October 15, 2014

ရြာထဲရပ္ထဲမွာကေတာ့ျဖင့္ (ျမင့္သန္း)





တုိင္းျပည္ႀကီးလြတ္လပ္ေရးရလာတာဆယ္ႏွစ္နီးပါးရွိလာေပတဲ႔ ဒုံရင္းကေတာ့ ျခဳံတြင္းမွာဒုံရင္းပဲ ျဖစ္ေနတုန္း။ က်ဳပ္တုိ႔တုိင္းၿပည္ႀကီးအေတာ့္ကုိ ေျပာင္းလဲသြားတာလုိ႔ လူထူထူမွာေျပာေလ့ရွိတာကေတာ့ ဆရာႀကီးဦးလွေအမာင္ပဲ။ သူကေတာ့ ေက်ာင္းဆရာေဟာင္းႀကီးကုိ။ အရပ္ထဲမွာေတာ့ ပညာတတ္။ ဒီေတာ့လည္းသူ႔ကုိဘယ္သူကမွ် အျပဳိင္မေျပာရဲႀကဘူး။ သူ႔ကုိျပဳိင္ၿပီးေျပာရဲတာမရွိဘူးရယ္လုိ႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ရွိေတာ့ရွိတယ္။ တာလမ္းဟုိဖက္ဆီကမူလတန္းေက်ာင္းကေလးမွာအခုေက်ာင္းအုပ္ျဖစ္ေနတဲ႔ ဆရာျမတုိ႔၊ ကြန္ၿမဴနစ္လူထြက္ဦးထြန္းခင္တုိ႔ေလာက္ပဲ။ စာသင္တုိက္ႀကီးမွာရပ္ကိစၥရြာကိစၥေျပာၾကဆုိၾကတဲ႔အတခါ အၿမီးအေမာက္မတည့္စရာကေလးေတြ ေပၚလာလုိ႔ ဆရာႀကီးဦးလွေမာင္နဲ႔ ထိပ္တုိက္တုိးလုိ႔ “ႏုိး”ေျပာစရာမ်ားေပၚလာရင္ေတာ့ ဦးထြန္းခင္ႀကီးကုိပဲအားကုိးၾကရတယ္။ ဆရာျမႀကီးကေတာ့ ရန္မမ်ားဘဲ အမွန္တရားကေလးနဲ႔ပဲ ေနခ်င္တာေၾကာင့္ ဘယ္သူက ဘာေျပာေျပာ ဟုတ္သာေပါ႔ဗ်ာ လုိ႔ပဲ ေျပာတတ္တယ္။ လူငယ္ပုိင္းထဲကဆုိ ေတာင္ရြာက ေမာင္တာနဲ႔ သူၾကီးတူ ေမာင္မူပဲ။ လူငယ္ပုိင္းလုိ႔ ဆုိရတာက ဦးလွေမာင္တုိ႔၊ ဦးထြန္းခင္တုိ႔ထက္ ငယ္လုိ႔။ သူတုိ႔ကေတာ့လည္း အရပ္ထဲက ကာလသားေတြအေပၚမွာ၊ လူလတ္ပုိင္းေတြအေပၚမွာ ၾသဇာရွိတယ္။ သုိ႔ေပသိ ဦးလွေမာင္ႀကီးေျပာတာဆုိတာနဲ႔ သူတုိ႔သိထားတာ လြဲေနရင္…ဟာဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ာဟာက မဟုတ္ေသးပါဘူး….ဆုိတာနဲ႔စၿပီး ေရွ႕ဆက္ဖုိ႔အေတာ္ခက္ေနတတ္တယ္။ ခက္ဆုိ ရြယ္တူတန္းတူေတြမဟုတ္လုိ႔ပဲ။ ရြယ္တူတန္းတူေတြဆုိရင္ျဖင့္ ေမာင္မူက ထၿပီးနားရင္းရုိက္မွာ။ ေမာင္မူက သုံးခ်က္ေလာက္ရုိက္ၿပီးရင္ ေမာင္တာႀကီးက ဟေကာင္ေတြ မလုပ္ႀကနဲ႔ မလုပ္ၾကနဲ႔ဆုိၿပီး ဝင္ဆြဲတတ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ နားရင္းရုိက္ရတဲ႔လူကလည္း ရုိက္လုိက္ရလုိ႔ ေက်နပ္ၿပီ။ အရုိက္ခံရတဲ႔လူကလည္း ေက်နပ္သည္ျဖစ္ေစ မေက်နပ္သည္ျဖစ္ေစ အရုိက္ခံရၿပီးၿပီ။ ေျပာစမွတ္ျဖစ္ က်န္ရစ္တာကေတာ့ ေမာင္တာႀကီးရွိေပလုိ႔ဆုိတာပဲ။ ေမာင္တာကေတာ့လည္း သူ႔ထုံးစံအတုိင္း ပါးစပ္တျဖဲျဖဲ၊ တဟဲဟဲနဲ႔ရယ္။ ေလာကႀကီးကုိ ၿငိမ္းခ်မ္းေစခ်င္တဲ႔လူ။ ဒါေၾကာင့္ အရီးျမတင္ကေတာ့ ေျပာေလ့ရွိတယ္။ ေလာကႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္း၊ မၿငိမ္းခ်မ္းေတာ့မသိဘူး။ ေမာင္တာကေတာ့ ျပဳံးျပရလြန္းလုိ႔ ပါးေညာင္းေလာက္ၿပီတဲ႔။
          တကယ္ေတာ့ ဦးလွေမာင္ကုိ ႏုိင္တာက တုိက္အုပ္ပဲ။ စာသင္တုိက္ႀကီးက ဆြမ္းစားေက်ာင္းဆီမွာ အစည္းအေဝးဘာညာလုပ္ႀကလုိ႔ စကားေျပာႀကတဲ႔အခါ ဆုိင္ဆုိင္မဆုိင္ဆုိင္ မင္းတုိ႔ဟာကကြာ ကုိလုိနီမရွိေတာ့လုိ႔၊ ဒီမုိကေရစီရေနကာမွ….ရယ္လုိ႔ အစခ်ီၿပီး ဆရာႀကီးဦးလွေမာင္က ဝင္ေျပာေလ့ရွိတတ္တယ္။ ဆုိင္ဆုိင္ မဆုိင္ဆုိင္လုိ႔ ေျပာရတာက ဦးလွေမာင္ႀကီးက ဒီကလူေတြလုိ ေတာလုိက္အုံပါ ေနတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ ေျပာၿပီးပါပေကာ။ သူက ပညာတတ္။ အၿငိမ္းစားေက်ာင္းဆရာဆုိေပတဲ႔ ေက်ာင္းဆရာကုိ ေဂ်ာင္းကြာ လုပ္မရဘူး။ ေျပာၿပီးပါပေကာ။ သူက ေက်ာင္းဆရာပဲ။ ေသတဲ႔အထိဆုိတာေတာင္ မလုံေလာက္ေသးဘူး။ ကမၻာႀကီးတည္ေနသေရြ႕ တည္တဲ႔ ကပၸ႒ီတိေလးခုမွာေတာင္ ေနာက္ဆက္တြဲတစ္ခုအျဖစ္နဲ႔ ေက်ာင္းဆရာ ဆုိတာကုိ ျဖည့္လုိ႔ရရႈ္ ျဖည့္ဖုိ႔ေကာင္းတယ္။ ကုိလုိနီ…ရယ္၊ ဒီမုိကေရစီ…ရယ္ ဆုိတာကုိ အင္မတန္ခံတြင္းေတြ႕တာ။ ဦးလွေမာင္ႀကီးက စကားဝုိင္းထဲ ဝင္ေျပာေတာ့မယ္လုိ႔ အပ်ဳိးခင္းတယ္ဆူိတာနဲ႔ တုိက္အုပ္ကလည္း တစ္ခ်ီတည္းနဲ႔ အရုိးအရင္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေတာ့တာ။ ဒီမယ္ ဆရာႀကီး…။ မဟုတ္ရင္ ဒီမယ္ ကုိလွေမာင္ႀကီး… ရယ္လုိ႔ ေခၚလုိက္ရင္း ခင္ဗ်ားနဲ႔ ကုိလုိနီေတြ၊ ဒီမုိကေရစီေတြ ခဏထားဦး။ ၿပီးကာမွ ခင္ဗ်ားနဲ႔က်ဳပ္ ဒီထက္အေရးႀကီးတာ တုိင္ပင္ရဦးမယ္လုိ႔ ေျပာတတ္တယ္။ဒီေတာ့လည္း ဦးလွေမာင္ႀကီးက ၿငိမ္သြားေရာ။ ၿငိမ္ဆုိ လူထူထူထဲမွာ တုိက္အုပ္က ရပ္ကိစၥရြာကိစၥထက္ အေရးႀကီးတာကုိ တုိတုိးတိတ္တိတ္ တုိင္ပင္ဦးမွာဆုိေတာ့လည္း သူက အေတာ့္ကုိ အေရးပါတဲ႔ ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္သြားျပန္တာကုိး။
