ေႏြအုိခို မိုးအစ၊ အစိုးမရတာ တိမ္



ေျပာ ရရင္ ေတာ့ လည္း ဖရက္ဒီ ေၾကာင့္ လုိ႔ပဲ ေျပာရ လိမ့္မယ္။ ရန္ကုန္ ကို ျပန္ၿပီး ခုလို ခပ္ၾကာၾကာ ကေလး ေနမယ္ ရယ္လို႔ ကိုယ့္မွာ တစ္ခါ ကမွ် စိတ္ ကူး မရွိခဲ့ ဖူးဘူး။
ကိုယ္တုိ႔ ပင္စင္စား ေတြရွိရာဆီ ဖရက္ဒီ တစ္ေယာက္ အလည္လာေတာ့ အားလံုးက ၀မ္းေျမာက္ ၾကတယ္။ သူ ပင္စင္ရ ကတည္းက ရန္ကုန္မွာပဲ ဆက္ၿပီးေနတယ္။

ကိုယ္ေတာင္ သူလာ ကာမွ အေတာ္ကေလး ေဂါက္ျပန္႐ိုက္ ျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္အထင္ မွာေတာ့ သူလည္း တစ္ေယာက္တည္း ပ်င္းရွာလို႔ ဒီဘက္ဆီ လာၿပီး ခဏေန တယ္လို႔ ထင္ေနတာ။ ညစဥ္လုိ ဟိုအိမ္၊ ဒီအိမ္မွာ ေသမယ္ဆုိ ေသေလာက္ ေနတဲ့ လူေတြစုၿပီး အတိတ္ အေၾကာင္း ေျပာရင္း ရယ္ၾက၊ ေမာၾကနဲ႔။ ကိုယ္တုိ႔ အရြယ္မွာက အတိတ္ အေၾကာင္းကိုပဲ  ဦးတည္ ေျပာရေတာ့ တာကိုး။ အတိတ္တုန္းက ေရႊထီး ေဆာင္းခ့ဲရ တာကေလးေတြ လြမ္းရတာ။ အနာဂတ္ မွာက ေရႊထီးရံ စရာ အေၾကာင္းကေလး တစ္ခုပဲရွိ ေတာ့တယ္။ ဒါက လည္း ရဟန္းဒကာ၊ ေက်ာင္း ဒကာေလာက္ ျဖစ္ဖူးကာမွပဲ။ အနာဂတ္ ဆိုတာက ဘယ္သူ ကမွ် သိပ္မမွန္း ရဲေတာ့တဲ့ အရြယ္။ လြတ္လပ္ေရး ရစ တုန္းက ေျပာေလ့ရွိတဲ့ ႏွစ္ ေလးဆယ္ စီမံကိန္းတုိ႔၊ ႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ စီမံကိန္းတို႔ ဆိုတာ ကိုမေျပာနဲ႔၊ မနက္ျဖန္ မနက္ အိပ္ရာက ႏိုးလုိ႔ အိပ္ရာက ထႏုိင္၊ မထႏိုင္ ဆိုတာကို ေတာင္ သိပ္စဥ္းစား ၾကည့္လုိ႔ မျဖစ္ ေတာ့ဘူး။ သတင္းစာ မွာ နာေရး ေၾကာ္ျငာမွာ ကိုယ့္ နာမည္မပါ ေသးရင္ အသက္ ရွင္ေန ေသးတယ္။ ပါလာရင္ ေတာ့လည္း ကိုယ့္နာမည္ကို ကိုယ့္ဘာသာ ဖတ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ ေတာ့ဘူး။ ပစၥဳပၸန္တည့္ တည့္မွာ ေနရတယ္ ဆိုတာက ခုအရြယ္မ်ဳိး ကိုေျပာတာပဲ။ ခု အရြယ္က ပစၥဳပၸန္မွာ ေနႏိုင္ ရင္ေန။ မေနႏုိင္ရင္ ေသလုိ႔ ေျပာဖုိ႔ ေကာင္းတဲ့ အရြယ္။

တစ္ေန႔ေတာ့ မနက္ ဘက္ ေဂါက္႐ိုက္ ေနၾကတုန္း ဖရက္ဒီက ေမးတယ္။ ၿပီးရင္ ဘာမ်ား လုပ္စရာ ရွိသလဲတဲ့။ မရွိရင္ သူနဲ႔ ထမင္း လုိက္စား စမ္းပါလို႔ ေျပာတယ္။ ကိုယ္ ကေတာ့ ခုနက ေျပာသလုိပဲ။ မေသႏုိင္ ေသးလုိ႔သာ ဟုိလုပ္ ဒီလုပ္ ေလွ်ာက္လုပ္ ေနတဲ့လူ။ ဘာမွ် ႀကီးႀကီးက်ယ္ လုပ္ စရာမရွိဘူး။ ဒီျပင္ ခ်ိန္းခ်က္ ထားတာလည္း မရွိဘူး။ ဖုိးေစာထြန္းလို အားရင္ အဂၤလိပ္စာ အလကား သင္ေပး တာမ်ဳိး၊ သၿဂႋဳဟ္ ကိုးပိုင္းကို ရွင္းျပ တာမ်ဳိး၊ သင္တန္းေပး တာမ်ဳိးေတြ မရွိဘူး။ တစ္ သက္လံုး အမႈေတာ္ ထမ္းလာ ရတဲ့လူ။ ေျပာင္ေျပာင္ေျပာ ရရင္ေတာ့ အမႈထမ္း ဆိုတာ က တျခားလူေတြ အလုပ္ လုပ္ေပး ေနရတာ။ ဒီေတာ့ ပင္စင္ ယူၿပီေဟ့ ဆိုတာနဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာပဲ ေနခ်င္တယ္။ မင္း ငါ့ကို ထမင္း ေကၽြးခ်င္ တာသက္သက္ေတာ့ မဟုတ္ ဘူး၊ မဟုတ္လားလို႔ ေမးေတာ့ သူက ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ စကားကေလး ေျပာစရာ ရွိလုိ႔ ပါတဲ့။ ဒါနဲ႔ပဲ ကိုယ္တုိ႔ ႏွစ္ ေယာက္သား ေဂါက္႐ိုက္ၿပီး ေတာ့ ၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ ထိပ္ နားဆီက စားေနက် တ႐ုတ္ ထမင္း ဆိုင္ဆီ သြားစားၾက တယ္။ ကုိယ္လည္း အိမ္ ခဏ၀င္ၿပီး တပည့္ တပန္း ေတြ ကန္ေတာ့ ထားတဲ့ ၀ီစကီ ပုလင္း ကေလး ၀င္ဆြဲ လုိက္တယ္။ ကုိယ့္အေန နဲ႔က ေန႔လယ္ ေန႔ခင္း ဘက္ေသာက္ ေလ့မရွိေပ တဲ့လည္း ဆံုးသြား တဲ့ ဆရာ၀န္ ကိုေမာင္ကေလး က မွာထားဖူးတယ္။ အဆီ အဆိမ့္ စားတဲ့အခါ ၀ီစကီ ကေလးတစ္ခြက္ စႏွစ္ခြက္ စေသာက္ေပး ကိုဘေမာင္ဆို လို႔ပဲ။ ဒီထမင္း ဆုိင္သြားရင္ ေတာ့လည္း ကိုယ္က ၀က္ သားေပါင္း မွာေလ့ရွိတယ္။ ေလငြန္က ၀က္သားေပါင္း ေလာက္ မေကာင္းေပ တဲ့လည္း အလြမ္းေျပတယ္။ ၀က္သား ေပါင္းနဲ႔ ၀ီစကီကလည္း လိုက္ တယ္။ ၀ီစကီက အဆီေၾက သတဲ့။ ဒီေတာ့ ၀ီစကီ ေသာက္ ခ်င္လို႔ ရွာၾကံ ဆင္ေျခေပး တာပဲလုိ႔ အျပစ္တင္ ခ်င္လည္း တင္။ တင္ရင္ေတာ့ ကိုယ္ က ကိုရင္ေမာင္တင့္ သား ေျပာထား သလုိ ျပန္ေျပာရမွာ ပဲ။ လူဆိုတာ ဆင္ေျခရွိရ တယ္။ ဆင္ေျခ မရွိရင္ ႏြားနဲ႔ တူသြား လိမ့္မယ္တဲ့ ကိုင္း။ ကိုယ့္အေနနဲ႔ ကေတာ့ အသက္ မရွည္ကာမွ ေနကေရာ။ ရွင္ ေနတုန္းေတာ့ လူစင္စစ္က ေန ႏြားဘ၀ အေရာက္ မခံႏိုင္ ဘူး။

