ေတာင္သမန္ကုိ ျဖတ္သန္းျခင္း




သူ မႏၱေလးမွာ ေနတယ္။ မႏၱေလးသားေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ နယ္ေျမရပ္ျခားက။ မႏၱေလးကုိ ပညာသင္ဖုိ႔ ေရာက္ေနတယ္ ေျပာရမွာပဲ။ မႏၱေလးမွာ ေဒသခံ မဟုတ္ဘဲ တစ္ေနရာက လာေနထုိင္တဲ႔ သူေတြ အမ်ားၾကီးထဲက တစ္ေယာက္ပဲ။ မႏၱေလးလို ၿမဳိ႔ႀကီးျပႀကီးမွာ ေဒသခံမဟုတ္ဘဲ ေရႊ႕ေျပာင္းေနထုိင္ၾကတဲ႔သူေတြ မ်ားလာလုိ႔  မႏၱေလးေဒသခံလူေတြရဲ႕ ဓေလ့ေတြ စရုိက္ေတြ ေပ်ာက္လုနီးေနၿပီဆုိၿပီး ၾကံဖန္စိတ္ပူ အျပစ္တင္ခ်င္ေနတဲ႔သူေတြအေနနဲ႔ အျပစ္တင္မယ္ဆုိရင္ သူဟာ အျပစ္ေတြနဲ႔ မလြတ္မကင္းတဲ႔ လူတစ္ေယာက္ပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မႏၱေလးကုိ သူ႔အေနနဲ႔ သေဘာေတြ႔တယ္ပဲ ဆုိရမယ္။ သေဘာေတြ႔တယ္ဆုိရတာက ဘယ္သူေနေန ကုိယ္ေနထုိင္တဲ႔ အရပ္ကုိ တန္ဖုိးထားသင့္တယ္ မဟုတ္လား။ ဒီအရပ္မွာ သင္ယူစရာေတြ အမ်ားၾကီး ရွိေနမယ္။ သမုိင္းတန္ဖုိးေတြလည္း ရွိေနမွာပဲ။ ဒါေတြကုိ ေလ့လာ၊ နားလည္ေအာင္ သင္ယူ၊ ဂုဏ္ယူစရာရွိခဲ႔တာေတြအတြက္ ျပန္ေအာက္ေမ့ ဝမ္းသာရမွာပဲလုိ႔ ထင္တယ္။
သူက လြန္ခဲ႔တဲ႔ အခ်ိန္ကာလအေတာ္ၾကာကတည္းက မႏၱေလးမွာ ေနထုိင္လာခဲ႔တာ။ ဒီေတာ့ မႏၱေလးကုိ အကၽြမ္းတဝင္ ရွိေနၿပီလုိ႔ ဆုိရင္လည္း ရတယ္။ ခုကာလမွာ တစ္ေယာက္တည္း ေနေနရေပမယ့္ မႏၱေလးဟာ သူနဲ႔ ရင္းႏွီးၿပီးသား ၿမဳိ႕ပဲ။ သတိရစရာ၊ ေအာက္ေမ့စရာ တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခု ရွိေနတယ္။ ဒီေတာ့ သြားေလရာ မႏၱေလးၿမဳိ႕ရဲ႕ ျမဳိ႔ျပင္ေလးရပ္ဟာ သူ သြားလာခဲ႔ဖူးတဲ႔ အတိတ္ဆီက ကာလတရားတစ္ခုခုနဲ႔ တုိက္ဆုိင္ အမွတ္ရစရာခ်ည္းပဲ။      
ခုေတာ့ အလုပ္အားတာနဲ႔ ၾကဳံလုိ႔ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္နဲ႔ ေတာင္သမန္အင္းဘက္ဆီ သြားျဖစ္တယ္။ သူေနတဲ႔ အိမ္ေတာ္ရာဘုရားဘက္ဆီကေနဆုိ ေတာ္ေတာ္လွမ္းတဲ႔ အကြာအေဝးပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူအေနနဲ႔ ေရာက္ေအာင္ သြားခဲ႔တယ္။ သြားခ်င္တဲ႔ ခရီးတစ္ခုဟာ ဘယ္ေလာက္ အကြာအေဝးမွာ ရွိေနပါေစ၊ ဖင့္ႏြဲ႔ ေႏွာင့္ေႏွးမေနဘဲ သြားလုိက္မွသာ  ေရာက္မွာမဟုတ္လား။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ စိတ္ကူးထဲမွာတင္ လမ္းဆုံးေနမွာပဲ။  ေတာင္သမန္အင္းဘက္ဆီမွာ သူ႔အတြက္ ဘာမွ လုပ္စရာရယ္လုိ႔ေတာ့ မရွိဘူး။ ဟုိတုန္းက သူ ထိေတြ႔ မွတ္သားဖူးတဲ႔ အတိတ္ဆီကုိ သတိတရရွိခ်င္လုိ႔ ေရာက္ေအာင္ သြားခဲ႔တာပဲ။  ခုထိေတာ့ သူ႔စိတ္ထဲမွာ အနာဂတ္ဆုိတာသာ ဘယ္ဆီမွာ ေနတယ္ မသိတယ္။ အတိတ္ရဲ႕ ရွိေနခဲ႔မႈဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ေပ်ာက္ဆုံးမသြားခဲ႔ဘူး။ ျမင့္သန္းေရးသလုိ အတိတ္ဆီကုိ ျပန္သြားၿပီး သာယာစရာရွိတာ သာယာခ်င္ရုံ သက္သက္ပဲ။
ေတာင္သမန္ဖက္ဆီသြားရင္ေတာ့ သူ႔အေနနဲ႔ ဦးပိန္တံတားေပၚ အေၾကာင္းမယ္မယ္ရရ မရွိဘဲ လမ္းေလွ်ာက္ရင္ေလွ်ာက္၊ ေက်ာက္ေတာ္ၾကီးဘုရားၾကီးဝင္းထဲက အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ရုပ္တုကုိ ထုိင္ေငးခဲ႔မိမွသာ ေတာင္သမန္ကုိေရာက္တယ္လုိ႔ ယူဆခ်င္တာကုိး။ ခါတုိင္း ရတနာပုံတကၠသုိလ္ေရွ႕နားဆီက ဘုိးကံ ခ်က္တဲ႔ ေတာအရက္ေသာက္ၿပီး ျပန္ခဲ႔တာ မ်ားတာပဲ။ ေနာက္ပုိင္းေတာ့ ဘုိးကံခ်က္တဲ႔ အရက္က ဘုိးကံေရာတဲ႔ ေရထက္ နည္းနည္းလာလုိ႔ မေသာက္ေတာ့ဘူး။ ခုလည္း ဘုိးကံခမ်ာ အရက္ပုန္းခ်က္တဲ႔ ဖုိေတြ ဖမ္းတာနဲ႔ မခ်က္ေတာ့ဘူး။ ထားေတာ့။
ေတာင္သမန္အင္းဆီကုိ ပထမဆုံးေရာက္သြားတဲ႔ အေခါက္တုန္းက သူ႔စိတ္ထဲ ေတးထားေလးေတြ ရွိခဲ႔ဖူးတယ္။ အဲဒီတုန္းက သူ စာေတြထဲမွာ ဖတ္ခဲ႔ဖူးတဲ႔ လူထုေဒၚအမာ ေမြးေန႔လုပ္တဲ႔ ကုိပညာ(အမရပူရ)ရဲ႕ ေတာင္ေလးလုံးေက်ာင္းကုိ ေရာက္ေအာင္ သြားခ်င္တဲ႔ ဆႏၵ ရွိခဲ႔တယ္။ ေဒါက္တာသန္းထြန္း အုတ္ဂူဆုိတာကုိလည္း စိတ္ထဲ မွတ္မွတ္ထင္ထင္ ရွိေနလို႔ သြားၾကည့္ခ်င္ေနခဲ႔တယ္။ ဆႏၵရွိတဲ႔ အတုိင္းလည္း ေရာက္ေအာင္ သြားခဲ႔တယ္။ ဘာရယ္လုိ႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ မရွိေတာ့တဲ႔ လူေတြ ေနထုိင္သြားလာခဲ႔တဲ႔ ေနရာေတြကုိ သြားၾကည့္ၿပီး အံ႔ၾသတၾကီးနဲ႔ သာယာမိခဲ႔တယ္ဆုိတာ သူမ်ားအျမင္မွာေတာ့ ေျပာဆုိစရာ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္လိမ့္မယ္။ သူ႔အတြက္ေတာ့ လူထုေဒၚအမာတုိ႔၊ ေဒါက္တာသန္းထြန္းတုိ႔ဆုိတာ ဧရာမလူၾကီးေတြပဲ။ သူတုိ႔စာေတြ ဖတ္မိမွ သူ႔ကုိယ္သူ လူလားေျမာက္ခဲ႔တယ္လုိ႔ကုိ ထင္တာ။ ေဒါက္တာသန္းထြန္း ျမန္မာျပန္တဲ႔ အရင္ဧကရာဇ္ အခုလူ ဆုိတဲ႔ စာအုပ္ အမွာစာမွာ လူျဖစ္ခ်င္ရင္ ဒီစာအုပ္ ဖတ္ပါလုိ႔ေတာင္ ေရးခဲ႔တာ မဟုတ္လား။ သူ႔အေမဆုိရင္ လူထုေဒၚအမာရဲ႕ ကၽြန္မတုိ႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ဆုိတဲ႔ စာအုပ္ဖတ္ၿပီးမွ လူထုေဒၚအမာေရးတဲ႔ စာေတြ၊ စာအုပ္ေတြ ရွာဝယ္ခုိင္းခဲ႔ေသးတာပဲ။ ၾကဳိက္လြန္းလုိ႔တဲ႔။ ဟုတ္တယ္ေလ၊ အျငိမ့္ ႏွစ္တြဲ၊ ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ား၊ ဘာသာျပန္အေနနဲ႔ ဘဝခ်င္းမတူေတာ့သည့္ တရုတ္ျပည္ အစရွိတဲ႔ ေရးခဲ႔တဲ႔ စာအုပ္ေတြ နည္းမွတ္လုိ႔။(ေၾကာ္ျငာသလုိမျဖစ္ရေအာင္ စာအုပ္နာမည္ေတြ မေရးေတာ့ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့လည္း ေၾကာ္ျငာစရာ မလုိပါဘူး) ေဒါက္တာသန္းထြန္းဆုိလည္း ေခတ္ေဟာင္း ျမန္မာရာဇဝင္၊ နယ္လွည့္ရာဇဝင္ သုံးတြဲ၊…….အစရွိသျဖင့္။ (စာအုပ္နာမည္ေတြ ထပ္ထည့္ မေရးေတာ့ပါ)။  ဒီလုိမ်ဳိး ေရးနုိင္ သားနုိင္ဖုိ႔ ဆုိတာ လူ ပိစိေညွာက္ေတာက္ေလးဆုိ ဘယ္ေရးနုိင္မွာတုန္း။ ဧရာမၾကီးေတြမုိ႔ေပါ့။ ဧရာမၾကီးေတြ ဆုိလုိ႔ ၁၉၇၀ ဘက္ဆီက မႏၱေလးက စေနစာေပဝုိင္း စာတမ္းဖတ္ပြဲမွာ  စာကုိ စကားေျပာသလုိေရးၾကဖုိ႔ စာတမ္းဖတ္ၿပီး ဆင္သြားရင္ လမ္းျဖစ္တယ္ ဆုိၿပီး ဆင္သြားမူ ထြင္လုိက္ၾကတာ ခုထိ တင္က်န္ေနရစ္တာပဲ မဟုတ္လား။
သူ႔အေနနဲ႔ ဒီလုိလူၾကီးေတြ ျဖတ္သန္းသြားလာေနထုိင္ခဲ႔ဖူးတဲ႔ အတိတ္ဆီက ေနရာေတြမွာ သြားလာၾကည့္ၿပီး တန္ဖုိးထားသာယာခဲ႔တာဟာ သူ႔အတြက္ေတာ့ အရသာပဲ။ ေတာင္ေလးလုံးေက်ာင္းရဲ႕ ေတာင္ဘက္ဆီ(?) က ဤေနရာတြင္ ေဒါက္တာသန္းထြန္းလဲေလ်ာင္းေနသည္ (ေမာင္သာခ်ဳိ အေရးအသား) ဆုိတဲ႔ ေဒါက္တာသန္းထြန္းရဲ႕ အုတ္ဂူကေလးက အထီးတည္းကေလး။ အုတ္ဂူေရွ႕ဘက္မွာ ၾကယ္ပုံကေလး။(ၾကယ္ကေလးက