          ဦးလွေမာင္ႀကီး ၿငိမ္သြားတယ္ဆုိေပသိ ဆြမ္းစားေက်ာင္းနံရံမွီၿပီး ထုိင္ေနၾကတဲ႔ ေမာင္မူတုိ႔၊ ေမာင္တာတုိ႔၊ ဆရာၿမႀကီးတုိ႔က အခ်င္းခ်င္းၾကည့္ၿပီး ျပဳံးၾကတယ္။ သူတုိ႔ကေတာ့ တုိက္အုပ္ကုိ ေၾကာက္တာနဲ႔ အစည္းအေဝးထဲ လာထုိင္ေနၾကရတာပဲ။ ေနာက္နားဆီကေနသူတုိ႔ခ်င္း ခပ္တုိးတုိးန႔ဲ ဟာဝါးပန္းရင္း မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ ရရာရေၾကာင္းက်င့္စဥ္ထဲ မပါတဲ႔ ထိနမိဒၶကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းေနၾကတာ။ ၿပဳံးၾကဆုိ တုိ႔ကုိယ္ေတာ္ေတာ့ျဖင့္ ကုဋီက်င္းအသစ္တူးစရာရွိသလား။ ေက်ာင္းနံရံေရနံသုတ္ဖုိ႔ ရွိသလားပဲလုိ႔ ခ်က္ခ်င္းေတြးလုိက္မိၾကလုိ႔။ လူထူထူမွာ ဦးလွေမာင္ႀကီးကုိ အဲသလုိမ်ဳိး ေျပာရင္း ေနာင္မွ အသာေခၚၿပီး တုိက္အုပ္က ခုိင္းေနက်။ ဦးလွေမာင္ႀကီးက ၾကီးၾကပ္ၿပီး ေက်ာင္းသားကေလးေတြ၊ အရပ္ထဲက ကေလးေတြကုိ ခုိင္းရတယ္။ ဒါ တုိက္အုပ္ရဲ႕ ပညာပဲ။ ဦးလွေမာင္ႀကီးကေတာ့လည္း အမွတ္မရွိဘူး။ သူ႔အတြက္ကေတာ့ အေရးႀကီးတာေတြတုိင္ပင္ရဦးမွာ ဆုိတာကုိက ကဏၰသုခတစ္ရပ္ကုိး။ လူသူေလးပါးထဲမွာ သူကုိယ္သူ ငါဟာ အထင္ကရပါကလားရယ္လုိ႔ ျမင္တာကုိး။ ဒါေၾကာင့္ ၿမဳိ႕ကေန မၾကာမၾကာ လာတတ္တဲ႔ ဆရာေႏွာင္းႀကီးကေတာ့ ဦးလွေမာင္ႀကီးနဲ႔ တုိးရင္ အုိက္ကြန္းႀကီးလုိ႔ ေခၚေလ့ရွိတယ္။ ဆရာေႏွာင္းႀကီးအေျပာကေတာ့ ခုေခတ္ၿမဳိ႕ေပၚက ကေလးေတြက အုိက္ကြန္းကုိ အထင္ကရလုိ႔ ဘာသာျပန္ဆုိပဲ။ ထားေတာ့ ဒါက တစ္ပုိင္း။
          ဆရာႀကီးဦးလွေမာင္ရဲ႕ ကုိလုိနီတုိ႔၊ ဒီမုိကေရစီတုိ႔ဆုိတာေတြက အရပ္ထဲမွာ ဘယ္သူကမွေတာ့ သိပ္မသိၾကဘူး။ သုိ႔ေပသိ ကုိလိုနီဆုိတာေတြ မရွိေတာ့ကာမွာ ကုိလုိနီဘာသာစကားက အေတာ္ကေလး ေနရာရလာတယ္။ တည့္တည့္ေျပာရရင္ေတာ့ ကုိလိုနီစကားကေလး တစ္ခြန္းႏွစ္ခြန္းထည့္ေျပာကာမွ လူရာဝင္သလုိျဖစ္ေနတယ္။ အရပ္ထဲဆီမွာေတာ့ ေဂၚယာသံထြက္တယ္လုိ႔ ေခၚၾကတာပဲ။ တုိက္အုပ္ေတာင္မွပဲ ေက်ာင္းမွာ စာသင္သားေတြ အရပ္ျပန္လုိ႔ အခ်ိန္ပုိကေလးရေနတဲ႔အခါမ်ဳိးမွာ ဆရာႀကီးဦးလွေမာင္ဆီက ျပည္ဆရာႀကီး ဦးေဘစာအုပ္ငွားၿပီး ဘုိလုိအေျပာက်င့္သတဲ႔။ တုိက္အုပ္တင္ ဘယ္ဟုတ္မလဲ။ တစ္သက္လုံးပါဠိပတ္သားနဲ႔ ေျပာေလ့ရွိတဲ႔ ဓာတ္ဆရာဦးမွန္ဆီကေတာင္ ေဂၚယာသံကေလး ၾကားလာရတယ္။ အရင္ကေတာ့ ဦးမွန္က ဝဋ္နာကံနာကလြဲေတာ့ ဖြဲနဲ႔ဆန္ကြဲေလာက္ပဲ ထင္တဲ႔လူ။ ဦးမွန္ မမွန္ရင္ ကုိယ့္အိမ္ကုိ ျပန္မယ္လုိ႔ ေၾကျငာထားတဲ႔လူ။ ဒီလုိလူမ်ဳိးဆီကေတာင္ ဘုိသံထြက္လာေနတယ္။ ဦးမွန္ ေဖာ္ေရာင္းတဲ႔ ၾကက္သြန္ျဖဴေဆးလုံးေလးေတြရဲ႕ ေၾကာ္ျငာေဆာင္ပုဒ္ေတာင္ ေျပာင္းသြားတယ္။ အရင္ကေတာ့ ရန္ကုန္ဆီက ေသြးေဆးေတေဆးေၾကာ္ျငာသလုိ မအုိေသးတဲ႔သူ အပ်ဳိကေလးနဲ႔ တူ ဆုိတာမ်ဳိး။ ျမန္မာသံစစ္စစ္ကေလး။ ခုေတာ့ ဦးမွန္က သူ႔ေဆးကုိ ေဂၚယာသံကေလးထည့္ေၾကျငာတယ္။ အမ်ားခ်စ္ေအာင္၊ ဂါးလစ္ေဆာင္ တဲ႔။ ၾကက္သြန္ျဖဴကုိ ၾကက္သြန္ျဖဴမေခၚေတာ့ဘဲ ဂါးလစ္တဲ႔။ ဦးမွန္ ေဖာ္ထားျပီး ေရာင္းမထြက္တဲ႔ ၾကက္သြန္ျဖဴ ေဆးလုံးမ်ားကလည္း ဂါးလစ္ဆုိကာမွပဲ အဝယ္လုိက္လာတာကုိး။ ၾကက္သြန္ျဖဴေတာင္ ေဂၚယာအသံထြက္လုိ႔ ဂါးလစ္ဘဝေရာက္ကာမွ အစြမ္းထက္လာေလေတာ့ အရပ္ထဲက ကေလးေတြ ဘုိလုိညွပ္ေျပာတာက သိပ္အျပစ္ဆုိစရာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေဂၚယာသံေပါက္ေတာ့မွ လူေတြလည္း ေျမာက္လာၾကသေပါ႔။