ဖရက္ဒီက ကိုယ္တုိ႔ ဖုိးေစာထြန္း တို႔ထက္ ငယ္ တယ္။ စကား ေျပာရင္ သူ႔ ကိုယ္သူ ကၽြန္ေတာ္လုိ႔ပဲ ေျပာ ေလ့ရွိတယ္။ ငယ္ငယ္ႀကီး ႀကီး။ သူ႔ကိုယ္သူ ကၽြန္ေတာ္ လို႔ပဲ ၫႊန္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဖုိးေစာထြန္းက ေျပာေလ့ရွိ တယ္။ ၾကည့္ဘေမာင္။ ယဥ္ ေက်းတယ္ဆုိတာက အဲသလုိ မ်ဳိးကြတ့ဲ။ ဟုတ္ေလာက္ တယ္။ ကိုယ္ တို႔လုိ ပတ္ဗ လစ္ဆားဗင့္ ျဖစ္လာတာနဲ႔ သူနဲ႔ယွဥ္ရင္ ကြာတယ္။ ကိုယ္ တုိ႔ကေတာ့ တျခားလည္း လုပ္မစား တတ္။ တျခား အလုပ္လည္း မရွာတတ္။ ကိုယ္ပိုင္ စီးပြားေရး လုပ္ဖုိ႔ ဆိုတာ ကလည္း မစဥ္းစားရဲ တဲ့လူမ်ဳိး။ ဒီေတာ့ ပတ္ဗ လစ္ဆားဗင့္ ဆိုတာကလြဲလို႔ ဘာမွ် မျဖစ္ႏုိင္တာ။ ျမန္မာလို တည့္တည့္ ဘာသာျပန္ ရရင္ ေတာ့ ျပည္သူ႔ ကၽြန္ေပါ့။ ေခါင္းမရွိတဲ့ ႏြားေတြရဲ႕ ကၽြန္ျဖစ္ရတာ ထက္ေတာ့ သာမွာေပါ့။ ဖရက္ဒီ က်ေတာ့ ကိုယ္တုိ႔လို မဟုတ္ဘူး။ အေဖ ကိုယ္တုိင္က အုိင္စီ အက္(စ)။ ဒီေတာ့ သားကို ငယ္ကတည္း က အနည္းဆံုး ဘီစီအက္(စ) ေလာက္ျဖစ္ဖို႔ ပ်ဳိးေထာင္ လာခဲ့တာ။ ေကာ လိပ္ေရာက္ရင္ ဘယ္လုိ ဘာသာတြဲ မ်ဳိး ယူဆိုတာက အစ စီမံေပးတယ္။ ကိုယ္တုိ႔လုိ ၾကံဳရာယူၿပီး ဘြဲ႕ရ လာတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီျပင္ ယဥ္ေက်း ျခင္း၊ သိမ္ေမြ႕ျခင္း၊ တုိင္းႀကီး ျပည္ႀကီးသား ဆန္ျခင္းဆို တာေတြကို မက္ထရစ္ မေျဖ ခင္ကတည္းက သူ႔ အေဖက သင္ၾကား ေပးထားတာ။ မယ္ နာရွိတဲ့လူ။ ဂ႐ူးမင္း ေကာင္း တဲ့လူ။ ဒီေတာ့လည္း ဖရက္ ဒီက ကိုယ္တုိ႔လို ပတ္ဗလစ္ ဆားဗင့္ ေတြနဲ႔ ကြာတာ အမွန္ ပဲ။ ကိုယ္တုိ႔က ဇြန္း၊ ခက္ ရင္းကိုင္ တာေတာင္ ရာထူး ကေလးရ လာကာမွ အေတာ္ သင္ယူခဲ့ရ တဲ့လူမ်ဳိး။ ေျပာရ ရင္ေတာ့ ကုိယ္တို႔က ၾကက္ ေပါင္ကို ဓားနဲ႔ ခက္ရင္းနဲ႔ ျဖတ္ရင္ အ႐ိုးမွာ အသားက က်န္ေသးတယ္။ သူက ငါး ဖယ္ကို ဓားနဲ႔ ခက္ရင္းကုိင္ ၿပီး အ႐ုိးႏႊင္ ႏုိင္တယ္။ ကိုင္း။ ရွင္းၿပီလား။ ညားေတာ့ ေဇရဘာ ဒီအစပ္ မခင္ေလး ဆိုတာနဲ႔ ညားတယ္။ ပပ၀တီ တုိ႔လာတဲ့ ကမလ္ပါရွား အရပ္ က အဆက္အႏြယ္ ေပါ့ဗ်ာ။ အစပ္မ ကေလး။ ပ်ဥ္းမနား ဘက္ဆီက သူေဌးသမီး။ ေခ်ာ႐ံုလွ႐ံု မဟုတ္ဘူး။ အင္မ တန္ မဟာဆန္တာ။ မႏၲေလး သူ အညိဳမေတြ ငိုၾကရ ေလာက္ေအာင္ မဟာဆန္ တာမ်ဳိး။ ဒါေပတဲ့ ငယ္ငယ္နဲ႔ ဆံုးသြား ရွာတယ္။ တတိယ ကေလး ေမြးၿပီး မီးတြင္းက အထြက္မွာ တင္ပဲ။