အနီေရာင္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။) ေဒါက္တာသန္းထြန္း လူထုေဒၚအမာ ေမြးေန႔ပြဲကုိ ရန္ကုန္ကေန လာရင္း သူ႔ မႏၱေလးတကၠသိုလ္က သမုိင္း႒ာနအခန္းကေလးမွာ ကြယ္လြန္တဲ႔အေၾကာင္း ေမာင္မုိးသူေရးတဲ႔ လြမ္းေတာ္မူလုိ႔ စာကုိစီတယ္ ထဲမွာ ေရးထားတာ ဖတ္ရတုန္းက မ်က္ရည္လည္ရတယ္။ ခုေတာ့ လူထုေဒၚအမာလည္း ဆုံးတာ ၾကာၿပီဆုိေတာ့ ဦးပညာေက်ာင္းမွာ ေမြးေန႔ပြဲ မလုပ္ျဖစ္တာ ၾကာၿပီေပါ့။ ဆရာေတာ္ကေတာ့ လူေတြ စုံရင္ ဝက္သားနီခ်က္ ခ်က္ေကၽြးခ်င္ေသးတယ္လုိ႔ ေျပာေနေသးတာ။ ၿပီးေတာ့ တုိ႔ဗမာသီခ်င္းထဲက တုိ႔ေခတ္ကုိေတာ့ ေရာက္ရမည္မွာ မလြဲပါ ဆုိတဲ႔ စာေၾကာင္းေလးကုိ သူ႔ကုိ အရြတ္ခုိင္းလုိ႔ ရြတ္ခဲ႔မိေသးတယ္။ ခုတစ္ေခါက္ေတာ့ ဆရာေတာ့္ကုိ သတိရမိေပမယ့္ မသြားျဖစ္ခဲ႔ဘူး။ ဆရာေတာ္က ကုိယ့္ကုိလည္း မွတ္မိမွာ မဟုတ္ဘူး မဟုတ္လား။ ေရွ႕လ(ဇန္နဝါရီ) ငါးရက္လား၊ ေျခာက္ရက္လား။ ဆရာေတာ့္ သက္ေတာ္(၈၀) ျပည့္ ေမြးေန႔ပြဲကေလးေတာ့ လုပ္ၾကမယ္ ဆုိသလားပဲ။
ေတာင္သမန္အင္းထဲမွာ ေရက်ခ်ိန္ဆုိေတာ့ အင္းစပ္မွာ ဖြင့္ေနက် အေအးဆုိင္၊ အပူဆုိင္ကေလး ျပန္ဖြင့္ကုန္ၾကၿပီ။ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ သတင္းထဲမွာ ေရးၾကတဲ႔ ေတာင္သမန္အင္းဘက္ကုိ ေဆာင္းခုိငွက္ေတြ အလာနည္းသြားၾကၿပီဆုိတာ သူ႔အတြက္ အေရးမၾကီးဘူး။ ဘာလုိ႔ဆုိ သူ နားမလည္တဲ႔ ကိစၥကုိး။ အဲဒီငွက္အမ်ဳိးအစားေတြ ေတာင္သမန္မွာ ရွိေစၾကခ်င္ရင္ျဖင့္ ဟုိကဒီက ဖမ္းလာၿပီး ေလွာင္အိမ္ကေလးနဲ႔ လာထားၾကေရာေပါ့ လုိ႔ပဲ ေတြးမိတယ္။ သူ႔အတြက္ေတာ့ျဖင့္ ပင္က်ရည္ကေလး၊ ဦးရည္ကေလး ရၿပီလား ဆုိတာပဲ အေရးၾကီးတယ္။  သူ႔မိတ္ေဆြကုိ ငါတုိ႔ ငါ့မိတ္ေဆြနဲ႔ ထုိင္ခဲ႔ဖူးတဲ႔ ေနရာကေလးမွာပဲ သူ႔ကုိ အမွတ္ရတဲ႔ အေနနဲ႔ ျပန္ထုိင္ၾကရေအာင္ ဆုိၿပီး တုိင္ပင္မိတယ္။ သူတုိ႔ ထုိင္ခဲ႔ဖူးတဲ႔ ဆုိင္ကေလးက ေရစပ္မွာ။ ထန္းရြက္တဲကေလးေတြ အစီအရီနဲ႔  အေဝးထိ ေငးခ်င္ရာ ေငးလုိ႔ရတယ္.။
