March 11, 2011

တန္ပုိ၊ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ၊ အဝါေရာင္ စာနယ္ဇင္း၊ ေတာင္သူမ်ားနဲ႔ ေရာက္တတ္ရာရာ

မနက္က ကိစၥကေလး ရွိတာနဲ႔ မန္ဝိန္းဂိတ္ေပါက္(မူဆယ္-က်ယ္ေဂါင္ ကုန္ကားၾကီး အဝင္ေပါက္)မွာ ဆုိင္ကယ္ ေဒါက္ေထာက္ ထုိင္ေနတုန္း ေျမလတ္သား ပုံစံ လူတစ္ေယာက္က လာေမးတယ္။ သစ္သီးပြဲရုံ နာမည္ တစ္ခု ေျပာျပီး ကယ္ရီ လုိက္ပုိ႔ဖုိ႔ ေျပာတာ။ ဒီစကားကုိ ေထာက္ခ်င့္ျပီး အသီးကုန္သည္ တစ္ေယာက္ဆုိတာ သိသာတယ္။ ရာသီကလည္း ဖရဲသီး ေပၚခ်ိန္ကုိး။ လမ္းၾကဳံတယ္ လုိက္ခဲ႔ လုိ႔ ေျပာျပီး တင္ေခၚလာခဲ႔တယ္။

စကားနည္းနည္းစလုိက္တာနဲ႔ ဒီလူက သူ႕ေရာင္းကုန္ေတြ အေၾကာင္း ကရားေရလႊတ္ ေျပာေတာ့တာပဲ။ ဒီႏွစ္က ဖရဲေတာင္သူေတြ ေရႊျဖစ္တဲ႔ ႏွစ္ တဲ႔။ သူ႔စကားကုိ ၾကားျပီး ျမန္မာျပည္ အလယ္ပုိင္းက ေတာင္သူေတြအတြက္ ဝမ္းသာမိတယ္။ ဖရဲကလည္း တကယ့္ကုိ ေစ်းေကာင္းရေနတယ္ ဆုိတာ ကုိယ္က ဟုိမွာ ဒီမွာ ၾကားထားတယ္။ တရုတ္ျပည္ဘက္မွာ ႏွင္းခါးေတြ က်ျပီး တရုတ္ေတာင္သူေတြ အလုပ္မျဖစ္ေတာ့ ျမန္မာဖရဲေတာင္သူေတြအတြက္ ေၾကြေကာင္းတယ္ ပဲ ေျပာရမယ္။ ( ဒီေနရာတြင္ ေတာင္သူမ်ား ဆုိသည္မွာ အညာေခါင္ေခါင္ေဒသ ခုေန ေသာက္သုံးေရေတာင္ အနုိင္နုိင္ရတဲ႔ ေဒသက ေတာင္သူမ်ား မပါဝင္ပါ။ ထုိသူမ်ားအဖုိ႔ ခုခ်ိန္တြင္ ပင္က်ရည္ေလးေသာက္၊ ၾကက္ဖကေလးမ်ား ပုိက္ကာ ဆုိင္ရာေၾကးေလး ဆက္သြင္း၊ ဝုိင္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရင္း အညာေႏြေခါင္ေခါင္ကုိ သုံး၊ေလးလ ျဖတ္သန္းေနၾကရပါလိမ့္မည္။ ဟုိမွာ သည္မွာ ဘုန္းၾကီးပ်ံပြဲ၊ အာဝါေဒး(Our Day) ပြဲ၊ နတ္ကနားပြဲမ်ားတြင္ ပြဲကရာ က်ီးေမာ လုပ္ကာ အခ်ိန္ျဖဳန္းဖုိ႔သာ ရွိပါသည္။ ဒါလည္း အေကာင္းဘက္က ၾကည့္ေသာ္ တစ္ႏွစ္လုံး ႏြားနဲ႔ ဖက္ျပီး ကုန္းရုန္း လုပ္ခဲ႔ရသမွ် အတုိးခ် နားသည္ဟု ယူလုိက ယူနုိင္သည္။ ။. ျဖည့္စြက္ )

(လမ္းခရီးမွာ ကရိကထမ်ားရတာကုိေတာ့ ေအာက္မွာ ဆက္ရွဳပါ။)