ကိုဘေမာင္ကို ကၽြန္ေတာ္ အကူအညီ ေတာင္းခ်င္လို႔ ဖရက္ဒီက ေျပာ တယ္။ ကိုယ္လုပ္ႏိုင္တာ ဆိုရင္ ျငင္းစရာ မရွိပါဘူးလုိ႔ ကိုယ္က ေျဖလုိက္တယ္။ ကိုဘေမာင္ တတ္ႏုိင္တဲ့ ကိစၥပါလုိ႔ သူကေျပာေတာ့ ကိုယ္က ဘာမွ် မေမးေသးဘဲ ဆက္ၿပီး နားေထာင္ ေနလုိက္ မိတယ္။ သူက ေျပာတယ္။ အင္းယားၿမိဳင္ ထဲက ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္မွာ ႏွစ္လ၊ သံုးလ ေလာက္ ေနေပး ေစခ်င္တယ္ တဲ့။ ဒီေတာ့လည္း ဘာျဖစ္လို႔ တုံးလို႔ ကိုယ္က ေမးလုိက္ မိတယ္။ သူက ေဘးဘီကို တစ္ခ်က္ လွမ္းၾကည့္ လုိက္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ လန္ဒန္ကို ခဏ သြားမယ္လို႔။ ေျမးကေလး ေတြကို သြားေတြ႕ ခ်င္လုိ႔တ့ဲ။ အင္း။ ဆိုင္ မဆုိင္ေတာ့ မသိ ဘူး။ ဒီအေၾကာင္း ကေလး ေတာ့ ထည့္ေျပာ ဦးမွ။ ဒီတုန္း က ႏုိင္ငံျခားသြား ဖုိ႔ဆုိတာ အေတာ္ခက္တယ္။ ပတ္စ ပုတ္ရ ဖုိ႔ကို မလြယ္တာ။ ႏုိင္ငံ ျခားသြားမဲ့ လူေတြ အတြက္ အခက္ခ်ည္းပဲ။ ဖရက္ဒီ တုိ႔လို မင္းႀကီး ဘ၀ကေန အတင္း ကို ထြက္ခြင့္ ေတာင္းၿပီး ထြက္ ထားရတဲ့လူ ဆုိရင္ ပိုဆုိးေသး တယ္။ ႏုိင္ငံျခား သြားမဲ့ လူဆို ရင္ တျခားလူ မေျပာနဲ႔။ မဆီ မဆုိင္ ရပ္ကြက္ ေကာင္စီက ေတာင္ ေငြညႇစ္တဲ့ ေခတ္။ ႏုိင္ငံျခား ခဏသြားရင္ သြား တဲ့ လူရဲ႕ အခန္းတုိ႔၊ အိမ္တုိ႔ကို ေမာင္ ပုိင္စီး တဲ့ေခတ္။ ေငြ ညႇစ္ခ်င္ရင္ အက္(စ)ဘီကို မေတာ္မတည့္ သတင္းေပး ၿပီး ေငြညႇစ္လုိ႔ ရတဲ့ေခတ္။ ဒီေတာ့လည္း ဖရက္ဒီက ေဘးဘီၾကည့္ ၿပီးမွေျပာတာ က အဲသလုိမ်ဳိး ေတြကို ေၾကာက္ရလို႔ပဲ။ မင္းပတ္စ ပုတ္ရ ၿပီးၿပီလားလုိ႔ ေမးၾကည့္ ေတာ့ ရၿပီ။ ဒါေတာင္ ေတာ္မီကို ေျပာျပ လိုက္လို႔ သူကိုယ္တိုင္ အဘုိးႀကီးဆီ သြားေတြ႕ၿပီး ေျပာေပးလုိ႔ရ တာလို႔ ေျပာျပတယ္။ ဟုတ္ တယ္။ အဲဒီတုန္းက ပတ္စ ပုတ္ တစ္ခုရ ဖုိ႔ဆိုတာ ေကာင္း ကင္အထိ တက္ၿပီး တိမ္ၫြန္႔ စားႏုိင္တဲ့ လူေတြနဲ႔ သိမွ ရတဲ့ ေခတ္။ အယ္။ အဲဒါနဲ႔ပဲ တုိ တုိေျပာ ရရင္ ေတာ့ကိုယ္လည္း ဖရက္ဒီရဲ႕ အင္းယားၿမိဳင္ထဲ က အိမ္မွာသြားၿပီး ေနျဖစ္ ေတာ့တာ။ ႀကီးႀကီးက်ယ္ က်ယ္ ဘုိလို ေျပာရရင္ေတာ့ ေဟာက္(စ)စစ္တင္းေပါ့။ ဟန္က်တာက ဖရက္ဒီရဲ႕ လူယံု ေမာင္ထြန္းေရႊ ကလည္း ေနာက္ေဖး တန္းလ်ားမွာ ရွိေန ေတာ့ ဟန္က်သြားတယ္။ သူကပဲ ေဂါက္ကြင္း သြားတဲ့ အခါ ဖရက္ဒီရဲ႕ ကားနဲ႔ေမာင္း ပို႔တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဖုိးေစာ ထြန္းလည္း ရန္ကုန္ လာရင္း ဖရက္ဒီ အိမ္မွာပဲ ကိုယ္နဲ႔ အတူ ႏွစ္ပတ္ေလာက္လာ ေနေသးတယ္။

ကိုယ္ကေတာ့ တစ္ပတ္ တစ္ခါေလာက္ ကိုးမုိင္က ကလပ္မွာ ေဂါက္သြား႐ိုက္ တယ္။ ကိုယ္တုိ႔ အဖြဲ႕ေတြ လည္း ရွိေန ေသးတာကိုး။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ေတာ့ မနက္ တုိင္းလုိလို တကၠသုိလ္ေလွ သင္းဘက္ဆီ လမ္းေလွ်ာက္ ျဖစ္တယ္။ ကုိယ္တုိ႔တုန္းက ေတာ့ အဲဒီက ဘေလဇာက ေလး၀တ္ႏိုင္ရင္ ေက်ာင္းသူ ေတြက အေတာ္ ၫြတ္ၾကတာ။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္တုိ႔ ေအာက္ ဘက္တန္းေတြ ဆီက ေက်ာင္း သားေတြက စာစပ္ ၾကေသး တယ္။ ဘုတ္ကလပ္ မွာေနာ္ အယုတ္အျမတ္ မေရြးသမုိ႔ သူေဌးသား မွန္ရင္ မင္ဘာပါ တဲ့ခင္ဗ်ာ့ ဆိုပဲ။ ဟုတ္တုတ္ ဟုတ္တုတ္ ရယ္ပဲ။ ကိုယ္တုိ႔ ကေတာ့ အဲဒီစာရင္း ထဲလည္း မ၀င္ႏိုင္။ အားကစား ဆိုတာ က သြားယားလုိ႔ ေျပာရတဲ့ အေၾကာင္း ေလာက္ပဲ။ သို႔ ေပတဲ့ ခုလုိ အရြယ္ကေလးရ လာေတာ့လည္း ကိုယ္လက္ လႈပ္ရွား တာကေလး ေတာ့ လုပ္ရေသး တာေပါ့။ အား ကစား အေနနဲ႔ မဟုတ္လွဘူး။ မေသခင္ ကိုးလုိး ကန္႔လန္႔ ျဖစ္မေန ႐ံုတင္ပါ။ ေျပာရရင္ ေတာ့လည္း ကိုယ္လက္လႈပ္ ရွားတယ္ဆုိတာက တကယ့္ ကို စကားေနာက္ တရားပါ ေျပာရတာ မ်ဳိးပဲ။ ကုိယ္ရယ္၊ လက္ရယ္ဆုိေပတဲ့ ေျပာမယ္ ဆို ေျခေထာက္ကေလးရယ္၊ လက္ကေလးရယ္ပဲ လႈပ္ႏုိင္ တဲ့ အရြယ္ မဟုတ္ဘူးလား။ ကိုယ္တို႔၊ ခါးတို႔ဆုိတာက ဘယ္မွာ သိပ္လႈပ္ႏုိင္ေတာ့ လို႔လဲ။ တျခားေနရာ မေျပာနဲ႔။ ေဂါက္႐ိုက္ ရင္ေတာင္ ခါးကို ညႇာ႐ိုက္ ေနရတာ။ ခါးမ ေကာင္း၊ ခရီးမတြင္ အသီး တင္ခ်င္ဦးေတာ့ အရည္က မရႊမ္းေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့ အရြယ္ လုိ႔ တခ်ဳိ႕က ေျပာတတ္ၾက တာ မဟုတ္ဘူးလား။ အင္း။ ေလွသင္း ဘက္ဆီ မနက္တိုင္း လုိလို ေလွ်ာက္ၿပီး ထိပ္နား ဆီက ထုိင္ခံု ကေလးမွာ တစ္ ေအာင့္ တစ္နား ထုိင္ေနတယ္။ ေအာက္ဘက္ ထိေတာ့ မဆင္း ေတာ့ဘူး။