          သုိ႔ေပသိ ဒီလုိေဂၚယာသံေပါကလုိ႔ လူေတြ ေျမာက္ေနတာကုိ အရီးျမတင္ကေတာ့ ၾကည့္မရဘူး။ နားထဲ ျမင္ျပင္းကပ္ေနပုံရတယ္။ လွေမာင္ႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ကာမွ ငါ ေျပာဦးမယ္လုိ႔ ေျပာရင္း ေတးထားတယ္။ သူ႔စိတ္ထဲမွာေတာ့ ဦးလွေမာင္ႀကီး စနက္လုိ႔ ထင္ထားတာ။ သူ႔တူမ သန္းတင္မကေတာ့ အက်ဳိးအေၾကာင္း ေျပာေသးတယ္။ သိပ္မတြင္ဘူး။ ညည္းအစုိးရစစ္ ခုနစ္တန္းထုိင္ဖူးတာနဲ႔ ငါ့ကုိ ဆရာလာမလုပ္နဲ႔လုိ႔ တစ္ခြန္းေျပာတာနဲ႔တင္ သန္းတင္မလည္း ေရွ႔မဆက္ရဲေတာ့ဘူး။ ဒါတင္ ဘယ္ဟုတ္ေသးလဲ။ ညည္းမ်ား အစုိးရစစ္ခုနစ္တန္းေအာင္ခဲ႔ရင္ ငါေတာ့ ဒီအရပ္ေနလုိ႔ျဖစ္မယ္ မထင္ေတာ့ဘူးလုိ႔ ေျပာတတ္ေသးတာ။ ဒီေတာ့လည္း သန္းတင္မခမ်ား ခုနစ္တန္းတက္တုန္းက ညားခဲ႔ရတဲ႔ ေဂၚယာစာလုံးအခ်ဳိ႔ကုိေတာင ္ျပတ္စဲခန္းဖြင့္ထားရရွာတယ္။ တကယ္ေတာ့ သန္းတင္မက အရီးျမတင္အေပၚအေတာ္ေကာင္းရွာတာ။ သူကလည္း အရီးလုိပဲ အိပ္ေထာင္ရက္သားမျပဳဘဲ အရီးဆီမွာ လာေနရင္း အရီးကုိ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေနတာပဲလို႔ ေျပာရမွာ။ သူ႔အေမ ေဒၚႀကီးျမခင္က ေျမာက္ဘက္ထဲဆီက။ သန္းတင္မေအာက္က သားႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူတုိ႔နဲ႔အတူေနတယ္။ သန္းတင္မက ငယ္ငယ္ကတည္းက အရီးျမတင္နဲ႔ အတူေနလာေတာ့ အရီးက အေမြစား အေမြခံ ေမြးစားထားတယ္။ ခုဆုိ အရီးျမတင္အခ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္လာတယ္ ေျပာရမလားဘဲ။ ဟူုိတစ္ေလာဆီကတင္ သန္းတင္မက ေမာင္မူနဲ႔ ေမာင္တာကုိ ၾကိမ္းေနတာ ေတြ႔လုိက္ရေသးတယ္။ တုိင္းျပည္ႀကီး လြတ္လပ္ေရးရတယ္ ဆုိကာမွ နင္တုိ႔က တရုတ္မၾကဳိက္ရတာနဲ႔ ၊ ကုလားမၾကဳိက္ရတာနဲ႔။ နင္တုိ႔က ေဂၚယာကုိ ျပန္ၿပီး လြမ္းေန၊ တမ္းေနၾကရေအာင္က ေဂၚယာေတြကုိ နင္တုိ႔အဘမ်ားထင္ေနလုိ႔လားလုိ႔ ေျပာတာ။ မလုိအပ္ေတာ့မွပဲ နင္တုိ႔မွာ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ထက္သန္ေနလုိက္ၾကတာလုိ႔လည္း ေကာက္ခ်က္က ခ်လုိက္ေသး။ သန္းတင္မက ေမာင္မူတုိ႔ ေမာင္တာတိူ႔နဲ႔ ေက်ာင္းေနဖက္မုိ႔ သင္းတုိ႔က သူ႕ပါးစပ္တစ္ေပါက္ကုိေတာ့အ ေၾကာက္သားရယ္။
          ဒီအေၾကာင္းကေလးေတာ့လည္း ထည့္ရွင္းဦးမွ။ ျဖစ္တာက ဒီလုိ။ ေရတိမ္ေခ်ာင္းဖ်ားဖက္ဆီမွာ တံတားထိပ္ကားဆိပ္က အာ့စိန္ႀကီးတုိ႔အမ်ဳိး အာ့က်ဴတုိ႔က ေျမတစ္ကြက္ရွိတယ္။ ၾကာလွၿပီ။ ခုေတာ့ သူတုိ႔က ဘဲေမြးခ်င္တယ္။ ေရကုိ ျမစ္ဖ်ားကေန စက္နဲ႔ စုတ္ၿပီး ေခ်ာင္းဖ်ားဆီျဖည့္မွာတဲ႔။ ရန္ကုန္ဆီက စင္ေရာ္ကုမၸဏီက ဆုိသလားပဲ။ ဂ်ပန္ျပည္က ေရစုပ္စက္ေတြ သြင္းသတဲ႔။ အဲဒါေတြနဲ႔ေရစုပ္ၿပီး လုပ္ၾကမွာ။ တကယ္ေတာ့ ေရတိမ္ေခ်ာင္းဖ်ားမွာက မုိးအခါေလာက္ပဲ ေရရွိတာ.။ ခုလုိေရသြင္းလုိက္ရင္ တစ္ႏွစ္ပတ္လုံးေရရွိေနေတာ့ အထက္ဖက္နားဆီကလူေတြ အေတာ္ဟန္က်သြားမွာ။ သုိ႔ေပသိ ေမာင္မူတုိ႔ ေမာင္တာတုိ႔က မႀကဳိက္ဘူး။ တစ္အခ်က္ သူတုိ႔ပူေနတာက ဧရာဝတီျမစ္ေရခန္းသြားမွာကုိပဲ။ ျမစ္ထဲကေရကုိ စက္နဲ႔ စုပ္ယူရင္း ျမစ္ေရေတြ ကုန္သြားမွာ စုိးဆုိပဲ။ ႏွစ္အခ်က္ကေတာ့  ဧရာဝတီျမစ္ထဲ ေရနည္းသြားရာက ဧရာဝတီျမစ္ေရေတြ စီးဆင္းသြားတဲ႔ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ပါ ေရက်သြားရင္ျဖင့္  ကၽြန္းေပၚလာ ေသာင္ထြန္းလာရင္ေတာ့ အေနာက္ဘက္ဆီက ဘဂၤါလီေတြ ပင္လယ္ေအာ္ကုိ ျဖတ္ပီး ဒီဘက္ဆီကုိ ကုန္းေၾကာင္းေလွ်ာက္လာရင္ မခက္ဘူးလားတဲ႔။ ေမာင္တာႀကီးက အေျပာေကာင္းေကာင္းနဲ႔ က်ဳပ္တုိ႔အရပ္က ေသးေသးကေလးပါဗ်ာ။ တရုတ္ႀကီးနဲ႔ ကုလားႀကီးအၾကားမွာ ညပ္ေနတာပါ။ သူတုိ႔ ေခ်ာင္းတစ္ခ်က္ ဟတ္တာနဲ႔ က်ဳပ္တုိ႔ ျပားခ်ပ္သြားမွာပဲလုိ႔လည္း ေျပာေရာ အရပ္က လူေတြလည္း မ်က္လုံးျပဴးၾကေတာ့တာ။ အာ့က်ဴတုိ႔လုပ္မယ့္အစီအစဥ္ ပ်က္ကေရာပဲ။ ဒါတင္ ဘာဟုတ္ေသးလုိ႔လဲ။ ေတာင္ရြာမွာ ေမာင္တာရွိေပလုိ႔လုိ႔ ေျပာစရာေတာင္ ျဖစ္လာတယ္။ ေမာင္မူကုိေတာ့လည္း သိပ္မေျပာရဲၾကဘူး။ သူႀကီးတူ ေမာင္မူမွာက သူ႔ဦးေလးသူႀကီးမင္း ေပးထားရစ္တဲ႔ ႏွစ္လုံးျပဴးႀကီးတစ္လက္ ရွိတယ္။ ဟုတ္ပါ႔၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖုိ႔ဆုိတာက လက္နက္လုိတာပဲ။ ရန္မမ်ားဘဲ အမွန္တရားနဲ႔ နီးေအာင္ လက္နက္ေဆာင္ ေအာင္ ဆုိတဲ႔ ေခတ္ကုိး။