မႏၱေလးဘက္ဆီ သြားတုိင္း လမ္းမွာ ဖရဲတင္တဲ႔ ၁၂ဘီးကားေတြ တသီတသန္းေတြ႕ေနရတာလည္း ပါတယ္။ တသီတသန္း ဆုိတာက ကုန္ကားေတြကုိ ကုန္ခ်ိန္ ကန္႕သတ္ျပီး တန္ပုိေတြ ဒဏ္ရုိက္ေနေတာ့ကာ တစ္စီးနဲ႔ ျပီးမယ့္ကိစၥကုိ ႏွစ္စီး၊ သုံးစီး သြားရတာဆုိေတာ့ လမ္းမွာ ကုန္ကားေတြ လုိအပ္တာထက္ ပုိျပီး မ်ားတာမ်ဳိးပဲ။ ေအးရွားေဝါလ္ တုိးလ္ဂိတ္တုိင္း တန္ပုိ ခ်ိန္တဲ႔ အခ်ိန္မွာ ကားတန္းရွည္ၾကီး တန္းစီ ေစာင့္ၾကရတာကုိး။ လမ္းေတြက က်ဥ္းေတာ့ တစ္ခါတစ္ခါ လမ္းပိတ္ျပီး ကားေလးေတြ သြားမရေလာက္ေအာင္ထိ ျဖစ္တတ္တယ္။

တေန႔က ဂ်ာနယ္ တစ္ေစာင္မွာ ဖတ္လုိက္ရတာက ကုန္ကားေတြ တန္ပုိတင္လာရင္ ျဖတ္သန္းခြင့္ မျပဳဘဲ ျပန္လွည့္ခုိင္းတယ္ လုိ႔ ေဖာ့ေရးတယ္။ ေစာေစာက လူ ေျပာတာက်ေတာ့ ကားကုိ သိမ္းျပီး ယာဥ္ေမာင္းကုိ ေထာင္ခ်တယ္ လုိ႔ ေျပာတယ္။ ကုိယ္နဲ႔ သိပ္ဆုိင္လွတာ မဟုတ္ေတာ့ ဘယ္ဟာ ဘယ္လုိဆုိတာကုိ လုိက္ျပီး ေစ့ငု မေနနုိင္ဘူး။ ကုိယ္ေတြးမိတာ နဲ႔ ကုိယ္ျမင္တာ ေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္က ယာဥ္ေမာင္း/ ကားသမားေတြကုိ ခ်ီးက်ဴး ရမလုိပဲ။ ဥပေဒ ထုတ္တဲ႔သူက ထုတ္ေပမယ့္ လုပ္မယ့္သူကလည္း ျဖစ္တဲ႔နည္းနဲ႔ လက္တလုံးျခား လုပ္တတ္တဲ႔ စရုိက္မ်ဳိးကုိ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြရဲ့ အက်င့္ လုိ႔ ေျပာရမလားပဲ။

(လူမ်ဳိးနဲ႔ ခ်ီေျပာမိေတာ့ ဆဲခ်င္တဲ႔ သူလည္း ရွိမယ္ ထင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ္က မျဖစ္ညစ္က်ယ္ ဘေလာက္မွာ ေရးတာ ဘာမွ မျဖစ္နုိင္ဘူး။ တေလာက တရားဝင္ ပုံႏွိပ္တဲ့ ဂ်ာနယ္မွာ ေရးသြားတဲ႔ ေဆာင္းပါးဆရာ နီမင္းေဆြ ေတာင္ “အဒိႏၵဒါနကံကုိ လုိလုိခ်င္ခ်င္ က်ဴးလြန္တာဟာ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြရဲ့ စရုိက္ပဲ” လုိ႔ မျပီးနိင္ မစီးနုိင္ ခုိးကူးေခြ ကိစၥကုိ ေပၚတင္ၾကီး ဆင့္ဟုိဒင္း ေခြးေမွ်ာ္သလုိ ေမွ်ာ္ျပီး ေရးသြားေသးတယ္။ တေန႔ပုံမွန္ဝင္ေငြ တစ္ေထာင္ေလာက္ရေအာင္ေတာင္ အသည္းအသန္ ရုန္းေနၾကရတဲ႔ ဒီေခတ္ၾကီးမွာ ဒီစကားနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး ခံျပင္းမိေပမယ့္ ကုိယ္က အရာမေရာက္ေတာ့ မ်က္စိမွိတ္ နားပိတ္ျပီး ေနရေတာ့တာပဲ။ မ်က္ႏွာၾကီးရာ ဟင္းဖတ္ပါခ်င္တဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေသခ်ာျပန္မၾကည့္ပဲ၊ ကုိယ့္မ်က္ေခ်း ကုိယ္ မျမင္ဘဲ (ဟုိတုန္းက စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ ) သခင္အားရ ကၽြန္ပါးဝ ခ်င္တယ္ လုိ႔ ေျပာရမလားပဲ။ ထားေတာ့။)