အဲဒီ အေၾကာင္း ကေလး ကို ကိုယ္က ေျပာခ်င္တာ။ အဲဒီ ခုံကေလးမွာ ထုိင္ၿပီး နား ေနရင္ သူငယ္မႏွစ္ ေယာက္ အျမဲလို ေအာက္ဘက္ထဲဆီ က တက္လာတာနဲ႔ တုိးတယ္။ သူတို႔က ထရက္ဆု ကိုယ္စီ ၀တ္လုိ႔။ ေလွေလွာ္ၿပီးလို႔ျဖစ္ ရင္လည္း ျဖစ္မယ္။ ႐ိုး႐ုိး ထြက္လမ္းေလွ်ာက္ ၾကတာ လည္း ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မယ္။ ကိုယ္ေတာ့ မေျပာ တတ္ဘူး။ သူတုိ႔ေလွ်ာက္တက္ လာတဲ့ လမ္းကေလးက ေမာ့ေတာ့ ကေလးမို႔ ကိုယ္ထုိင္ ေနတာနဲ႔ မတုိးလုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ မ်က္ႏွာ ခ်င္းဆိုင္ တုိးသလို မ်ဳိးဆိုေတာ့ လည္း စေတြ႕တဲ့ ေန႔ကတည္း က ကုိယ္က ျပံဳးျပ လုိက္မိ တယ္။ သူတို႔ ကလည္း ျပံဳးျပ ၾကရွာတယ္။ ဒါကေတာ့ သိပ္ ဆန္းတဲ့ ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ လူေပၚ လူေဇာ္ လုပ္နည္းထဲ မွာကိုက ေရးထား သမုိ႔လား။ ေတြ႕လွ်င္ ေတြ႕ခ်င္း ေမတၱာရွိ ေစေသာ နည္းကား ျပံဳးပါဆုိ တာေလ။ ေမတၱာ မရွိေတာင္ မ႐ိုင္းဘူး ေပါ့ဗ်ာ။ ေနာက္ႏွစ္ ရက္ေလာက္ၾကာေတာ့ သူငယ္မေတြက ကိုယ့္ကို ႏႈတ္ဆက္တယ္။ ဂြတ္ေမာ နင္း အန္ကယ္တဲ့။ ဒီေတာ့ လည္း ကိုယ္က ဂြတ္ေမာနင္း လို႔ တုံ႔ျပန္ရ တာေပ့။ ဒါမွ လည္း တုိင္းႀကီး ျပည္ႀကီး သားပီသ မွာေပါ့။ ဒီျပင္ မနက္ တုိင္းကို လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ လာတာ လမ္းမွာ ေတြ႕တဲ့လူ ေတြက ဂြတ္ေမာနင္းရယ္လို႔ ႏႈတ္မဆက္ ၾကဘူး။ မယုတ္ မလြန္၊ ျပံဳးျပတာမ်ဳိး။ ေခါင္း ကေလး ညိတ္ျပတာ မ်ဳိးေလာက္ ပဲရိွတယ္။ ဒီေတာ့လည္း သန ႐ုပၸျဖစ္တဲ့ သူငယ္မ ႏွစ္ေယာက္ က ကိုယ့္ကို ျပံဳးျပတာ၊ ဂြတ္ ေမာနင္းရယ္လို႔ ႏႈတ္ဆက္ တာဟာ စိတ္ထဲမွာ ႀကီးမား တဲ့ေက်နပ္မႈ တစ္ခုေတာ့ ရသြား တာပဲ။ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေတာ့မဟုတ္ဘူး။ မိုးအလင္း မွာ အ႐ိုးအရင္း ကိုက္ရင္း ေက်နပ္တတ္တဲ့ ေခြးေလတစ္ ေကာင္ လိုပဲလို႔ ေျပာခ်င္ေျပာ။ ဒီသူငယ္မ ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ကိုယ့္ ရဲ႕မနက္တိုင္း ဆက္ဆံေရးဟာ အျပံဳးနဲ႔ ဂြတ္ေမာနင္းပဲ။ ဘာမွ မပါဘူး။ ဘာမွ် မပိုဘူး။ ဒါေပတဲ့ အေတာ္ကေလး ၾကာလာေတာ့ မနက္တိုင္း အဲဒီအျပံဳးနဲ႔ အဲဒီဂြတ္ေမာနင္း ကို ကိုယ္က ေမွ်ာ္လင့္ေန လာမိတယ္။ တပ္မက္လာ မိသလိုပဲ။ ကိုယ္လည္း မနက္ တိုင္း အခ်ိန္မွန္မွန္ လမ္းေလွ်ာက္ ၿပီး အဲဒီ ထိုင္ခံုကေလး ဆီမွာ သြားထိုင္ေန မိလာ တတ္တယ္။

ဖိုးေစာထြန္း ေရာက္လာ ၿပီး မၾကာခင္ တစ္ေန႔ေတာ့ သူကပါ ကိုယ္နဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္ လိုက္မယ္လို႔ ျဖစ္ကေရာ။ ဒီေတာ့ အိမ္က ခုနစ္ နာရီထြက္ မယ္။ အသင့္ လုပ္ထားလို႔ပဲ အသိေပးထား လိုက္မိတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ေတာ္မီကလည္း လိုက္မယ္လို႔ ေျပာျပန္တယ္။ သူက အင္းလ်ားလမ္း စိန္ၾသ ဂတ္စတိုင္း ေက်ာင္း နားဆီက ေစာင့္မယ္တဲ့။ သူက အဲဒီ ဘက္ထဲ ဆီမွာေနတာ။ အဲဒီေန႔ မနက္ေတာ့ ကိုယ္တို႔ႏွစ္ ေယာက္သား အိမ္ကထြက္ မလာခင္ အျပင္က ျပန္လာ တဲ့ေမာင္ထြန္းေရႊ နဲ႔ ဂိတ္နား ဆီမွာဆံုေတာ့ သူက ေျပာ တယ္။ ဆရာႀကီး ထီးေလး ဘာေလး ေဆာင္သြား ပါလား။ ကေန႔ တိမ္နည္းနည္း ထူ တယ္တဲ့။ ကိုယ္လည္း ေမာ့ ၾကည့္လိုက္ မိတယ္။ တိမ္ ေတြ ထူတာေတာ့ အမွန္ပဲ။ မိုးရြာေလာက္ ေအာင္ေတာ့ မထူဘူးလို႔ ထင္ရတာပဲ။ မရြာေလာက္ ပါဘူးကြာ လို႔ သူ႔ကို ျပန္ေျပာ လိုက္ေတာ့ တန္ခူး-ကဆုန္။ ေႏြအကုန္ မိုးအကူးဟာ အေျပာရက်ပ္ တယ္။ တြက္ရ ခက္တယ္လို႔ သူက ျပန္ေျပာတယ္။ ဒါေပ တဲ့ ကုိယ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္သား ထီးမယူ ေတာ့ဘဲ ထြက္လာခဲ့ လိုက္ၾကတယ္။ အင္းလ်ား ၿမိဳင္ထဲက ေနာက္ေဖးလမ္း ၾကားကေန ျဖတ္ၿပီး အင္း လ်ားလမ္းေပၚ တက္။ အင္း လ်ားလမ္းေပၚ ေရာက္ေတာ့ ေတာ္မီနဲ႔ ေတြ႕တယ္။ သူက ေတာ့ ေဂါက္႐ိုက္ရင္ ေဆာင္း တဲ့ထီးနဲ႔။ မင္းက ထီးနဲ႔ပါ လားလို႔ ဖိုးေစာထြန္းက သူ႕ကို လွမ္းေျပာ လိုက္ေတာ့ သူက ေကာင္းကင္က တိမ္ ေတြဆီ လက္ညိႇဳး ထိုးျပရင္း အစိုးမရ ဘူးတဲ့လို႔ ေျပာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ က်ဳပ္တို႔ လိုပဲ အစိုးမရ တဲ့အရြယ္ ေရာက္ၿပီတဲ့။ ဒီေတာ့ ကိုယ္ လည္း မေနႏိုင္ဘူး။ အရင္က ေတာ့ မင္းကိုယ္မင္း အစိုးရ တယ္လို႔ ထင္လို႔လားလို႔ လွမ္းေမး လိုက္တယ္။ ခု ေလာက္ေတာ့ မဆိုးေသးဘူး ေပါ့ဗ်ာတဲ့။ ကိုယ္ကေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ဟုတ္ေလ မလားဘဲ။ ဒါနဲ႔ ကိုယ္တို႔သံုး ေယာက္သား တကၠသိုလ္ ေလွသင္းဘက္ဆီ ေလွ်ာက္ခဲ့ ၾကတယ္။ ေရာက္ေတာ့ ကိုယ္ထိုင္ ေနက်ခုံ ကေလးမွာ ပဲ သံုးေယာက္သား ထိုင္ လိုက္ၾကရင္း ေရာက္တတ္ရာ ရာ ေတာင္ေတာင္အီအီ ေျပာ ေနမိၾကတယ္။ ကိုယ္ကေတာ့ သူငယ္မေလး ႏွစ္ေယာက္ကို ေမွ်ာ္ေန လိုက္မိတယ္။ ေပၚ လာခ်ိန္တန္ေပတဲ့ ေပၚမလာ ၾကဘူး။ ကိုယ္လည္း လက္ ပတ္နာရီကို အမွတ္ မထင္ ၾကည့္မိ လိုက္ေသးတယ္။ ၈ နာရီေတာင္နီး သြားၿပီ။ အဲဒီ တုန္း မိုးဖြဲ ကေလးေတြ စၿပီး က်လာတယ္။