          အဲဒီတုန္းက တာလမ္းဟိုဘက္ဆီက ကြန္ၿမဴနစ္လူထြက္ ဦးထြန္းခင္နဲ႔ ဆရာျမႀကီးတုိ႔က သိပ္မၾကဳိက္လွဘူး။ သူတုိ႔ေတြက အလံနီကြန္ျမဴနစ္ဆုိသလား၊ ဆုိရွယ္နီဆုိသလား၊ အယူရွိတဲ႔လူေတြတဲ႔. တုိက္အုပ္တုိ႔၊ ဆရာႀကီးလွေမာင္တုိ႔ကေတာ့ သူတုိ႔ကုိ ျပည္ဆရာႀကီးဦးေဘ အသံထြက္နဲ႔ မာ့ကဆစ္ေတြလုိ႔ ေခၚတယ္။ မာ့ကဆစ္ဆုိကလည္း ဟုိးအေနာက္ဘက္ဆီက…။အင္း။  ျဖတ္ေျပာရရင္ေတာ့ အေနာက္္ဘက္ဆုိေပသိ မဇၥ်ိမတုိင္းဆုိတာက ဒီနားကေလးက အေနာက္ဘက္။ ခုေတာ့ ကုလားေတြေနတဲ႔ ကုလားျပည္ေပါ႔။ ခုေျပာေနတဲ႔ အေနာက္ဘက္ဆုိတာက မဇၥ်ိမတုိင္းထက္ အေနာက္ဘက္က်ေသးတယ္။ ေဂၚယာေတြေနတဲ႔အေနာက္ဘက္။ အဲဒီဆီက ကုလား မာ့(ခ)ဆုိတဲ႔ မုတ္ဆိတ္ဖြားဖြားနဲ႔ ကုလားျဖဴႀကီးရဲ႕ ဝါဒတဲ႔။ ဦးထြန္းခင္တုိ႔၊ ဆရာျမတုိ႔က အဲဒါႀကီးကုိ ကုိးကြယ္တာဆုိပဲ။ ေရတိမ္ေခ်ာင္းဖ်ားကိစၥကုိ စာသင္တုိက္ႀကီးက ဆြမ္းစားေဆာင္မွာ  လူစုၿပီး ေျပာၾကဆုိၾကေတာ့ အေတာ့္ကုိ ေျပာၾကဆုိၾကေသးတာ။ ဦးထြန္းခင္တုိ႔ကေတာ့လူ႔အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ဆုိရွယ္လစ္နည္းလမ္းတက် လုပ္ၾကဖုိ႔ဘာဘာညာညာေတြ ေျပာေပသိ၊ ေမာင္မူတုိ႔ ေမာင္တာတုိ႔ကုိ မလွန္ႏုိင္ဘူး။ သူတုိ႔က လူအင္အားေကာင္းတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ တုိက္အုပ္ကပဲ ဟုိလုိလုိဒီလုိလုိလုပ္ၿပီး စကားဝိုင္းရပ္ပစ္လုိက္ရတယ္။ အဲသလုိ ဟုိလုိလုိဒီလုိလုိ လုပ္တာကုိေတာ့  တုိက္အုပ္က ပုိင္တယ္။ သုိ႔ေပသိအရီးျမတင္ၾကိမ္းတာကေလးေတာ့ ခံလုိက္ရတယ္။ ဝုိင္းသိမ္းလုိ႔ ျပန္ၾကမယ္လုပ္ေတာ့ အရီးျမတင္က ဘုန္းႀကီးကုိ တုိင္တည္ရင္း ေျပာတယ္။ ကုိယ္ေတာ္ က်ဳပ္ေျပာဦးမယ္။ ခုဟာက အခ်ိန္ကုန္တာ သက္သက္ပဲ။ထြန္းခင္တုိ႔ ေက်ာင္းဆရာတုိ႔ေရာ၊ ဟုိအေကာင္ေတြေရာ အတူတူပဲ။ နင္တုိ႔မွာက အခ်ိန္ေတြပုိေနေတာ့ အရာရာကုိ က႑ေကာစကေလး လုပ္လုိက္ၾကရမွ။ က်ီးေစာင့္ ၾကက္ႏွင္ လုပ္တာကုိပဲ ပြဲစည္ေအာင္ လုပ္ခ်င္ၾကတယ္။ ကုိယ္လည္း မလုပ္ႏုိင္ဘူး။ သူမ်ားလုပ္ေတာ့လည္း ေထာ္ေလာ္ကန္႕လန္႔ရယ္။ ငေႏွာင္းႀကီးေျပာျပလုိ႔ ငါ ၾကားဖူးတယ္။ ဧရာဝတီျမစ္ႀကီးထဲ ေရဝင္ဖုိ႔ဆုိတာက ကုလားျပည္ထဲက ဟိမဝႏၱာေတာင္ရုိးက ေရစီးလာတာတဲ႔။ ဒီေတာ့ ကုလားေတြက ဟုိဘက္ဆီက ေရကုိ တားထားရင္ေကာ နင္တုိ႔ ဘာလုပ္ၾကမတုန္း။ ကုလားေတြကုိ သြားရွိခုိးၾကမွာလား။ ရွိခုိးၾကေပါ႔။ ကုလားက ဘုရားျဖစ္တာပဲ။ ဒီနားေလာက္လည္း ေရာက္ကေရာ တုိက္အုပ္က ျမတင္ေတာ္ေတာ္လုိ႔ ေျပာရင္း ထိုင္းရာက ထတယ္။ ဝင္တားရတယ္။ မတားလုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ အလယ္အလတ္လမ္းမွာ ရပ္ေနရင္း သူ႔ပါ ခလုတ္တုိက္ခံရဖုိ႔ နီးလာၿပီ။ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ေရတိမ္ေခ်ာင္ဖာ်းက ေပါက္ေဖာ္ႀကီးေတြ ကိစၥဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဘာဘူႀကီးေတြဆီ ေရာက္သြားၿပီး ေနရင္းထုိင္ရင္း သူပါ အဆစ္ပါရေတာ့မယ့္ အေနအထား ေရာက္လာတယ္။
          အဲဒီေန႔ကတည္းဆီက ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးဘက္ အရီးုျမတင္မေရာက္ျဖစ္ဘူး။ မေန႔ဆီကေတာ့ ဆြမ္းခ်ဳိင့္လာေကာက္တဲ႔ ေက်ာင္းသားကေလးေတြက ေန႔လည္ေန႔ခင္းဘက္အားတဲ႔အခါ ေက်ာင္းဆီလွည့္ခဲ႔ပါလုိ႔ ဘုန္းႀကီးက မွာတယ္ လာေျပာတာနဲ႔ပဲ အရီးလည္း ေက်ာင္းတုိက္ဆီ ထြက္ခဲ႔တာ။ ထြက္သာလာခဲ႔ရတယ္။ ဒီလုိေန႔မ်ဳိးဆုိရင္ အရီးျမတင္အိမ္မွာ လူစုံတယ္။ ေနာက္ေန႔က ေတာဖိတ္။ အရီးအိမ္မွာ မိန္းမေတြစုၿပီး ခ်က္ၾကျပဳတ္ၾကတယ္။ သူၿႀကီးကေတာ္တခ်ဳိ႔ေတာင္ ပါေသးတယ္။ သူႀကီးဦးနီမိန္းမကေတာ့ ညီအစ္မတစ္ဝမ္းကြဲမုိ႔ အၿမဲတမ္းလာေနၾက။ ဦးနီမိန္းမေရာက္လာတာနဲ႔ သန္းတင္မကုိ မွာစရာရွိတာမွာၿပီး အရီးျမတင္လည္း ေက်ာင္းဖက္ ထြက္လာခဲ႔တယ္။ လွေမာင္ႀကီးမ်ားျဖတ္သြားျဖတ္လာေတြ႕ခဲ႔ရင္ အိမ္ထဲ ေခၚထားစမ္းလုိ႔လည္း မွာလုိက္ေသးတယ္။ျဖစ္မ်ားျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ကေန႔ခါမွပဲ ဦးလွေမာင္ႀကီးကလည္း ကံစြပ္ကံညာတုိးေလမလားရယ္လုိ႔ ေတြးၿပီး အရီးျမတင္အိမ္ေရွ႕နားဆီက ျဖတ္သြားလုိက္မိပုံရတယ္။ ခါတုိင္းဆုိ အေနာက္ဘက္ တာႀကီးတန္းေပၚကေန ေျမာက္ဘက္ဆီ သြားေနၾက။ဒီေတာ့လည္း အရီးျမတင္ အိမ္ဝုိင္ထဲက မက်ည္းပင္ႀကီးေအာက္ ထုိင္ၾကတဲ႔ သူႀကီးဦးနီမိန္းမရယ္။ သန္းတင္မရယ္နဲ႔ အရပ္ထဲက မိန္းမေတြ တခ်ဳိ႕နဲ႔ ဒက္ထိတုိးေရာ။ ဟဲ႔ လွေမာင္ႀကီး ဝင္ခဲ႔ဦးေလလုိ႔ သူႀကီးဦးနီမိန္းမက