ပုံမွန္အတုိင္း ကုန္အျပည့္တင္လာတဲ႔ ကားက ေအးရွားေဝါလ္ တုိးလ္ဂိတ္ကုိ မေရာက္ခင္ တန္ပုိပါလာတဲ႔ ကုန္ေတြကုိ အရပ္အေခၚ ဂ်ဳိေထာင္၊ ေထာ္လာဂ်ီနဲ႔ ကဲ႔ျပီး ဟုိဘက္ကုိေက်ာ္ ။ ဟုိဘက္မွာ ျပန္တင္နဲ႔၊ ကုန္တင္ ကုန္ခ် လုပ္ေနလုိက္ၾကတာ ပြဲကုိ စည္ေနတာပဲ။ ဟုတ္တာ မဟုတ္တာ အပထား အေကာင္းဘက္က လွည့္ေျပာရရင္ အနီးအနား ရြာေတြက ေထာ္လာဂ်ီသမား၊ အလုပ္သမားေတြ အလုပ္ ျဖစ္တယ္ လုိ႔ပဲ ေျပာရမယ္။ အဲဒီကလူေတြလည္း ေငြရႊင္တယ္၊ ဝမ္းစုိၾကတယ္ ဆုိသလုိေပါ့။ သယ္ယူစရိတ္ အပါအဝင္ အေထြေထြ ကုန္က်စရိတ္ေတြ ျမင့္တက္လာေပမယ့္ မွ်စားၾကတာမ်ဳိးကုိး။ ဒီအတြက္ တန္ပုိေတြ ကန္႕သတ္လုိက္တဲ႔ သက္ဆုိင္ရာကုိပဲ အဲဒီလူေတြက ေမတၱာပုိ႔၊ အမွ်အတန္းေတြ ေဝခ်င္ ေဝေနဦးမွာ။ ဟုတ္တယ္ေလ၊ ပုံမွန္ ယာထဲေတာထဲ ထင္းခုတ္ မီးေသြးဖုတ္မွ မျဖစ္စေလာက္ ရမယ့္ဟာကုိ ထင္သာ ျမင္သာ ရေနတာကုိး၊။ ဘာပဲ ေျပာေျပာ ေရျမင့္ရင္ ၾကာျမင့္မွာ ပဲ မဟုတ္လား။

ပုိ႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးတုိ႔၊ လမ္းတံတားကိစၥ ဘာညာ ဆုိတာမ်ဳိးက ကုိယ္ အကၽြမ္းဝင္တဲ႔ ကိစၥ မဟုတ္ေပမယ့္ ဆရာကံခၽြန္ေရးတဲ႔ “ကံခၽြန္႕လက္သံ တညံညံ” စာအုပ္ထဲက ျမန္မာျပည္က ပုိ႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေတြကုိ ႏွိပ္ထားတာေတြကုိ သတိရမိတယ္။ နိုင္ငံျခားက တင္သြင္းလာတဲ႔ တန္ ၂၀၊ တန္ ၃၀ ကားၾကီးေတြကုိ ျမန္မာျပည္မွာ ကုန္တင္သြားလာတဲ႔ အခါ တံတားခံနုိင္ဝန္ တုိ႔၊ လမ္းခံနုိင္ဝန္ တုိ႔ ေက်ာ္ေနလုိ႔ ခါးျဖတ္ရတာမ်ဳိး ေတြအတြက္ အစစအရာရာ နစ္နာတယ္ ဆုိတာကုိေတာ့ လက္ခံ သေဘာက်တယ္။ ဘယ့္ႏွယ္ သူ႔အင္ဂ်င္ပါဝါ နဲ႔ သူ႔ ေဘာ္ဒီ အံကုိက္လုပ္ထားတဲ့ အေကာင္းၾကီး ရွိေနတဲ႔ ကားေတြကုိ လမ္းတံတားေတြေၾကာင္း ျဖတ္ပစ္ရတယ္ ဆုိတာမ်ဳိးက ဘယ္ေလာက္ ႏွေျမာစရာ ေကာင္းလိမ့္မလဲ။ ျပီးေတာ့ တစ္ေခါက္သြားရမယ့္ ခရီးကုိ ႏွစ္ေခါက္ သြားရေတာ့ အခ်ိန္ ၾကန္႔ၾကာတာ တစ္မ်ဳိး၊ ႏွစ္ေခါက္ဆုိေတာ့ ေလာင္စာဆီ ႏွစ္ဆေလာက္ ကုန္တာက တစ္မ်ဳိး နဲ႔ ရလာမယ့္ အသားတင္ အျမတ္ေငြက ဟုိပြန္း ဒီပြန္း ပြန္းေနျပီ။ ဆရာ ကံခၽြန္ ဒီေဆာင္းပါးေတြ ေရးတုန္းက 1970 ေက်ာ္ 80 ပတ္ဝန္းက်င္က လမ္းတံတား ကိစၥ၊ ကုန္းလမ္း ပု႔ိေဆာင္ေရး ကိစၥေတြကုိ ဟံသာဝတီမွာ ေရးထားတာ၊ မီးေမာင္းထုိးျပထားတာေတြ။