ဒီေတာ့ ဖိုးေစာထြန္းက သြားၾကမွ ထင္တယ္လို႔ ေျပာ တယ္။ ေတာ္မီက အလ်င္ဆုံး ထိုင္ရာက ထတယ္။ လူသံုး ေယာက္ ထီးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ေတာ့ မျဖစ္ဘူး ထင္တယ္လို႔ ကိုယ္ ေကာက္ခ်က္ ခ်လိုက္မိ တယ္။ ေက်ာင္း၀င္းထဲ ၀င္ မိုးခိုၾကရ ေအာင္လို႔ ဖိုးေစာ ထြန္းဆီက အၾကံေပး စကား ထြက္လာေတာ့  ေတာ္မီေရာ ကိုယ္ပါ သူ႔ကို လွမ္းၾကည့္ လိုက္မိတယ္။ သူ႔စိတ္ထဲ မွာေတာ့ ကိုယ္တို႔ ငယ္စဥ္က တကၠသိုလ္လို ၀င္ခ်င္၀င္၊ ထြက္ခ်င္ထြက္ လုပ္လို႔ရမယ္ ထင္ေနပံု ရတယ္။ ဆရာတင္ တို႔ရိွစဥ္က ေျပာဖူးတဲ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း တိုက္ဆိုတာက ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းတိုက္ႀကီး မ်ားလိုပဲ။ ပညာ တစ္စံုတစ္ရာ အတြက္ ၀င္သူ၀င္၊ ထြက္သူ ထြက္နဲ႔ အတားအဆီး အပိတ္ အပင္ မရိွတဲ့ ေနရာ။ ခုေတာ့ ဒီလို မဟုတ္ဘူး။ ေကာင္းတဲ့ ဘက္က ရွာၾကံ ေျပာမယ္ ဆို ရင္ေတာ့ ဖိုးကို ေျပာဖူး သလို ေျပာရမွာပဲ။ တို႔တကၠသိုလ္ ႀကီးလည္း ခုကာမွ သိကၡာရိွ လာေအာင္ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္တို႔က အေစာင့္ အၾကပ္ ထားေပးတာ ဟလို႔ ေျပာရမွာ။ အီေကာ္ေနာမစ္ အင္စတီက်ဳနဲ႔ ဘြဲ႕ႏွင္း သဘင္ ေနာက္နားဆီမွာက လူ၀င္ ေပါက္ေတာ့ ရိွတယ္။ ဒါေပ တဲ့ ရဲေဘာ္ေလး တစ္ေယာက္ ေသနတ္ ကိုင္ၿပီး ေစာင့္ေန ေလရဲ႕။ ေက်ာင္း၀င္းထဲ ေရာက္ရင္ ေတာ့ျဖင့္ ဖိုးေစာ ထြန္း ေျပာသလို မိုးခို စရာက အပံုခ်ည္း ပဲ။ ဒါေပတဲ့ ၀င္ဖို႔ ခက္ေလ မလားပဲ။ ေတာ္မီ ကလာဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာ ၾကည့္မယ္။ မဟုတ္ရင္ မိုးမိ လို႔ အေအးမိၿပီး ေလွ်ာကုန္ မယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ေျပာ ရဦးမယ္။ ကိုယ္တို႔အေခၚ ေတာ့ ေတာ္မီ နာမည္က ဂဲဂဲ။ အဲဒီ နာမည္ကိုေတာ့ ဖိုးကိုက ေပးထားတာ။ လင္း၀က္ႀကီး မ်ားဟာ ည က်ေပၚလာၿပီး မိုးလည္း လင္းရာ ေပ်ာက္ကုန္ ၾကသ တဲ့။ လင္း၀က္ႀကီးကို မေတြ႕ ရေပတဲ့ သူတို႔ ေအာ္သံ ဂဲဂဲ ဆိုတာကိုေတာ့ ၾကားေနရ ေသးတယ္တဲ့။ ဟုတ္ေတာ့ လည္း ဟုတ္တယ္။ ေတာ္မီ က ဂဲဂဲလို႔ အသံက်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ ျမည္ႏိုင္ ေသး တယ္။ ေခတ္နဲ႔ စနစ္နဲ႔ အံသိပ္ မ၀င္လွတာနဲ႔ ေတာ္မီခမ်ာ သာသာ ႏွင္ထုတ္၊ အလုပ္ ျပဳတ္ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္ခဲ့ ရတာ။ ထိပ္ပိုင္းက ႀကိတ္၀ိုင္နဲ႔ ကျဖင့္ အဆက္ အသြယ္ေတြ ရိွေနေသး တယ္။ ေတာ္႐ံု အတားအဆီး အစစ္အ ေဆးရိွရင္ “ေဟ့၊ ငါ ပါကြ”လို႔ ေခါင္းေထာင္ျပလို႔ ရႏိုင္ တဲ့လူ၊ ဒီေတာ့လည္း သူ႔ကို ေရွ႕တန္းတင္ရင္း ဘြဲ႕ ႏွင္းသဘင္ ခန္းမေနာက္က တကၠသိုလ္၀င္း ထဲ၀င္တဲ့ လူ ၀င္ေပါက္ကေလး ဆီကို ခ်ဥ္း ကပ္ခဲ့ၾကရတယ္။ ရဲေဘာ္ ကေလးကို ေတာ္မီက အက်ဳိး အေၾကာင္း ေျပာၿပီး “...ငါ ပါကြ” လုပ္လိုက္ ပံုရတယ္။ အဆင္ေျပ သြားတယ္။ အဲဒီ တုန္း ကိုယ့္ေခါင္းထဲ မွာေတာ့ မနက္တိုင္း ေလွသင္းဘက္ ဆီက ထြက္လာတဲ့ သူငယ္မ ႏွစ္ေယာက္ ကိုမ်ား မင္း သတိ ထားလိုက္မိ လိုက္သလားလို႔ ေတာ့ ေမးလိုက္ ခ်င္သား။ တစ္မ်ဳိး တစ္မည္ ထင္ၿပီး အထဲ မ၀င္ရဘူးလို႔ ေျပာမွာစိုးတာ နဲ႔ အသာၿငိမ္ ေနလိုက္ ရတယ္။