မႏွစ္က ဒီအခ်ိန္ထက္ နည္းနည္း ေနာက္က်တဲ႔ ကာလတစ္ခုမွာ သူ႕မိတ္ေဆြနဲ႔ သူ ဒီေနရာကေလးကုိ လာခဲ႔ၾကဖူးတယ္။ ဒီတုန္းကလည္း ရည္ရြက္ခ်က္ တစ္စုံတစ္ရာနဲ႔ ဒီေနရာကုိ လာခဲ႔ၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔မိတ္ေဆြ မေရာက္ဖူး၊ မျမင္ဖူး၊ မထိေတြ႔ဖူးတဲ႔ ေနရာတစ္ခုကုိ တန္ဖုိးတစ္စုံတစ္ရာ အေျခခံနဲ႔ ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆုိလုိ႔ လုိက္ပုိ႔ျဖစ္ခဲ႔တာ။ မႏၱေလးမွာ အခ်ိန္ေတြ ပုိေနခဲ႔တာလည္း အေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္မွာ။  ဒီတုန္းက သူတုိ႔မွာ ကားကေလးတစ္စီးနဲ႔။ မႏၱေလးကုိ ေတာင္နဲ႔ေျမာက္ ဒုန္းစုိင္းခဲ႔ၾကတဲ႔ အခ်ိန္ကုိး။ လုိတရခဲ႔ၾကဖူးတယ္ ဆုိရမွာပဲ။ တေန႔ကပဲ သူ႔မိတ္ေဆြနဲ႔ ေတြ႔လုိ႔ ဒီအေၾကာင္းေတြ ေျပာျဖစ္ေသးတယ္။ က်ဳပ္ စိတ္ထဲမွာ မွတ္မိေနတာက အဲဒီတုန္းက ျဖစ္ပ်က္ခဲ႔တာေတြဟာ အိပ္မက္ မက္ခဲ႔တာေတြလုိပဲ။ ထင္ေယာင္ဝုိးဝါးေတြပဲ။ ကဗ်ာဆန္ခဲ႔တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး ထင္တယ္ လုိ႔ သူ႔မိတ္ေဆြက ေျပာတယ္။ ဒီတုန္းက သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္အတြက္ အမွတ္ရစရာ ဆုိလုိ႔ ဦးပိန္တံတားေပၚမွာ ႏွစ္ေယာက္တြဲၿပီး ဓာတ္ပုံရုိက္ခဲ႔ၾကဖူးတာပဲ။ ခုေတာ့ ဒီဓာတ္ပုံကေလးလည္း ဘယ္ေနရာေရာက္ေနတယ္ဆုိတာ မစဥ္းစားျဖစ္ေတာ့ဘူး။
 ေရစပ္က ဆုိင္ကေလးမွာထုိင္ရင္းနဲ႔ ေရထဲမွာ ကုိယ္တပုိင္းဆင္းၿပီး ငါးမွ်ားေနတဲ႔ သူေတြနဲ႔ ေလွေလွာ္ေနၾကသူေတြကုိ ေငးေနမိတယ္။ သူ႔အေနနဲ႔ အသက္ရွင္သန္မႈ တစ္ခုအတြက္ သူတုိ႔လို ငါးမမွ်ားဖူးဘူး။ ေလွမေလွာ္ဖူးဘူး။ ဒီေတာ့ သူတုိ႔ေနရာဝင္ၿပီး သူတုိ႔လုိ မေတြးေခၚတတ္ဘူး။ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ေငးၾကည့္ေနရသူအေနနဲ႔ေတာ့ သာယာစရာေကာင္းေပမယ့္ သူကုိယ္တုိင္ဆုိရင္ျဖင့္ ေနအေတာ္ျပင္းတဲ႔ အခ်ိန္မွာ ေတာ္ေတာ္ ပူမွာပဲလုိ႔ပဲ ေတြးတတ္တယ္။