အခုလည္း ဆယ္စုႏွစ္ သုံးခုေလာက္သာ ၾကာသြားတယ္။ ဘာမွ ထူးမလာဘူး။ ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာေတြနဲ႔ ရုပ္ျမင္သံၾကားသတင္းေတြမွာ ဘယ္ကေလာက္ ဖြ႔ံျဖဳိးတုိးတက္ေနပါတယ္၊ ဖြံ႔ျဖဳိးတုိးတက္လာပါတယ္ ေျပာေျပာ ကုိယ္ေတြ႔ၾကဳံေန၊ ျမင္ေနရတာေတြထက္ေတာ့ ေယာင္လုိ႔ေတာင္ နားေထာင္ရမွာ ခပ္ခက္ခက္ပဲ။ တေန႔က “ငွက္ႏွစ္ေကာင္ စကားေျပာျခင္း” ေခါင္းစဥ္ နဲ႔ ဆရာဆူးငွက္ေရးထားတဲ႔ ေဆာင္းပါးထဲကလုိပဲ။ “သီေပါမင္း ပါေတာ္မူတုန္းကလည္း ေဂါဝိန္ဆိပ္ကမ္းမွာ မီးအိမ္ေလးဆြဲျပီး သေဘၤာေပၚ ဂရုစုိက္ တက္ရတာပဲ။ ခုလည္း ဒီအတုိင္းပဲ။” ဆုိသလုိမ်ဳိးပဲ။ တကယ္သာ ဟုတ္တိပတ္တိလုပ္မယ္ဆုိရင္ မႏၱေလးက ေဂါဝိန္ဆိပ္ကမ္းဟာ အထက္ေအာက္ ကုန္စည္ဖလွယ္ရျခင္းမွာ အေရးပါ အရာေရာက္ အားကုိးေလာက္တဲ႔ ဆိပ္ကမ္းျဖစ္ရင္ ျဖစ္လာမွာပဲ။ ဒီဟာနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး ဆက္ေရးရရင္ ျမန္မာျပည္က ဂ်ာနယ္မွာ မ်က္ႏွာဖုံးေခါင္းၾကီးတပ္ ေရးထားတဲ႔ ျမစ္ေတြ ေသာင္ထြန္းတာေတြပါ ပါလာျပီး ျမစ္ၾကီးေတြအတြက္ စုိးရိမ္ေသာကေရာက္၊ အိပ္မေပ်ာ္၊ စားမဝင္ ျဖစ္ေနတဲ႔ ေရေပၚဆီ လူတစ္စုေတြ ပါလာနုိင္ျပီး ပိႆာေလးနဲ႔ နံေဘး ပစ္သလုိ ျဖစ္ေနတဲ႔ အေရးအသား ျဖစ္မွာ စုိးလုိ႔ ခ်န္ခဲ႔ပါရေစ။ စတုတၳမ႑ဳိင္၊ မီဒီယာသမား နာမည္ယူ အမည္ခံျပီး တဆိတ္ရွိ ဒါမ်ဳိးေလးေတြနဲ႔ လုပ္စားလုိ႔ ေကာင္းေနတဲ႔ လူေတြ အတြက္လည္း ကုိယ္က ဘာမွ မတတ္နုိင္ဘူး။ အုံနဲ႔ က်င္းနဲ႔ က်ီးအုပ္ျပဳိသလုိ ဝုိင္းတြယ္တတ္တဲ႔ သတင္းသမားေလာကၾကားမွာ အမုန္းခံ ေရွ႕ထြက္မယ့္လူလည္း ေလာက္ေလာက္လားလား မရွိဘူး။ ေနာက္ျပီး သတင္းသမားေတြ အတြက္ ဆင္ေျခေပးစရာေလး ရွိေနတာက ပုံႏွိပ္မီဒီယာခမ်ာ မလြတ္လပ္ပါဘူး ဆုိျပီး အသံေကာင္း ဟစ္လုိ႔ ရေနေတာ့ စားသာေနေသးတယ္ ေျပာရမလားပဲ။ ဒီေတာ့ ကုိယ္လည္း ကုိယ့္ဆရာေတြ ေစာင္ျခဳံထဲက လက္သီးပုန္းျပ ေနေသးတာမ်ဳိးကုိသာ ေက်နပ္ ပီတိ ျဖစ္ေနရရုံမဟုတ္ဘူးလား.။ (ခုေတာင္ ကုိယ္ေရးတာ ေခ်ာ္ေတာေငါ့ေနျပီ။) း)