ဘြဲ႕ႏွင္း သဘင္ေဘး နားဆီက အရိပ္ေအာက္မွာ ရဲေဘာ္ကေလး တစ္သိုက္နဲ႔ ရပ္စကား ေျပာေနတုန္း သူတို႔ အရာရိွက အန္ကယ္တို႔ အၾကမ္းေသာက္ ခ်င္ရင္ ေသာက္ၾက ပါလားလို႔ဆို တာနဲ႔ ကိုယ္တို႔လည္း မိုးတိုး မတ္တတ္ရ ပ္ရင္း အၾကမ္း ေသာက္၊ စကားေျပာ ျဖစ္သြား တယ္။ ေတာ္မီကိုေတာ့ နည္း နည္း ရိွန္ၾကတယ္။ ဖိုးေစာ ထြန္းကေတာ့ ေလေကာင္း အေၾကာင္း စံုဆိုတဲ့ လူမ်ဳိး၊ ေရွ႕ျဖစ္ေဟာင္း ေႏွာင္းျဖစ္ ေတြက သူ႔မွာ တစ္ေထြး ခ်ည္း။ ကိုယ္ကေတာ့ ေရာ ယိမ္းလိုက္ ဘသား ယိမ္း လိုက္ တစ္သက္လံုး လုပ္ လာေတာ့။ အတိတ္ျပန္ေန လို႔ကျဖင့္  နိဗၺာန္ေရာက္မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ မူနဲ႔အသက္ ရွင္ေနတာ။ ခုကာမွေတာ့ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္မွာ ျမဳပ္ မသြား႐ံု ႏွာေခါင္း ေဖၚၿပီး ႏြားမ်ား ေရကူးသလို ေခါင္း တေမာ့ေမာ့ လုပ္ေနတာ။ ေက်ာင္း၀င္းႀကီးကို လွမ္း ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၿငိမ္သက္ ေနတာပဲ။ သြားသူ လာသူ ရိွေပတဲ့ ရွင္းေန သလိုပဲ။ ေစာ လည္း ေစာေသး လို႔ျဖစ္မယ္။ တို႔တုန္းကေတာ့ ဘယ္သို႔ ဘယ္ပံုရယ္လို႔ ဖိုးေစာထြန္း က သူ႔ထံုးစံအတိုင္း အတိတ္ တမ္း၊ အလြမ္းေျပ၊ ေလျပ ဇာတ္နဲ႔ စင္တင္ေနတုန္း ဗိုလ္ မွဴးကေလးက အန္ကယ္တို႔ သိေကာင္း သိမယ္။ ေဟာဟို က ဆရာႀကီး ဦးေရႊေရာင္ ကေတာ့ ေက်ာင္းဖြင့္ဖြင့္၊ ပိတ္ ပိတ္ ေန႔စဥ္ မနက္ ခုနစ္နာရီ ခြဲရင္ သူ႔ဌာနကို ေရာက္ေန တာပဲလို႔ ေျပာၿပီး ၀ိဇၨာခန္း မဘက္ဆီ လက္ညိႇဳးထိုးျပ တယ္။ ဒီေတာ့မွ ကိုယ္လည္း သတိရ လိုက္မိတယ္။ ကိုယ့္ ကို တစ္ေယာက္ေယာက္က ေျပာျပဖူးတယ္။ ကိုေရႊေရာင္ ႀကီး တစ္ေယာက္ ပင္စင္ေစ့ ကာမွ အဘိုးႀကီးက ခိုင္းလို႔ တကၠသိုလ္ မွာသြားၿပီး ပါ ေမာကၡ လုပ္ေနရ ျပန္တယ္ ဆိုတာ။ ဒီတုန္း ဖိုးေစာထြန္း က ေမးတယ္။ ဘေမာင္၊ ငါတို႔ ကိုေရႊေရာင္ႀကီး မဟုတ္လား။ ဟုမ္းကေန ရေလ့ဂ်ယ္(စ)အဖဲကို ေျပာင္း သြားတာ ေလတဲ့။ ကိုယ္က သာသာပဲ ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္ မိတယ္။ ေတာ္မီက ၀င္ေျပာ တယ္။ သူ႔ကိုေတာ့ အဘိုးႀကီး အေတာ္ခင္ တာတဲ့။ လာကြာ၊ မိုးခို၀င္ရင္း ေတြ႕ၾကရေအာင္ လို႔ ဖိုးေစာထြန္းက ေျပာ တယ္။ ကိုယ္တို႔လည္း ဗိုလ္ မွဴးေလးနဲ႔ ရဲေဘာ္ေလး တစ္ သိုက္ကို ေက်းဇူး တင္ေၾကာင္း ေျပာၿပီး ထြက္လာကာ နီးမွာ ဗိုလ္မွဴးကေလးက အန္ကယ္ တို႔ ဒီက ထီးတစ္ေခ်ာင္းယူ သြား၊ အဲဒီမွာပဲ ထားလိုက္။ ေနာက္မွ ကၽြန္ေတာ္ ယူခိုင္း လိုက္မယ္လို႔ ေျပာၿပီး ထီး တစ္ေခ်ာင္း ေပးတယ္။ ကိုယ္ ကေတာ့ မေနႏိုင္ ေတာ့ဘူး။ ေတာ္မီကုိလည္း နည္းနည္း ႏိွပ္လိုက္ ခ်င္တာနဲ႔ လွမ္း ေျပာလိုက္မိတယ္။ ေတာ္မီ ေတြ႕လား၊ မင္းတို႔ ေခတ္က လူေတြနဲ႔ မတူ ေတာ့ဘူး။ ခု ေခတ္ လူငယ္ေတြက လူႀကီး ကို လူႀကီးမွန္း သိတယ္လို႔။ ေတာ္မီကေတာ့ ေခါင္းခါ တယ္။ မင္း မွတ္ထား ဆိုတဲ့ အၾကည့္မ်ဳိးနဲ႔ ၾကည့္ၿပီး ျပံဳး တယ္။ ဗိုလ္မွဴးကေလးနဲ႔ သူ႔လူတစ္သိုက္ ကေတာ့ ျပံဳး ေစ့ေစ့လုပ္ ရင္း က်န္ရစ္ ခဲ့ၾက တယ္။