လွမ္းေခၚလုိက္တာနဲ႔ ဆရာႀကီးဦးလွေမာင္လည္း မျငင္းရဲဘူး။ မျငင္းရဲဆုိ ဦးလွေမာင္ႀကီး ေနာက္အိမ္ေထာင္က သူႀကီးကေတာ္ရဲ႕ ေယာက်္ားဖက္က တူမ။ ဦးလွေမာင္ႀကီး ေၾကာက္တာကလည္း အရပ္ထဲက မိန္းမိေတြပဲ။ သူတုိ႔မွာက ဘာစည္းမွ မရွိဘူး။ ေျပာစရာရွိ ေျပာထည့္တတ္ၾကတယ္။ မိန္းမမ်ားဟာ စြန္လည္ပ်ံ မ်က္ႏွာေခ်ေလာက္သာ လိမ္းတတ္ၾကတာ။။ ဒီကလြဲလုိ႔ ဆင္ျခင္တုံတရာမရွိဘူးလုိ႔ သူက လက္ခံထားတာ။ ဒီေတာ့လည္း မိန္းမေတြမွာ ဆင္ျခင္တုံတရာ ရွိရွိ မရွိရွိ သူကေတာ့ အတြယ္ခံရေတာ့မွာ ေသခ်ာတယ္လုိ႔ ေတြးထားမိၿပီးသား။ ေကာလီေက်မသြားရင္ဘဲ ေတာ္လွၿပီ။ ကံညွဳိးလုိ႔ ကုိးဖုိ႔ရာဆုိတာကလည္း သူ႔မွာ ဘာမွမရွိ။ ဒီေတာ့လည္း သန္းတင္မခ်ေကၽြးမယ့္ ၾကက္ဥေၾကာ္ျဖစ္ျဖစ္၊ လက္ဖက္ျဖစ္ျဖစ္….။ တစ္ခုခုမ်က္ႏွာေထာက္ၿပီး ဦးလွေမာင္ႀကီးလည္း အရီးျမတင္အိမ္ထဲ ဝင္လုိက္ေတာ့တယ္။ ဝင္ဝင္ခ်င္း ဘယ္မွာတုန္း ျမတင္လုိ႔ ေမးလုိက္မိတယ္။
          အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ အရီးျမတင္က စာသင္တုိက္ဆီမွာ။ တုိက္အုပ္မွာလုိ႔ သြားေတြ႕တာ။ ေတြ႔ဆုိ က်ဳပ္က ဟုိအေကာင္ေတြလုိ တစ္ရာ့ကုိးတစ္ရာတစ္ဆယ္ေတြမဟုတ္ဘူး။ ေျပာစရာရွိ လုိရင္းသာေျပာ ကုိယ္ေတာ္လုိ႔ ေျပာေတာ့တာပဲ။ တုိက္အုပ္က အရီးျမတင္အေၾကာင္းသိေနေတာ့ အသာေလေျပထုးတယ္။ ေနာက္ေတာ့မွ လုိရင္းေျပာတယ္။ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ရြာထိပ္က ကေဝမကိစၥပဲ။ ရြာထိပ္က ကေဝမဆုိတာကလည္း အရပ္ထဲကေခၚၾကတာ။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့လည္း အေနာက္စုန္းလုိ႔ေခၚၾကတယ္. တကယ္ေတာ့ တံတားထိပ္ကားဆိပ္ဆီကေန ကၽြတ္ဖာေလထုိးလုပ္တဲ႔ အာဇစ္ေမာင္ျမတုိ႔ ညီအစ္ကုိေတြအထဲက အာဇစ္တစ္ေကာင္ရဲ႕မိန္းမ။ ဘယ္အာဇစ္မွန္းေတာ့မသိဘူး။ ေယာက်္ားနဲ႔ ကြဲၿပီးေတာ့ ဟုိးဘက္က ဆယ့္တစ္ရြာနဲ႔ ဒီဘက္က ကြင္းစပ္ၾကားမွာ လာေနတယ္။ ဒီေတာ့ ရြာထိပ္လုိျဖစ္ေနတယ္။ ဘယ္ကဘယ္လုိျဖစ္လုိ႔ ကေဝမရယ္လုိ႔ တြင္ေနတာေတာ့ အေသအခ်ာမသိဘူး။ သူက ေဆးကုသေယာင္ေယာင္၊ နတ္ကေတာ္ေယာင္ေယာင္၊ အထက္စုန္းေယာင္ေယာင္နဲ႔။ ညဆုိ မီးစုန္းကစားတာ ျမင္တဲ႔လူက ျမင္ဆုိပဲ။ ဒီၾကားထဲ တပ္ထြက္တစ္ေကာင္ႏွစ္ေကာင္ကလည္း သူ႔အနားမွာ။ ေထာင္ထြက္ေတြကလည္း ဝင္ထြက္သြားလာေနၾကတာ။ ဒီအရင္ကေတာ့ ေခ်ာင္းဟုိဖက္ျခမ္းက သူႀကီးငညြန္႔သားနဲ႔ သြားလာေနတာ။ ငညြန္႔သားက သူႀကီးျဖစ္ေနမလားလုိ႔။ သူၾကီးလည္းမျဖစ္ေရာ အာဇစ္နဲ႔ညားေတာ့တာပဲ။ ခုတုိက္အုပ္က အရီးျမတင္ကုိေခၚၿပီးေျပာတာ အဲဒီရြာထိပ္က ကေဝမကိစၥပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ မိန္းမခ်င္း နည္းနည္းပါးပါး ေျပာတန္တာကေလး ေျပာရင္ေကာင္းမယ္လုိ႔ ဘုန္းႀကီးက ေျပာတယ္။ က်ဳပ္လည္း ၾကားပါတယ္။ က်ဳပ္က အေနသာခ်ည္းပါေတာ္။ သူ႔ဘာသာ မီးစုန္းကစားကစား။ ကြင္းလုံးခၽြတ္ျပျပ က်ဳပ္နဲ႔ မဆုိင္ဘူး။ ေမာင္စိန္႔အပုိင္ထဲကပဲ။ ေမာင္စိန္ေခၚေျပာပါလားလုိ႔ အရီးက ျပန္ေျပာတယ္။ ဒီေတာ့မွ ဘုန္းႀကီးက ခုဟာက က်ဳပ္ကုိ သူႀကီးက လာေျပာလုိ႔ လုိ႔ ရွင္းျပတယ္။
          ေမာင္စိန္ဆုိတာက ဟုိဘက္ထဲက သူႀကီးဦးစိန္ကုိ ေျပာတာ။ အရပ္ကေတာ့ ကုိႀကီးစိန္လုိ႔ ေခၚၾကတယ္။ သူက မ်ဳိးရုိးသူႀကီးက လာတာ။ မ်ဳိးရုိးသူႀကီးက လာတာလုိ႔ ေျပာရတာက အရင္က သူႀကီးမ်ဳိး။ သူႀကီးဆုိတာကုိ လက္ဆင့္ကမ္းလာတာ။ ခုေတာ့ မ်ဳိးရုိးသူႀကီးေတြ ျဖဳတ္ၿပီး ေရြးသူႀကီးေတြ ခန္႔တယ္။ ေရြးသူႀကီးခန္႔ေတာ့ အဲဒီဖက္က ဆယ့္တစ္ရြာမွာ မ်ဳိးရုိးသူႀကီး ကုိႀကီးစိန္ပဲ သူႀၿကီးျဖစ္လာတ.္။ လူကေတာ့ လူေကာင္းပါ။ ေလကေတာ့ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ပဲ။ ေကတီကာတီေတာ့မ်ားတယ္။ ဒီတစ္ေၾကာက ဘုန္းႀကီးမွန္သမွ်ကုိ ငယ္ဆရာပါဘုရားလုိ႔ ေျပာၿပီး ဆရာတကာရင္းလုပ္ထားတာ။ ဒီေတာ့ ကုိႀကီးစိန္က သူလုပ္ရမွာကုိ မလုပ္ပဲ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ လွည့္တုိးေပးတာပဲ။ တုိက္အုပ္ကလည္း လိမၼာပါးနပ္စြာနဲ႔ အရီးျမတင္လက္ထဲ ထုိးထည့္တာ။ သုိ႔ေပသိ အရီးျမတင္က နလပိန္းတုံးမွာ မဟုတ္ဘဲ ။ တစ္သက္လုံး ေယာက်္ားသားနဲ႔ယွဥ္ၿပီး လုပ္ကုိင္လာတာ။ သူ႔လက္ေထာက္ဆုိတာကလည္း ခုနစ္တန္းအစုိးရစစ္ထုိင္လာဖူးတဲ႔ သန္းတင္မရယ္။ ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးက လက္ေျပာင္းေပးတဲ႔ ျဗဟၼာႀကီးဦးေခါင္းကုိျဖင့္ လြယ္လြယ္နဲ႔ လက္ခံမွာ မဟုတ္ဘူး။ ကုိယ္ေတာ္က ဘာျဖစ္လုိ႔ ကုိယ့္ေတာ့္ဘာသာေခၚၿပီး မေျပာရတာတုန္း။ ရပ္ကိစၥဆုိ၊ ရြာကိစၥဆုိ ကုိယ္ေတာ္ပါေနတာခ်ည္းပဲ မဟုတ္လားလုိ႔ အရီးျမတင္က ေျပာေျပာင္ႀကီးျပန္ၿပီးေမးေျပာ ေျပာတယ္.