ဆက္ရရင္ အေဝးေျပးကားလမ္းေတြမွာ ကားသမားေတြ ရယ္စရာ ေျပာသလုိ “ ၁၂ လက္မ တစ္ေပ၊ သုံးေပ တစ္ဂိတ္” ဆုိသလုိမ်ဳိး လမ္းတံတား အသုံးျပဳခ ေကာက္ခံေရးစခန္း၊ ျမဳိ႕ဝင္ဂိတ္ေၾကး အဖုံဖုံ ေပါမ်ားလွတဲ႔ ဂိတ္ေတြမွာ ယာဥ္ေမာင္းသမားေတြခမ်ာ ကုန္ေတြ တင္လုိက္ ခ်လုိက္ လုပ္ရပုံမ်ဳိး ဘယ္ေလာက္ ဒုကၡမ်ားမလဲ ေတြးၾကည့္စရာ ေတာင္ မလုိပါဘူး။ လုပ္ကုိင္စားစရာ ရွားပါးလွတဲ႔ ေဒသမွာ စိတ္ရွည္ ဇြဲသန္ သည္းညည္းခံျပီး ခႏၱီပါရမီ ျဖည့္ရင္း လုပ္ကုိင္ၾကရမွာပါပဲ။

ဒါနဲ႔ ေစာေစာက လူကုိ “ဒီပုံစံနဲ႔ ဆုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔တေတြ မူဆယ္- မႏၱေလး ဘယ္ႏွစ္ရက္ေတာင္ ေမာင္းရမွာလဲ” လို႔ ေမးၾကည့္မိတယ္။ သူကလည္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရွာပါတယ္။ ျပင္ဦးလြင္ အထြက္ဂိတ္ ေက်ာ္ျပီးရင္ ဒီဘက္က ဂိတ္ေတြက အဆင္ေျပေအာင္ ၾကည့္ညွိလုိ႔ ရပါတယ္ တဲ႔။ ဒီအတြက္ စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲမွာ ဖတ္လုိက္မိဖူးသလုိ “လူေတြမွာ ပါးစပ္ရွိရင္ လာဘ္ရွိေနဦးမွာပဲ” ဆုိတာကုိ ေတြးမိရင္း ျပဳံးရတယ္။ ျပီးေတာ့ ဒီဘက္က လူေတြကုိလည္း အေတာ္ေလးကုိ နားလည္မႈ ၾကီးပါေပတယ္၊ သေဘာထားၾကီးပါေပတယ္ လုိ႔ အထင္ၾကီးမိတယ္။ ျပီး မူတုိ႔- လူတုိ႔ ဆုိတာမ်ဳိးကုိ ကြဲကြဲျပားျပား က်င့္သုံးတတ္ပါေပတယ္ လုိ႔ ေလးစားမိတယ္။ ကုိယ့္အိတ္ထဲ သပိတ္ဝင္ အိတ္ဝင္နဲ႔ ဝင္လာမစဲ တသဲသဲ ္ ျဖစ္လာမယ့္ ကိစၥကုိ ေျမာင္းေလးေဖာက္ျပီး သဲ႔ယူရမွာမ်ဳိးကုိ ေဝရာမဏိ လုပ္မယ့္ သူမ်ဳိး ဒီဘက္လုိ ေနရာမ်ဳိးမွာ မရွိနုိင္ဘူး မဟုတ္လား။ အဓိက က ကုိယ္တုိ႔ဆီမွာ (ပုဂၢလိက ျဖစ္ျဖစ္၊ အစုိးရျဖစ္ျဖစ္) လမ္းတံတား၊ ဆည္ေျမာင္း၊ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ထမ္းဆုိတာမ်ဳိးက ဒီလုိမ်ဳိး ထြင္လုံး စားလုံးေတြကုိ သိထားၾကတာ အစဥ္အဆက္လုိ႔ေတာင္ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ တကယ္ေတာ့လည္း သူ႔ဟာေလးနဲ႔သူ အဆင္ေျပေနေသးတယ္ ဆုိလုိ႔ ရွိရင္ အေကာင္းခ်ည္း ရွိပါေသးလုိ႔ပဲ ေတြးထားရုံပဲ။ ကုိယ္လည္း မတတ္နုိင္၊ တုိက္ရုိက္ၾကီးလည္း မသက္ဆုိင္လွဘူး လုိ႔ ေျပာရုံပဲ။