မိုးဖြဲဖြဲ ေအာက္မွာ ၀ိဇၨာ ခန္းမ ဘက္ေလွ်ာက္လာၾက ရင္း စိတ္ထဲက သူငယ္မ ႏွစ္ ေယာက္ဆီ ေရာက္သြားမိတယ္။ ဒီကေန႔ မနက္၊ ျပံဳးမျပရေသး တာဟာ အေႂကြး တစ္ခုလိုပဲ။ ဂြတ္ေမာနင္းလို႔ မေျပာရေသး တာကလည္း လည္ေခ်ာင္းထဲ မွာ တစ္ဆို႔ဆို႔ ျဖစ္ေနတယ္။ ခုန္ထြက္ခ်င္ေနပံု ရတယ္။ ေကာင္းကင္မွာေတာ့ တိမ္ ေတြ ပါးစျပဳလာၿပီ။ မၾကာ ခင္ မိုးရပ္သြား မဲ့ပံုပဲ။ ကိုေရႊ ေရာင္ႀကီးဌာန ဆီေရာက္ေတာ့ အခန္႔သင့္ ပဲေတြ႕ ရတယ္။ ဒီ ေတာ့လည္း ဟိုတုန္းက အေၾကာင္း၊ ေရွးေဟာင္း ေႏွာင္းျဖစ္ကေလးေတြ ေျပာ ျဖစ္သြားၾကရျပန္ တယ္။ ၀မ္း သာစရာ တစ္ခု ကေတာ့ ကိုေရႊ ေရာင္ႀကီးမွာ အေျဖေတြ အကုန္လံုး ရိွတယ္။ သူကိုယ္ တိုင္လည္း ဖေလာ္ ေဆာ္ဖီတို႔၊ ဆိုက္ေကာ္ ေလာ္ဂ်ီတို႔၊ ဘာ သာေရးတုိ႔နဲ႔ အားလံုးေထြး လံုးရစ္ပတ္ၿပီး ေနတဲ့လူ။  ဒီေတာ့ လည္း တစ္ဖက္က မဟုတ္ရင္ တစ္ဖက္က လွည့္ၾကည့္လို႔ ရေနတယ္။ ျပႆနာ တစ္ရပ္ကို ေခါင္းၿမီး ျခံဳ၊ ေစာင္အုပ္ၿပီး အစမေပၚ ေအာင္ ခဲနဲ႔ဖိထားတာ မ်ဳိးလုပ္ တဲ့လူ မဟုတ္ဘူး။ ျပႆနာ ဆိုတာက ဆက္လက္ ႏွီးေႏွာ စရာ။ ဒီေတာ့ ႏွီးေႏွာျခင္း ဟာ အေျဖရဲ႕တစ္စိတ္တစ္ ပိုင္းပဲ။ ကိုယ္ကေတာ့ သူနဲ႔ စကား ေျပာရင္ ေက်နပ္မႈ တစ္မ်ဳိး ရလာျပန္တယ္။ လည္ ေခ်ာင္းထဲကေန ခုန္ထြက္မ သြားရေသးတဲ့ ဂြတ္ေမာနင္း တစ္လံုးဟာ ဆက္စဥ္းစား စရာပဲ။ ဆက္စဥ္းစားရင္ သူငယ္မကေလးေတြရဲ႕ မ်က္ ႏွာျမင္လာရမွာပဲ။ ဒီေတာ့ လည္း သူတို႔အျပံဳး ကေလး ေတြ ေပၚလာျပန္တယ္။ ဒါေတြအကုန္လံုးဟာ တရား ေသာ ဆက္စပ္မႈ ေတြခ်ည္းပဲ။ ကိုေရႊေရာင္ႀကီး ေျပာတာေတြ အားလံုးကို နားထဲမ၀င္ေပတဲ့ သိပ္သေဘာက် သြားမိတဲ့ စကားတစ္လံုး ကေတာ့ “အစ္ကိုႀကီးတို႔ရာ၊ ေလာက ႀကီးဆိုတာက ကိုယ္က ဖန္ ဆင္းထားတာမွ မဟုတ္ဘဲ” ဆိုတာပဲ။ ဟုတ္သားက လား။ ကိုယ္က ဖန္ဆင္း ထားတာ မဟုတ္ေတာ့ လည္း ေလာကႀကီးဟာ ကိုယ္မွန္း ထားတဲ့ အတိုင္း အျမဲတမ္း ျဖစ္မေန ႏိုင္ဘူး။ ကိုယ္ေတြး ၾကည့္လို႔ မျဖစ္တာေတြဟာ ဆက္ေတြးစရာ ေတြခ်ည္းပဲ၊ ဆက္မေတြး ဘဲ ရပ္လိုက္ၿပီး ျဖစ္သမွ် အေကာင္းေတြ ခ်ည္းပဲလို႔ ေတြးတာက ခပ္ ညံ့ညံ့ လူေတြရဲ႕ အေတြးမ်ဳိးပဲ ကိုး။

ကိုယ္တို႔ တစ္သိုက္ ေလအပစ္ ေကာင္းေနလိုက္တာ တစ္နာရီ သာသာေလာက္ၾကာ သြားတယ္။ ေတာ္မီကပဲ သြားစို႔လို႔ ေျပာတာနဲ႔ ကိုယ္ တို႔လည္း ကိုေရႊေရာင္ႀကီးကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး သူ႔႐ံုးခန္းက ထြက္လာတယ္။ အျပင္ဘက္ ေရာက္ေတာ့ သူ႔ စာေရး ေမာင္၀င္းေအာင္ နဲ႔ေတြ႕တယ္။ သူ ဒီမွာလုပ္မွန္း ကိုယ္က မသိဘူး။ ေမာင္၀င္းေအာင္က ဖရက္ဒီ အိမ္က ေမာင္ထြန္း ေရႊဆီ လာေနက်။ ညေနတိုင္ ကမာရြတ္ထဲ ဆီမွာ အတူသြား ေသာက္ေနက်။ ကိုေရႊေရာင္ အေၾကာင္း စကား မစပ္မိ ၾကဘူးကိုး။ သူက ဆရာႀကီး ကားမပါ ဘူးလားတဲ့။ တို႔ လမ္းေလွ်ာက္ ထြက္လာ တာ။ ဒီမွာ မိုး၀င္ ခိုရင္း ကိုေရႊေရာင္ကို ၀င္ေတြ႕တာ ပဲလို႔ ကိုယ္က ေျဖလိုက္ တယ္။ ေမာင္၀င္းေအာင္က မုိးေကာင္းကင္ႀကီးကို လွမ္း ၾကည့္လုိက္ရင္း ခုေနေတာ့ ေနကေလး ျပဴလာၿပီ။ တိမ္ ေတြကေတာ့ ရွိေသးတယ္ ဆရာႀကီးရယ္။ သိပ္စိတ္မခ် ရဘူး။ ကၽြန္ေတာ္လွမ္းၿပီး ထြန္းေရႊကို ဖုန္းဆက္လိုက္ ပါ့မယ္။ ဒီေကာင္ကို ကားနဲ႔ လာႀကိဳ ခုိင္းလုိက္မယ္။ ခဏ ေလာက္ ေစာင့္ပါလို႔ ေျပာ တယ္။ ေကာင္းသားပဲလို႔ ကိုယ္က ေျဖလုိက္မိတယ္။ သိပ္မၾကာ လုိက္ဘူး။ ႐ံုးခန္း ထဲဆီက ေမာင္၀င္းေအာင္ ျပန္ထြက္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ဖုန္းဆက္ လုိက္ၿပီ။ ထြန္းေရႊ လာပါလိမ့္မယ္ ဆရာႀကီးလို႔ ေျပာရင္း ေပၚတီကို အျပင္ ဘက္နားဆီကို သြားၿပီး ေကာင္းကင္ႀကီးကို ေမာ့ ၾကည့္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ကိုယ္တို႔နား ျပန္လာရင္း ေျပာ ျပန္တယ္။ ေႏြက ေႏွာင္းလို႔ အိုတဲ့အခါ၊ မုိးက ခုကာမွ အစ၊ ႏုပ်ဳိစ ဆိုေတာ့ ဘယ္ ဟာကမွ် အသား မက်ေသး ဘူး။ ဘာမွ် စိတ္မခ်ရဘူး ဆရာႀကီးရယ္။ အံု႔ခ်င္အံု႔၊ ရြာခ်င္ရြာ၊ သာခ်င္သာပဲ။ အုိ၊ ထိန္းမရ။ ပ်ဳိ၊ စိမ္းဆတ္ ဆတ္ဆိုတာ မ်ဳိးေပါ့ ဆရာႀကီး ရာ။ ဟဲဟဲတဲ့။ သူကလည္း အလာ သားကိုးလို႔ ကိုယ္က ေတြးလိုက္ မိျပန္တယ္။ တံငါ နားနီး တံငါျဖစ္ႏိုင္ ေသးရင္ ဖေလာ္ေဆာ္ဖာေတြ အနားေန ေတာ့ ဖေလာ္ေဆာ္ဖာ နားနီး ဖေလာ္ေဆာ္ဖာ ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္ရမွာ ပဲေပါ့။