သူန႔ဲ အတူတူထိုင္ေနတ႔ဲ မိတ္ေဆြက ဦးပိန္တံတားမွာ အုတ္အဂၤေတေထာက္တုိင္ေတြလုပ္ထားတာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ၾကည့္ရဆုိးတာပဲလုိ႔ ေျပာလုိ႔ ေတာင္ေရာက္ေျမာက္ေရာက္စိတ္ေတြ ျပန္စုစည္းယူရတယ္။ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ေျပာရရင္ေတာ့ကြာ၊ တုိ႔ဆီမွာ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္တစ္ခုကုိ ထိန္းသိမ္းျခင္းနဲ႔ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ျခင္း မကြဲၾကေတာ့ဘူးလုိ႔ ေဒါက္တာသန္းထြန္းစကား ငွားၿပီး ေျပာလုိက္မိတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈကုိ နားမလည္တဲ႔လူေတြက ယဥ္ေက်းမႈ႒ာနမွာ ဝင္အလုပ္လုပ္ေနေတာ့ အေရာေရာအေထြးေထြးေတြ ျဖစ္ကုန္ၿပီ ထင္ပါရဲ႕လုိ႔ ေရာခ်လုိက္ရတယ္။ သူ႕အေနနဲ႔လည္း လက္ဆုပ္လက္ကုိင္ျပေျပာနုိင္ဖုိ႔ သိပ္မေရရာဘူး။ မႏၱေလး နန္းတြင္းကုိပဲ ၾကည့္ကြ၊ ဟုိတုန္းက ရွင္ဘုရင္ေနတ႔ဲ အေဆာက္အဦးေတြက မရွိေတာ့ဘူး။ ဂ်ပန္ေခတ္က ဗုံးၾကဲတာနဲ႔ မီးေလာင္ကုန္ၿပီ။ ခုရွိေနတာေတြ ျပန္ေဆာက္ထားတာေတြ။ တျခားနုိင္ငံသားေတြ ဘယ္လုိ အေျခခံနဲ႔ ဘယ္လုိၾကည့္တယ္ေတာ့ မသိဘူး။ ငါသာဆုိ မၾကည့္ဘူး ဆုိၿပီး ေျပာလုိက္မိေသးတယ္။ သူ႔မိတ္ေဆြကေတာ့ ဘာမွ ဆက္မေျပာေတာ့ဘူး။ ေသာက္စရာရွိတာကုိပဲ ဆက္ေသာက္ေနတယ္။
ခဏၾကာေတာ့ ဦးပိန္တံတားေပၚ လမ္းတက္ေလွ်ာက္ေနၾကရင္းနဲ႔  ညေနေလ တျဖဴးျဖဴးမွာ ျမသန္းတင့္ စာအုပ္နာမည္ ေတာင္သမန္ေရႊအင္းက ေလညွင္းေဆာ္ေတာ့ ဆုိတဲ႔ စကားလုံးကုိ သတိရမိတယ္။ ဒီစာအုပ္ထဲမွာ မႏၱေလးသမုိင္းကုိ ေရးထားတာေပမယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြ ရွဳပ္ေထြးလြန္းသမုိ႔ ဘယ္ဟာ ဘာရယ္လို႔ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ အမရပူရဘက္ကမ္းဆီ လွမ္းၾကည့္ရင္း ျမန္မာမႈဒီဇိုင္း သုေတသီ ဦးေအးျမင့္အိမ္က ဘယ္နားဆီပါလိမ့္၊ ေမာင္ကုိကုိ(အမရပူရ)ဆုိတာကေရာ သူ႔အေစာပုိင္း ဝတၳဳေတြကုိ အမရပူရမွာ ေနရင္းနဲ႔ ေရးသြားခဲ႔တာလား ဆုိၿပီး ေတြးေနမိတယ္။