ဒါေပမယ့္ ကုိယ့္စိတ္ထဲ တစ္ခု လန္႔တန္႔တန္႔ ျဖစ္မိတာက အဲဒီ ၁၂ ဘီးကားေတြ ကုန္တန္ခ်ိန္ တင္နုိင္တဲ႔ အေလးခ်ိန္ရဲ့ တစ္ဝက္ကုိပဲ တင္ျပီး အေဝးေျပးလမ္းေပၚမွာ အင္ဂ်င္ပါဝါေကာင္းေကာင္းနဲ႔ အရမ္းအရမ္း ေမာင္းေနတာမ်ဳိးကုိပဲ။ ကားေတြ ေရွာင္တိမ္း၊ ေက်ာ္တက္ လုပ္တဲ႔ အခါ တလေဟာ ေမာင္းရင္း ကုိယ့္ ဝင္က်ဳံးသြားရင္ ျပီးပါေရာလား။ ဒါေပမယ့္ ဒီကိစၥၾကီးလည္း ဘယ္သူ႔ သြားေျပာလုိ႔ ရမွာတုန္း။ လမ္းေပၚမွာ ဘယ္သက္ဆုိင္ရာကမွ လုိက္ျပီး ေစာင့္ေရွာက္ ၾကည့္ရွဳေပးေနတာမွ မဟုတ္တာ။

ပုံမွန္လုိလုိ ႏွစ္ပတ္၊ သုံးပတ္ ေနာက္က်ျပီး ဖတ္ေနရတဲ့ (တခ်ဳိ႕ မဝယ္မေနရ စနစ္အရ) Commerce ဂ်ာနယ္မ်ဳိးမွာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ကိစၥ၊ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ၊ ေတြ ျမန္ဆန္ေခ်ာေမြ႕ေနတယ္ ဆုိတာမ်ဳိးလုိ ေရးထားတာကုိလည္း ထူးေထြတည့္ အံ႔ရာေသာ္ သေဘာမ်ဳိးနဲ႔ ဖတ္ရပါတယ္။

