသမီး ေကာင္မေလး တေယာက္ တင္ လွဳပ္ျပရင္း ဘာေတြမွန္း မသိ ဟစ္ေအာ္ေနသည္။ (သည္ အေရးအသား မ်က္စိရွက္စရာ ျဖစ္သည္)

မီဒီယာ သမားကလည္း မီဒီယာ သမားမုိ႔၊ စီးပြားေရး သမားကလည္း စီးပြားေရး သမားမုိ႔၊ ပရိသတ္ကလည္း ပရိသတ္မုိ႔ ေတာ္ေတာ့သည္။ ျမန္မာျပည္သည္ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္၊ ေလွ်ာက္လုပ္၍ သင့္ေတာ္ေသာ အရပ္ျဖစ္သည္ ထင္သည္။ သူ႔ဟာႏွင့္သူ အံက် ျဖစ္ေနသည္။ ပုိက္ဆံ ရွိလွ်င္ သာ၍ပင္ သင့္ေတာ္လိမ့္ဦးမည္.။

လြန္ခဲ႔ေသာ ႏွစ္အနည္းငယ္က နာမည္ သိပ္မၾကီးေသးေသာ ဆရာေတာ္ၾကီး တပါး သၾကၤန္ ဆန္႔က်င္ေရး တရားေတြ ေဟာခဲ႔ဖူးသည္.။ သၾကၤန္ အတြက္ ေရသုံးတာက ဘယ္ေလာက္၊ ေလာင္စာဆီဖုိး ဘယ္ေလာက္ ဆုိျပီး တြက္ျပသြားတာ ေတာ္ေတာ္နိပ္သည္.။ ထုိတရားမ်ားျဖင့္ပင္ ထုိဆရာေတာ္ နာမည္ ၾကီးသြားသည္.။ ယခု ဘာသံမွ် မၾကားရေတာ့.။ ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားသြားျပီ ျဖစ္၍ ထင္သည္။ မွန္သည္.။ ျမန္မာျပည္တြင္ ပထမ နာမည္ ၾကီးဖုိ႔သာ အဓိက ျဖစ္သည္။ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ထုိ ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားမႈကုိ အသာအယာ အသုံးခ်ကာ ေရလုိက္ ငါးလုိက္ ေနသြားရုံ ျဖစ္သည္.။ ေတာ္ေတာ္ အေတြးေကာင္းၾကသည္။

ဘာပဲ ေျပာေျပာ အတာသၾကၤန္ေရာက္ေတာ့မည္.။

ၾကီးေတာ္ တေယာက္က သၾကၤန္ မင္း ဘယ္သြားမွာလဲ ဟု ေမးသည္။ မုန္႔ဖုိး ပဲဖုိးေလးမ်ား ရမလားလုိ႔ ဒုလႅဘ ၀တ္မည္ဟု ညာ၀ါးလုိက္မိသည္။ ၾကီးေတာ္ ဘာေျပာတယ္ မွတ္သလဲ.။ `တႏွစ္လုံး ေသာက္စား လာခဲ႔ျပီးမွ ခုမွ ဆယ္ရက္ေလး ကတုံးတုံးျပီး လူၾကိးေတြကုိ ညာစား ဦးမလုိ႔လား.။ တရားရိပ္သာက ထမင္းဟင္းစားတာ ဘယ္ေလာက္ အျပစ္ၾကီးတယ္ မွတ္သလဲ တဲ႔။ ရဟန္း၀တ္ျပီး လတ္လ်ားလတ္လ်ား လုပ္ေနရင္ မင္း စားေနတာေတြက မီးခဲေတြပဲ ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္ တဲ႔.။ ၀တ္မယ္ဆုိရင္လည္း တသက္လုံး ၀တ္လိုက္တဲ႔။ ရြာဦးေက်ာင္းက ဆရာေတာ္ၾကီးေတာင္ ငယ္ျဖဴ လုပ္လာတာ။ ခုထိ ေသာတာပန္ မတည္နုိင္ေသးဘူး တဲ႔။ မဂ္ေပါက္ ဖုိလ္ေပါက္ဆုိ ေ၀လာေ၀း တဲ႔.။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္လုပ္ စရာ ရွိတာသာ လုပ္ တဲ႔.။ ေ၀့လည္ ေၾကာင္ပတ္နဲ႔ ဟုိဟုိ ဒီဒီ မလုပ္နဲ႔ တဲ႔ ။ (သည္းခံပါ ခင္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့ ၾကီးေတာ္က ေတာသူ စစ္စစ္ ဆုိေတာ့ ေျပာလုိက္ရင္ တုတ္ထုိး အုိးေပါက္ အဲဒီ အတုိင္းပါပဲ ခင္ဗ်ာ..။ )

ထုိေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ သၾကၤန္တြင္ ဒုလႅဘ ၀တ္မည့္ အစီအစဥ္ ဖ်က္လုိက္ပါျပီ.။ ျမဳိ႔ၾကီးေန သူငယ္ခ်င္းမ်ားဆီ ၀ီစကီ ေကာင္းေကာင္း မွာထားပါတယ္.။ ကၽြန္ေတာ့္ ရြာကုိ လာလည္မည့္ သူမ်ားကုိလည္း Dunfife ၀ီစကီ အစိမ္းေရာင္ တုိက္ပါမည္။ စတုဒိတာ သေဘာမ်ဳိး ေပါ့ ခင္ဗ်ာ..။

သၾကၤန္ ေရာက္ေတာ့မွာမုိ႔ ခါေတာ္မွီ လုိလုိ မုခမွာ ႏုတ္ ေရးလုိက္မိပါတယ္..။ (ဘေလာ့ကုိ ဘယ္လုိ ေက်ာ္ရမွန္း မသိေတာ့လုိ႔ ဒီမွာ ေရးရတာပါ.။ ဆုိင္မွာ ဆာဗာကေန ပိတ္ထားျပီး ေက်ာ္ျပီးသုံးရင္ ဆုိင္က ခြင့္မျပဳနိင္ဘူးလုိ႔ ေျပာပါတယ္.။ ) ေျပာမယ့္ ေျပာေတာ့လည္း ဘယ္ကုိ မွ မေရာက္ပါဘူး..။ အရက္ေသာက္တဲ႔ အေၾကာင္းပဲ ဆုိက္သြားတဲ႔ အတြက္ေတာ့ ခြင့္လႊတ္ပါ ဗ်ာ...။ အိမ္မွာ နားညည္းလုိ႔ မုံရြာ လာေနတုန္းေလး လတ္ေဆာ့ျပီး အင္တာနက္ သုံးရင္းကေန ေတာင္ေရာက္ ေျမာက္ ေရာက္ ေလွ်ာက္ ေရးလုိက္တာ ပါ.။။။


အစကတည္းက ေျပာပါတယ္..။ ေျပာရရင္ ဘယ္ကုိမွ ေရာက္လိမ့္မွ မဟုတ္ဘူး လုိ႔....။ ဟဲ ဟဲ...။

ေတဇာေအာင္
april 03,2010