။ အမွန္မွာေတာ့ အရီးျမတင္က တုိက္အုပ္ကုိ အသာေခ်ာင္ပိတ္ၿပီး ဆင္ေျခကန္ရင္း တုပ္ထားလုိက္တာ။ က်ဳပ္တုိ႔ ဘုန္းႀကီးမ်ားဟာ လူ႔ကိစၥနဲ႔ အေဝးႀကီးပါလုိ႔ ေျပာရင္း တုိက္အုပ္က စကားခံလုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ သို႔ေပသိ ရပ္နဲ႔ရြာနဲ႔ျဖစ္လာေတာ့လည္း မျဖစ္သင့္တာကေလးမ်ား မျဖစ္ရေအာင္ အသာေစာင့္ေရွာက္ရတဲ႔ သေဘာပဲ။ လန္ဖိေက်ာက္သေဘာရယ္ပါ။ ဆုိင္းဆရာမ်ားေျပာသလုိ ဝုိင္းစုိေပသိ ငုိရတာမ်ဳိးလည္း မျဖစ္သင့္ဘူးဆုိတာမ်ဳိးေပါ႔ဗ်ာလုိ႔ ေျပာရင္း ရွင္းျပတယ္။ အရီးျမတင္ေတာ့ အင္းမလုပ္ အဲမလုပ္ပဲ။ ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးက သူ႔ေခါင္းကုိ သူ႔လက္နဲ႔ အသာပြတ္ေနရင္းက ခင္ဗာ်းလည္း ၾကားဖူးပါတယ္။ ကတုံးရွဳပ္၊ ရြာျပဳတ္ဆုိတာ။ က်ဳပ္တုိ႔အေနနဲ႔ကလည္း မလုပ္သင့္တာ ဝင္ၿပီးမလုပ္မိဖုိ႔ အေရးႀကီးတာပဲလုိ႔ ေျပာျပန္တယ္။ အရီးက ဘာမွျပန္မေျပာေတာ့ဘဲ က်ဳပ္ ၾကည့္ပါဦးမယ္။ အရပ္ထဲက မိန္းမေတြလည္း ကေန႔အိမ္မွာ ဆုံၾကမွာမုိ႔ သူတုိ႔ကုိလည္း ေျပာစမ္းၾကည့္ဦးမယ္လုိ႔ ေျပာရင္း ဘုန္းႀကီးကုိ ဦးခ်လုိက္တယ္။ ဘုန္းႀံကီး ပါးစပါက သာဓုအလုံးေပါင္းအေတာ္မ်ားမ်ားထြက္လာၿပီး ထုိင္ရာက ထလုိက္ေတာ့ အရီးျမတင္လည္း ဘုန္းႀကီးကုိ ဝတ္ခ်ၿပီး ထုိင္ရာက ထလုိက္တယ္။ ဘုန္းႀကီးက ေျပာျပန္တယ္။ ဒကာမႀကီး ခင္ဗ်ားကေတာ့ ရပ္ထဲ ရြာထဲမွာ ကုိယ့္သိကၡာနဲ႔ကုိယ္ေနတာမုိ႔ ဒီကိစၥကုိ ခင္ဗ်ားသိထားရင္ ေကာင္းမယ္ထင္လုိ႔ က်ဳပ္ေခၚေျပာတာပဲ။ ဘာလုပ္ရမယ္ ညာလုပ္ရမယ္လုိ႔ က်ဳပ္ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ႔။ ဒီေတာလည္း အရီးျမတင္အဖုိ႔ တင္ပါ႔ဘုရားထက္ပုိၿပီး ေျပာစရာမရွိေတာ့ဘူး။ အထဲကေတာ့ ၿပဳံးေနမိတယ္။ တုိ႔ကုိယ္ေတာ္ကေတာ့ျဖင့္ သူ႔တပည့္ေက်ာ္ စာခ်ဦးဝါသဝက ပဋိဘာနကဝိလုိ႔ေခၚတာလည္း ေခၚေလာက္တာပဲ လုိ႔ ေတြးလုိက္မိတယ္။
          ရြာလယ္ရပ္က လမ္းခြဲနားကေလးဆီေရာက္ေတာ့ အေနာက္ဘက္ထဲဆီက ေလွ်ာက္လာၾကတဲ႔ ဦးေလးေသာင္းႀကီးတုိ႔ ညီအစ္ကုိကုိ လွမ္းျမင္တာနဲ႔ အရီးျမတင္က အသာရပ္ေစာင့္ေနလုိက္တယ္။ သူတုိ႔ညီအစ္ကုိေတာ့ အရီးက ငယ္ႏုိင္။ အနားေရာက္လာၾကေတာ့ ငေႏွာင္းနင္ဘယ္တုန္းက ေရာက္သလဲလုိ႔ အရီးက ေမးတယ္။မေန႔မနက္ကပဲလုိ႔ ဆရာေႏွာင္းကေျဖတယ္။ ဦးေလးေသာင္းညီ ဆရာေႏွာင္းဆုိတာက ၿမဳိ႕ဆီမွာေနတာ အရင္က ေျပာၿပီးသားပဲ။မသိၾကမွာစုိးလုိ႔ ေျပာလုိက္ရဦးမယ္။ ၿမိဳ႕မွာေတာ့ ေဒါက္တာေႏွာင္းတဲ႔။ တန္းကုန္ေအာင္ ပညာတတ္တာတဲ႔။ ဆရာႀကီးဦးလွေမာင္တုိ႔ အေျပာအရေတာ့ ေဒါက္တာဆုိတာက ေဒါက္တုိင္က လာတာ။ ပညာအရာမွာ တန္းကုန္လုိ႔ ပညာေဒါက္တုိင္ႀကီးမ်ားလုိ ခုိင္ခန္႔ေနလုိ႔တဲ႔။ ေဒါက္တုိင္ကေန ကာလေရြ႕ေလ်ာသြားလုိ႔ ေဒါက္တာျဖစ္သြားဆုိပဲ။ ဒါေပတဲ႔ အရပ္ကေတာ့ ဆရာေႏွာင္းႀကီးလုိ႔ပဲ ေခၚၾကတယ္။ တုိက္အုပ္နဲ႔က သကၤန္းစီးဖက္။ တုိက္အုပ္ကုိ တဲ႔တုိးေျပာရဲတာ သူပဲ။ အရပ္ကုိ မၾကာမၾကာ ျပန္လာေလ့ရွိတယ္။ သူယူလာတဲ႔ ရမ္တုိ႔၊ ဝီစကီတုိ႔ကုိ အရပ္ကလူငယ္ေတြကုိ ေပးၿပီး သူကေတာ့ ေသာင္းရင္တုိ႔ ထန္းတဲမွာ ထုိင္ေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီနားဆီက ဆႏြင္းဝါဆီက်န္နဲ႔ ဆယ္မိ ေၾကာ္တဲ႔ ၾကက္ေၾကာ္မ်ားဆုိ အေသႀကဳိက္။ ဆရာေႏွာင္းႀကီးကဆ က္ေျပာတယ္.။ ညကေတာ့ ေနာင္ႀကီးေသာင္းအိမ္ပဲ အိပ္လုိက္တယ္။ ကေန႔ေတာ့ ဗုိလ္ဥာဏ္ေက်ာင္းကုိ ေျပာင္းမယ္တဲ႔။ အရီးျမတင္က ျပဳံးတယ္။ ၿပီးမွ ဟုတ္တာေပါ႔ဟယ္။ ငေသာင္းႀကီးက မိန္းမငယ္ငယ္ ယူထားေတာ့ အဲဒီမွာ နင္ေနလ္ို႔ ဘယ္ျဖစ္မွာလဲလုိ႔ ေျပာၿပီး မဟုတ္ဘူးလား ငေသာင္းလုိ႔ ဦးေလးေသာင္းႀကီးကုိ ေမးလုိက္တယ္။ ဟာ ျမတင္ရာလုိ႔ပဲ ဦးေလးေသာင္းႀကီး ပါးစပ္က ထြက္လာၿပီး ဘာဆက္ေျပာရမွန္းမသိေတာ့ဘူး။ မိန္းမငယ္ငယ္ယူလုိက္မိတဲ႔ ကိစၥဟာ ဘယ္သြားသြား ငါေတာ့ ေျပးမလြတ္ပါကလားလုိ႔ ဦးေလးေသာင္းႀကီး စိတ္ဒုံးဒုံးခ်လုိက္ပုံရတယ္။ က်ဳပ္ဘာမွမေျပာဘူး။ ျမတင္ေျပာတာလုိ႔ ဆရာေႏွာင္းႀကီးက သူ႔အစ္ကုိကုိ ၾကည့္ရင္း ေျပာၿပီး ရယ္တယ္. အရီးျမတင္လည္း ရယ္တယ္.။