ေနာက္ဆုံး အေနနဲ႔ ေရးရရင္ ဒီတစ္ႏွစ္အတြင္း ဖရဲစုိက္ ေတာင္သူ၊ ၾကက္သြန္စုိက္ ေတာင္သူ အစရွိသျဖင့္ တခ်ဳိ႕တေလေသာ လူမ်ား အဆင္ေျပေနၾကသည္မ်ားမွာလည္း ကုိယ္မစားရေသာ္ျငား ဝမ္းသာမယ္ဆုိ ဝမ္းသာေနေပးလုိ႔ ရနုိင္ေၾကာင္းပါ။ သုိ႔ေပမယ့္ တစ္ခုေလး သတိခ်ပ္ရန္မွာ ေတာင္သူလယ္သမား ဆုိသည္မွာ ရာသီခ်ိန္ ေပၚတုန္း ေပၚခါသာ ဝမ္းဝ ခါးလွျပီး က်န္အခ်ိန္မ်ားမွာေတာ့ ဒုံရင္း ဒုံရင္းႏွင့္သာ လုံးခ်ာလည္ လုိက္ေနရေၾကာင္း၊ ထုိမွ တဝ ေတာင္သူမ်ားအတြက္ အားထားရာ ဆုိေသာ ေဆာင္ပုဒ္လုိလုိ စကားလုံးမ်ားႏွင့္ ေစ်းၾကီးၾကီးတင္၍ ေရာင္းခ်ေသာ စုိက္ပ်ဳိးေရးေဆး ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ အေရာင္းကုိယ္စားလွယ္မ်ားသာ စကၤာပူ၊ ဘန္ေကာက္၊ ဗုဒၶဂယာ မ်ားသုိ႔ အလည္ အပတ္ သြားေရာက္ နုိင္ၾကေၾကာင္း ေမ့ေတ့ေတ့ ျဖစ္ေနတဲ႔ လကၤာကေလး “ မေျပးေသာ္ ကန္ရာရွိ၊ မေရးေသာ္........? ” ဆုိသလုိ ေရးခ်လုိက္မိပါသည္။

စာၾကြင္း။ ။ ကုိယ့္လုိေကာင္ခမ်ာ စာေရးသမား ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္နုိင္ဘူး ဆုိတာကုိ သိသိၾကီးနဲ႔ ျငင္းဆန္ေနတုန္းပါပဲ။ ခု အထက္ပါအေရးအသားကုိသာ ၾကည့္ပါ။ လုိရင္းမေရာက္၊ ဟုိေရာက္ ဒီေရာက္နဲ႔ အီလည္လည္ ၾကီး ျဖစ္ေနပါေသာ္ေကာ။ ဒါလည္း ဘာမွ မတတ္နုိင္ပါဘူး.။ ေရးမိလ်က္ ေရးျပီးလ်က္ ရွိေသာေၾကာင့္သာ ဘေလာက္ေပၚကုိ တင္လုိက္မိပါသည္။ ဟုိဟာကေလး ျပင္ေပးပါ၊ ဒီဟာကေလး ျပင္ၾကပါ ဆုိျပီး ကုိယ္က ေရးမိေသာ္ ကုိယ့္ေလာက္ အ, တဲ႔ န,တဲ႔ သူ ရွိလိမ့္ မထင္ပါ။ ထင္ရာ ျမင္ရာ ေရးေသာ စာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမင္မိ၊ ထင္မိ သည့္ တစ္သီးပုဂၢလ အျမင္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ေရွးေရွးဆရာၾကီးမ်ား ေရးသားခဲ႔ၾကဖူးသလုိ(ၾကားဖူးျပီး မဖတ္ဖူးေသာ) ျပဳျပင္ေရးေဆာင္းပါးမ်ား၊ မေၾကာက္တရားေဆာင္းပါးမ်ား မဟုတ္သည့္ အတြက္ေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အသာကေလး ေက်ာသပ္၍ “ေရႊျပည္ၾကီးမွာ မင္းလုိ လူေတြ တပုံၾကီး၊ မင္းလုိ ေတာင္ေျပာ ေျမာက္ေျပာ ေျပာတတ္တဲ႔ ဘာမွ မစြံတဲ႔ ဖားကၽြတ္-ဖြတ္က်ားေတြ ရုိက္သတ္လုိ႔၊ မီးပုံရွဳိ႕လုိ႔ေတာင္ မကုန္ဘူး။ ” ဟု ေျပာရမယ္ ထင္တယ္ လုိ႔ ေတြးရင္း ေနသာေအာင္ ေနဖုိ႔ ဆုံးမရေပလိမ့္ဦးမည္။



ေတဇာေအာင္
စေနေန႔၊ မတ္လ ၁၂၊ ၂၀၁၁

Featured Post

ကဗ်ာအျဖစ္ ေရးထားတဲ႔ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးကဗ်ာ

လန္းပန္ဘက္ဆီကျပန္ေတာ့ ဖတ္စရာေတြ ေတြးစရာေတြ ပါလာတယ္။ အမွန္မွာေတာ့ အဲဒီမွာ ေတြ႔ခဲ႔တဲ႔ ဆရာၾကီးရဲ႕ေက်းဇူးပဲ။ သူနဲ႔က အဲဒီက်မွ ေတြ႔ရသိရတာ။...