ကိုေရႊေရာင္ႀကီး လည္း ထြက္လာၿပီး ဖုိးေစာထြန္းနဲ႔ စကားဆက္ ေနတယ္။ ဖုိးေစာ ထြန္းတို႔ ကိုေရႊေရာင္ တုိ႔ဆီမွာ အတိတ္ ေတြဟာ တစ္ပံုခ်ည္း ပဲ။ ကုိယ္တုိ႔ ေတာ္မီတို႔က ေတာ့ အတိတ္ေတြကို အထိုက္ အေလ်ာက္ ျဖဳတ္ခ် ထားလုိက္ခဲ့ၿပီ။ ေတာ္မီမွာက အနာဂတ္ ဆိုတာ နည္းနည္း ရွိတယ္။ ကိုယ့္မွာေတာ့ မရွိ သေလာက္ပဲ။ ေန႔ျမင္ ည ေပ်ာက္ေတြမ်ား တဲ့အရြယ္က ေရာက္ႏွင့္ ေနၿပီကိုး။ မနက္ တုိင္ ေလွသင္းဆီမွာ ေတြ႕ရ တဲ့ သူငယ္မ ကေလးေတြလုိ ပဲ။ ဒီကေန႔ ေတာ့ မေတြ႕ရ ေတာ့ဘူး။ မေတြ႕ ရေပတဲ့ ေတြးေန ရေသးတယ္။ မနက္ ျဖန္ဆီ က်ရင္ ေတြ႕ေကာင္း ေတြ႕ေလမလားပဲ။ ေတြ႕ေတာ့ ေကာ။ ေတြ႕ရင္ ျပံဳးျပ ရမွာပဲ။ အျပံဳးက အဲဒီေနရာ၊ အဲဒီ၀န္း က်င္မွာ တည္ေနတဲ့ အရာ။ တစ္စံု တစ္ရာပဲ။ ကုိယ့္ဆီမွာ မရွိသလုိ သူတို႔ဆီ မွာလည္း ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။ မနက္ျဖန္ မွာေတြ႕လုိ႔ ေျပာရမဲ့ ဂြတ္ေမာ နင္းဟာ ဒီကေန႔ မနက္က ေမြးဖြားခြင့္ မရခဲ့တဲ့ ဂြတ္ေမာ နင္းမ်ဳိး။ အသက္မရွိ ခဲ့တဲ့ ဂြတ္ေမာနင္းမ်ဳိး။ လည္ ေခ်ာင္းထဲကေန ခုန္ထြက္ လာခြင့္ မရခဲ့တဲ့ ဂြတ္ေမာနင္း မ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ မနက္ျဖန္ အတြက္ ဂြတ္ေမာနင္းက တကယ္ေတာ့ ေရာက္မလာ ေသးဘူး။ ရွိမေန ႏုိင္ေသး ဘူး။ ကုိယ္တုိ႔ ငယ္စဥ္က ေတာ့ ျပံဳးတယ္ဆုိတာ ကိုယ္ က ျပံဳးတာလုိ႔ ထင္ခဲ့ ဖူးၾက တယ္။ တကယ္ေတာ့ ျပံဳး တာ- ရယ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ၀မ္း နည္းတာ- ငိုတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဒါေတြဟာ ရပ္၀န္းတစ္ခု တည္းမွာ ေနရာ တစ္ခုတည္း မွာပဲ ျဖစ္ေနတာ။ အျမဲတမ္း ရိွေနတာေတြ မဟုတ္ဘူး။ အျပံဳးဆုိတာ ေတြဟာ ဘယ္ တုန္း ကမွ် ရပ္တန္႔ ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ အငိုေတြဟာ ဘယ္ေတာ့မွ် ၿပီးမသြားဘူး။ ခုေနေတာ့ ကုိယ့္ဆီမွာ ျပံဳး စရာ ေတြက ရိွေနဦးမွာ။ ျဖစ္ လာဖုိ႔က ၀န္းက်င္ လုိတယ္။ အငိုတုိ႔၊ အျပံဳးတုိ႔ ဆုိတာေတြ က ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္းလုိ။ ႏုိပ်ဳိျခင္းတုိ႔၊ အုိမင္းျခင္းတုိ႔ လို၊ သီးျခား ရပ္၀န္းထဲက သီး ျခားအေၾကာင္း အရာေတြပဲ။ ျဖစ္ေနျခင္း ဆုိတာ ေတြဟာ တိမ္ေတြလိုပဲ။ “သည္”နဲ႔“၏” နဲ႔ ဆံုးပစ္လ ိုက္လုိ႔ မရဘူး။ ေရြ႕ေနမွာပဲ။ မေတာ္ မနက္ျဖန္ မနက္မွာမ်ား သူငယ္မ ကေလး ေတြနဲ႔ေတြ႕ လိုက္ရရင္ ကုိယ့္ ဆီမွာ အျပံဳးေတြ ျဖစ္လာမွာ။ တားထား လို႔ရမွာ မဟုတ္ ဘူး။ မနက္ျဖန္ မနက္နဲ႔ လိုက္ ေလ်ာညီ ေထြျဖစ္တဲ့ ဂြတ္ ေမာနင္း တစ္ခု ေပၚလာဦးမွာ။ ေက်နပ္မႈ တစ္ခုခု ပါ ျဖစ္လာ ဦးမွာပဲ။ မနက္ျဖန္ မနက္ အတြက္ ေက်နပ္မႈဟာ ခုေန မရိွႏုိင္ဘူး။ ခုေနေတာ့ ကိုေရႊေရာင္ႀကီးရဲ႕ မဆံုးႏုိင္ ေအာင္ ခ်ာခ်ာလည္ ေနတဲ့ သံသရာ ဆုိတာႀကီးပဲ ကုိယ္ တုိ႔အနားမွာ ရိွေနတယ္။ အဲဒီ သံသရာႀကီး အထဲမွာ သူငယ္ မကေလးေတြရဲ႕ အျပံဳးေတြ ဟာ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ ေပၚ လာ ေနတတ္တယ္။

ခဏၾကာ ေတာ့ ေမာင္ ထြန္းေရႊ ေရာက္လာတယ္။ ကိုယ္တုိ႔လည္း ကုိေရႊေရာင္ တုိ႔ ဆရာ တပည့္ကို ႏႈတ္ ဆက္ၿပီး ကားေပၚတက္ လိုက္ၾကတယ္။ ထံုးစံ အတုိင္း ကိုယ္က ေရွ႕ခန္းမွာ ၀င္ထိုင္ လိုက္တယ္။ ေမာင္ထြန္းေရႊ က ကုိယ့္ကုိၾကည့္ၿပီး တစ္ခု ခုေျပာမယ္လုိ ဟန္ျပင္တယ္။ သူက စကား ေျပာရင္ “ကၽြန္ေတာ္ မေျပာ ဘူးလား” ဆုိတဲ့ စကားအခံ ကေလးနဲ႔ စတတ္တယ္။ သူ႔ စကားကို “သည္”နဲ႔“၏”နဲ႔ ဆံုးမပစ္ ဘူး။ ဘာကို ဆုိလုိမွန္းေတာ့ ကုိယ္လည္း သိပ္သေဘာ မေပါက္လွဘူး။ တစ္ခါတ ေလ ဘာမွ်လည္း ဆက္မေျပာ ဘူး။ ေမာင္ထြန္းေရႊက ေျပာမဲ့ ဟန္ျပင္ ေပတဲ့ အေတာ္ၾကာ ေအာင္ ဘာမွ်မ ေျပာေသး ဘူး။ ကိုယ္ကေတာ့ နားစြင့္ ေနမိတယ္။ တကၠသုိလ္ေဆး ႐ံုဘက္နားဆီအေရာက္မွာ ေမာင္ထြန္းေရႊက ကားေမာင္း ေနရာက ကုိယ့္ဘက္ တစ္ ခ်က္ကေလး လွည့္ၾကည့္လိုက္ ရင္းေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာဘူး လားတဲ့။ ဒီေနာက္ ဘာမွ်ေတာ့ ဆက္မေျပာဘူး။
 

(ေရာေရာေယာင္ေယာင္ ေမာင္ဘေမာင္၏ ၀တၳဳတိုမ်ား မွ)

ျမင့္သန္း
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း ဇန္န၀ါရီလ ၂၀၁၃)

Popular posts from this blog

အိပ္ေဆး ေသာက္၍ အိပ္မေပ်ာ္နုိင္ေသာ ေရာင္စံုညမ်ား

ဝတၳဳတုိ မတိုရသည့္ အေၾကာင္း (ျမင့္သန္း)

ပုိမုိညံ႔ဖ်င္းေသာ စိတ္ကူးထည္တုိ႔ျဖင့္ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနႏုိင္ရန္ အားထုတ္မႈ (ျမင့္သန္း)