ေတာင္သမန္အင္းဘက္က အျပန္မွာေတာ့ အမရပူရဘက္က မဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတိုက္ဘက္ဆီက လွည့္ျပန္လာခဲ႔တယ္။ ေဒါက္တာသန္းထြန္း တေလးတစားရွိခဲ႔တဲ႔ မဟာဂႏၶာရုံ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသ လုပ္ခဲ႔တဲ႔ အလုပ္ေတြကုိ ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ နည္းတဲ႔ အားထုတ္ခဲ႔မႈလား။ က်မ္းေတြ အမ်ားၾကီးျပဳစုခဲ႔တာပဲ။ သူ႔အလုပ္နဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ၿပီးျပည့္စုံေလာက္တဲ႔ အားထုတ္မႈမ်ဳိး ေတာ္ရုံ မတတ္နုိင္ဘူး။ ေနာက္ၿပီး သံဃာအပါး ငါးရာေက်ာ္ ဆြမ္းဘုန္းေပးေနတာ ဇြန္းသံ ၊ ပန္းကန္သံ တစ္ခ်က္ မၾကားရဘူးလုိ႔ ဆုိတဲ႔ စည္းကမ္းေသဝပ္မႈမ်ဳိးကုိ ေဒါက္တာသန္းထြန္း အေျပာနဲ႔တင္ အံ႔ၾသရပါရဲ႕။  သူ႔အေနနဲ႔ ေက်ာင္းတုိက္ဘက္ဆီကုိ ေခါင္းငဲ႔ၾကည့္ရုံသာ တတ္နုိင္ခဲ႔ၿပီး မႏၱေလးဘက္ဆီကုိ ျဖည္းျဖည္းမွန္မွန္ ျပန္လာျဖစ္ခဲ႔တယ္။ 
 လမ္းမွာ သူ႔အတြက္ ေတြးရင္းနဲ႔ သာယာစရာ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုခုရွာမရဘူး။ ေတာင္သမန္အင္းဘက္ဆီမွာ သာယာစရာ တစ္ခုခု မေတြ႔ခဲ႔သလုိပဲ။ တကယ္ရွိခဲ႔ဖူးတဲ႔ အတိတ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သမုိင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ခုခ်ိန္မွာ သူနဲ႔ အေဝးၾကီးေတြမွာ။ ျပန္မရနုိင္ေတာ့ဘူး။ အေျပာင္းအလဲ၊ အျပဳအျပင္ေတြၾကားမွာ အရာအားလုံးဟာ  အရသာခံစရာ၊ တန္ဖုိးထားစရာေတြ ေပ်ာက္ဆုံးလုေနၿပီ ထင္တာပဲ။ ဒီေတာ့လည္း သူ႔အေနနဲ႔ မႏၱေလးဘက္ကုိ မလာဘဲ စစ္ကုိင္းဘက္ သြားျဖစ္ခဲ႔ရင္ ေကာင္းမွာပဲလုိ႔ ေတြးမိတယ္။ စစ္ကုိင္းတံတားၾကီးဆီ ေရာက္ရင္ျဖင့္ ဟုိဘက္ကုိ မကူးေတာ့ဘဲ ဧရာဝတီျမစ္ထဲ ခုန္ခ်ၾကည့္လုိက္တာကမွ ေဝဒနာတစ္စုံတစ္ရာဟာ တစ္ခဏအတြင္းျဖစ္ျဖစ္ သာယာစရာ ေကာင္းေလလိမ့္မလားရယ္လုိ႔ ေတြးၾကည့္လုိက္မိတယ္။

ေတဇာေအာင္
၉.၁၂.၂၀၁၂



Popular posts from this blog

ပုိမုိညံ႔ဖ်င္းေသာ စိတ္ကူးထည္တုိ႔ျဖင့္ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနႏုိင္ရန္ အားထုတ္မႈ (ျမင့္သန္း)

အိပ္ေဆး ေသာက္၍ အိပ္မေပ်ာ္နုိင္ေသာ ေရာင္စံုညမ်ား

ဝတၳဳတုိ မတိုရသည့္ အေၾကာင္း (ျမင့္သန္း)