          ငါလည္း ဘုန္းႀကီးနဲ႔ေတြ႕ၿပီး ျပန္လာတာလုိ႔ ေျပာရင္း အရီးျမတင္တုိ႔ သုံးေယာက္သား အရီးအိမ္ဖက္ကုိ ေလွ်ာက္လာၾကတယ္။ ဦးေလးေသာင္းႀကီးတုိ႔ ညီအစ္ကုိက အရီးအိမ္ဖက္ဆီကေန ျဖတ္ၿပီး ေသာင္းရင္တုိ႔ ထန္းတဲဆီသြားၾကမယ္ဆုိတာ သိလုိ႔ ဘယ္သြားၾကမယ္ဆုိတာကုိ မေမးေတာ့ဘူး။ ဘုန္းႀကီးေျပာတဲ႔ ရြာထိပ္က ကေဝမအေၾကာင္း ေျပာျပလုိက္မိတယ္။ ဆရာေႏွာင္းႀကီးကေတာ့ သိပ္စိတ္ဝင္စားပုံမရဘူး။ ဦးေလးေသာင္းကေတာ့ စိတ္ဝင္စားပုံရတယ္။ စိတ္ဝင္စားဆုိ သူကလည္း ဒီမွာေနတာကုိး။ အရီးေျပာေနတာ ရပ္သြားေတာ့ ဟုိတစ္ေလာဆီက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဆီမွာ နင္ထၿပီး ခ်ဲလုိက္တာ ငါၾကားလုိက္တယ္လုိ႔ ဦးေလးေသာင္းက ေျပာတယ္..။ ခ်ဲတယ္ရယ္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ ငါ သည္းညည္းမခံခ်င္ေတာ့ဘူး။ ငါ့စိတ္ထဲမွာ လူေတြဟာ ကုိယ္လုပ္ရမယ့္ အလုပ္မလုပ္ဘဲ ထင္ရာေတြေလွ်ာက္ ခေလာက္ဆန္ျပေနတာပဲလုိ႔ ျမင္တယ္။ လြတ္လပ္ေရးရတာဟာ လြတ္လပ္ေရးရတာပဲ.။ လွေမာင္တုိ႔ လူသုိက္က လြတ္လပ္ေရးရကာမွ ဒီ…မုိကေရစီ၊ ဟုိ….မုိကေရစီရယ္နဲ႔ အလုပ္ရွဳပ္ျပ။ ေမာင္မူတုိ႔ ေမာင္တာတုိ႔ကေတာ့ တရုတ္မုန္းဖုိ႔၊ ကုလားမုန္းဖုိ႔ေတြ ေျပာလာၾက။ ေဟာ အခုေတာ့ အေနာက္စုန္းလုိလုိ၊ ကေဝလုိလုိက တစ္ေမွာင့္။ ငါတုိ႔ ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကမွန္း မသိေတာ့ဘူးလုိ႔ အရီးျမတင္က အရွည္ခ်ည္း ျပန္ရွင္းျပတယ္။ သူ႔စိတ္ထဲမွာလည္း အားလုံးဟာ ဇေဝဇဝါျဖစ္ေနပုံရတယ္။ ဦးေလးေသာင္းကေတာ့ စဥ္းစားေနပုံပဲ။ ဆရာေႏွာင္းကေတာ့ အရီးစကားဆုံးသြားတာနဲ႔ ဟုတ္တယ္ ျမတင္လုိ႔ ေျပာတယ္။ ေလွ်ာက္လာၾကရင္း အရီးျမတင္နဲ႔ ဦးေလးေသာင္းတုိ႔က ဆရာေႏွာင္းကုိ လွည့္ၾကည့္ၾကတယ္။ တုိ႔လူမ်ဳိးဟာ ဧဝံေမသုတံတင္ တစ္ေနတဲ႔ လူမ်ဳိး။ ေရွ႕ကုိ ဘယ္လုိဆက္ရမွန္းမသိၾကဘူး။ မဟုတ္ရင္ ဆက္ဖုိ႔ ဝန္ေလးေနၾကတဲ႔လူမ်ိးလုိ႔ ဆရာေႏွာင္းႀကီးက ထပ္ေျပာတယ္။။ အရီးျမတင္ေရာ ဦးေလးေသာင္းႀကီးကပါ ဘာမွ ဝင္မေျပာၾ႕ဘူး။ ဒီေတာ့ ဆရာေႏွာင္းႀကီးက အရီးကုိ ဦးတည္ၿပီးဆက္ေျပာတယ္။
          ဒီလုိ ျမတင္၊ ငါတုိ႔ဟာ လူကုိ ကုိးကြယ္တဲ႔အက်င့္ရွိတယ္။။ ငါတုိ႔ဘုရားဟာ လူကေန က်င့္ၾကံအားထုတ္လုိ႔ ဘုရားျဖစ္တာ။ တစ္ျခားဘာသာတရားမွာလုိ႔ ေကာင္းကင္ဘုံက၊ ဘယ္ကညာက မဟုတ္ဘူး။ လူကေနျဖစ္တာ။ ဒီေတာ့ တုိ႔က လူကုိ ကုိးကြယ္တာပဲ။ သိပ္ေတာ္တဲ႔လူး၊ မဟာပုရိသပဲ။ အဲဒီမွာတင္ ရပ္ေနတယ္။ ငါတုိ႔ ကုိးကြယ္တဲ႔ဘုရားက ကုိယ္တုိင္သိေအာင္ က်င့္ၾကံခုိင္းတယ္။ ထုိင္ၿပီး ဆုေတာင္းခုိင္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ ကာလာမမင္းေတြကုိ မင္းတုိ႔ ေျပာသံၾကားရုံနဲ႔၊ အစဥ္အဆက္စကားဆုိရုံနဲ႔၊ ဒီလုိျဖစ္ဖူးတယ္ဆုိရုံနဲ႔၊ စာေပက်မ္းဂန္ထဲ ဒီလုိေတာ့ ဆုိတာပဲဆုိရုံနဲ႔ မယုံေလနဲ႔လုိ႔ မွာခဲ႔သားပဲ။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ သိကာမွ ယုံလုိ႔ မွာခဲ႔ဖူးတာပဲ။ ဒါေပတဲ႔ အမ်ားစုက အဲဒီအထိ မသြားေတာ့ဘူး။ ေျပာရင္ေတာ့ တုိ႔လူမ်ဳိးဟာ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ခ်င္တဲ႔ လူမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သူဘယ္ဝါရယ္လုိ႔ နာမည္တစ္လူံးရထားရင္  ယုံတယ္။ ခုၾကည့္ ကုိလုိနီ ေခတ္တုန္းက ထဘီရုပ္မႈနဲ႔ ထိပ္တုံးခတ္ခံခဲ႔ရတဲ႔ေကာင္ေတြေတာင္ မ်ဳိးခ်စ္ပုဂၢဳိလ္ရယ္လုိ႔ ျဖစ္ေနတယ္။ စာေမးပြဲမေျဖခ်င္လုိ႔ ေတာခုိတဲ႔ေကာင္ေတြဟာ လူေတာ္ေတြျဖစ္လာတယ္။ ယုတ္စြအဆုံး နင္အခုနက ေျပာတဲ႔ ရြာထိပ္က ကေဝမေတာင္ သူေတာ္စင္လုိ႔ ထင္လာၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ တုိ႔လူမ်ဳိးမွာ စနစ္တက်ဆင္ျခင္တယ္ဆိုတာ မရွိဘူး။ လွေမာင္ႀကီးတုိ႔ ေျပာေနတဲ႔ ဒီမုိကေရစီဆုိတာက ၉၆ ပါးေပ်ာက္ေဆးမဟုတ္ဘူး။ ေပြးေဆးဝဲေဆးလုိပဲ။ ယားနာေပ်ာက္ရုံပ႕ဲ။ ဝမ္းခ်ဳပ္ေနတဲ႔လူရဲ႕ဗုိက္မွာ လိမ္းေပးလုိ႔ေတာ့ ဝမ္းသြားမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါပဲ ျမတင္၊ နင္ သေဘာမေတြ႕တာ ငါနားလည္တယ္။ ဒါေပမယ့္ နင္လည္း ဘာမွမတတ္ႏုိင္ဘူး။ တုိ႔လူမ်ဳိးေတြ မေယာင္ရာဆီလူးလုပ္တာအေပၚမွာ သာယာေနသမွ် ေနာင္အႏွစ္တစ္ရာလည္း ဒီလုိပဲ ေနမယ္။။ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြကေတာ့ ႏုိင္ငံေရးဟာ လုပ္စားစရာ၊ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းျဖစ္လာမွာပဲ။ ဒီေတာ့လည္း တို႔တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးရလာတာဟာ၊ ဒီမုိကေရစီရလာတယ္ဆုိတာဟာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေျပာတဲ႔ႏုိင္ငံျဖစ္လာဖုိ႔ ပုိနီးစပ္ေနသလုိပဲ။
          ဆရာေႏွာင္းႀကီးက ေတာက္ေလွ်ာက္ေျပာပစ္လုိက္ေတာ့တာပဲ။ ဆရာေႏွာင္းႀကီး ေျပာၿပီးသြားေတာ့ အရီးျမတင္နဲ႔ ဦးေလးေသာင္းႀကီးတုိ႔က ဘာမွ ဝင္မေျပာၾကဘူး။ သူတုိ႔ဘာသာ ဆက္ၿပီး ေတြးေနၾကပုံရတယ္။ အရီးျမတင္တုိ႔ သုံးေယာက္သားကလည္း အရီးအိမ္ဝုိင္းဖက္ဆီ ေရာက္လာတယ္။ အိမ္ေရွ႕ဆီက သစ္ပင္ရိပ္ေအာက္မွာ မိန္းမေတြ တစ္သုိက္နဲ႔ဆရာႀကီးလွေမာင္ကုိ လွမ္းေတြ႕လုိက္ၾ႕ရေတာ့ လွေမာင္ႀကီးပါလားလုိ႔ ဦးေလးေသာင္းပါးစပ္က ထြက္သြားတယ္။ အေတာ္ပဲ ငါလည္း ေျပာခ်င္ေနတာနဲ႔လုိ႔ အရီးပါးစပ္က ခ်က္ခ်င္းလုိထြက္လာတယ္။ ျမတင္လုိ႔ ဆရာေႏွာင္းက ေခၚလုိက္လုိ႔ အရီးက လွမ္းၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဆရာေႏွာာင္းက မခ်ိျပဳံးျပဳံးရင္း ေခါင္းခါျပတယ္။ အရီးျမတင္ကေတာ့ သေဘာေပါက္သြားပုံရတယ္။ အရီးေရာ၊ ဦးေလးေသာင္းႀကီးကပါ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ လုပ္ေနၾ႕တယ္။ အဲဒီတုန္းက ဆရာေႏွာင္းႀကီးက ေဟ့ လွေမာင္ႀကီး မိန္းမေတြၾကားမွာ ဘာလုပ္ေနတာတုန္းလုိ႔ ဝုိင္းအျပင္ကေန လွမ္းေအာ္လုိက္တယ္။ ဦးလွေမာင္ႀကီးလည္း လန္႔သြားပုံရတယ္။ အျပင္ဖက္ လွမ္းၾကည့္လုိက္ရင္ လွမ္းၾကည့္လုိက္ရင္ ငေႏွာာင္းႀကီးပါလားလုိ႔ တစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ ေျပာသလုိမ်ဳိးနဲ႔ ေျပာၿပီး သူႀကီးဦးနီကေတာ္နဲ႔ သန္းတင္မကုိ ၾကည့္လုိက္ရင္း သြားဦးမွဟလုိ႔ ေျပာလုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကြပ္ပ်စ္ေပၚက အသာဆင္း။ ညွပ္ဖိနပ္ မီးတုိကုိ စြပ္ၿပီး၊ ဝုိင္းထိပ္ဆီထြက္လာတယ္။ အရီးျမတင္တုိ႔နားေရၾက္တာ့ ေအးေအးေဆးေဆးမွ လာခဲ႔ဦးမယ္ ျမတင္လုိ႔ ေျပာတယ္..။ အရီးကေတာ့ ၿပဳံးေနရင္း ဆရာေႏွာင္းတုိ႔ ညီအစ္ကုိကုိ ၾကည့္ေနတယ္။ ဘာမွ်ျပန္ေမေျပာဘူး။ မင္း ဘယ္တုန္းက ေရာက္တုန္းလုိ႔ ဦးလွေမာင္က ဆရာေႏွာင္းကုိ ေမးေပတဲ႔ ဆရာေႏွာင္းက ျပန္မေျဖဘူး။ လာစမ္းပါကြာ၊ ေသာင္းရင္တုိ႔ဖက္ဆီ သြားမလုိ႔၊ လုိက္ခဲ႔လုိ႔ပဲ ေျပာၿပီး သြားဦးမယ္လုိ႔ ျမတင္လိ႔ု အရီးျမတင္ကုိ လွမ္းေျပာလုိက္တယ္။ ဦးလွေမာင္ခမ်ာ ဆရာေႏွာင္းႀကီး ေရာက္လာေပလုိ႔ပဲ။ သူႀကီးဦးနီကေတာ္ရယ္၊ သန္းတင္မရယ္၊ အရပ္ထဲက မိန္းမေတြရယ္က သူ႔ကုိ တလွည့္စီ ဝုိင္းတြယ္ေနၾကတာ  လွိမ့္ခံေနရတာ အေတာ္ေတာင္ ၾကာသြားၿပီ။ ထလည္း မျပန္ရဲရွာဘူး။ ခုကာမွ ဆရာေႏွာင္းႀကီးေရာက္လာေပလုိ႔ပဲ။ သူ႔စိတ္ထဲမွာေတာ့ ဇာတ္ပြဲထဲမွာ မုိးလင္းပုိင္းက်ရင္ ဇာတ္ေပါင္းေကာင္းရေအာင္ ေသသူေတြ ျပန္ရွင္လာဖုိ႔ သိၾကားရုပ္ ေပၚလာသလုိပဲ။ သူ႔စိတ္ထဲမွာေတာ့ ဆရာေႏွာင္းဟာ သိၾကားမင္းႀကီးပဲ။    
(ရြာထဲရပ္ထဲက ဝတၳဳတုိမ်ားမွ)
ျမင့္သန္း
စုံနံ႔သာမဂၢဇင္း၊ ၾသဂတ္လ၊ ၂၀၁၄

Featured Post

ကဗ်ာအျဖစ္ ေရးထားတဲ႔ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးကဗ်ာ

လန္းပန္ဘက္ဆီကျပန္ေတာ့ ဖတ္စရာေတြ ေတြးစရာေတြ ပါလာတယ္။ အမွန္မွာေတာ့ အဲဒီမွာ ေတြ႔ခဲ႔တဲ႔ ဆရာၾကီးရဲ႕ေက်းဇူးပဲ။ သူနဲ႔က အဲဒီက်မွ ေတြ႔ရသိရတာ။...